Anoniem2 Geplaatst: 4 april 2010 Delen Geplaatst: 4 april 2010 Hallo Allemaal,\n\nIk wil graag het volgende maken:\n[URL=http://img265.imageshack.us/i/layoutpreviewrw.png/][IMG]http://img265.imageshack.us/img265/3233/layoutpreviewrw.th.png[/IMG][/URL]\n\nI[B][U]k zal het even uitleggen:[/U][/B]\n- Klik je op speaker L, geluid van de speler uit je linker-speaker gaat uit. (of aan als hij al uit stond.)\n- Klik je op speaker R, geluid van de speler uit je rechter-speaker gaat uit. (of aan als hij al uit stond.)\n- De elementen liggen als het ware bovenop de achtergrond. (3D effect)\n- Het menu vouwt uit naar beneden, zodra je met de muis op de knop Menu staat. (Bij het logo)\n\nNu weet ik niet hoe ik de speakers moet programmeren,\nhet 3D effect eraan kan geven in dreamweaver en hoe ik dat effect aan het menu geef.\n\n[B][U]Het probleem bij de speakers:[/U][/B]\nHoe programmeer ik dat? (afbeelding is een speaker moet [U]ook[/U] stoppen met bewegen als er geen geluid uit die kant komt.)\n\n[B][U]Het probleem bij het 3D effect is:[/U][/B]\nAls ik iets maak in photoshop en later in een DIV als achtergrond van een element zet gaat dat 3D effect niet.\nDe achtergrond van een element moet doorlopen naar mate de tekst langer word en het 3D effect verplaatst dus ook.\n\nMijn voorkeur gaat uit naar Dreamweaver zodat ik ook nog andere elementen als flash kan gebruiken.\n\nAlvast heel erg bedankt ben hier heel lang al over aan het brainstormen en zoeken op google.\n\nMet vriendelijke groet,\nJuriën Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 4 april 2010 Auteur Delen Geplaatst: 4 april 2010 Dat met die speakers gaat alleen werken als je een embedded mediaspeler gebruikt die zichzelf via specifieke JavaScript of Flash commando\'s laat bedienen. De luidsprekerinstellingen van de computer bedienen via een website gaat je niet lukken, simpelweg omdat dat niet kan vanuit een website.\n\n3D effecten voeg je als afbeelding toe. Die afbeelding zou je in photoshop kunnen maken. Tip: hak je div op in drie aparte divs: een bovenstuk, onderstuk en middenstuk. Alleen het middenstuk groeit met de tekst mee en de achtergrond van het middenstuk herhaalt zich verticaal.\n\nHet menu regel je met javascript, bijvoorbeeld met jQuery [url]http://www.dynamicdrive.com/style/csslibrary/item/jquery_multi_level_css_menu_2/[/url] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 5 april 2010 Auteur Delen Geplaatst: 5 april 2010 [QUOTE=FooBar;520002]Dat met die speakers gaat alleen werken als je een embedded mediaspeler gebruikt die zichzelf via specifieke JavaScript of Flash commando\'s laat bedienen. De luidsprekerinstellingen van de computer bedienen via een website gaat je niet lukken, simpelweg omdat dat niet kan vanuit een website.\n\n3D effecten voeg je als afbeelding toe. Die afbeelding zou je in photoshop kunnen maken. Tip: hak je div op in drie aparte divs: een bovenstuk, onderstuk en middenstuk. Alleen het middenstuk groeit met de tekst mee en de achtergrond van het middenstuk herhaalt zich verticaal.\n\nHet menu regel je met javascript, bijvoorbeeld met jQuery [url]http://www.dynamicdrive.com/style/csslibrary/item/jquery_multi_level_css_menu_2/[/url][/QUOTE]\nOja :p Ik kan ze ook opdelen. dan moet je toch wel 1 kleur achtergrond, van de website, hebben denk ik? (Een gedeelte van de achtergrond zit dan al bij de achtergrond van het element voor het effect.) Of moet je dan een element-achtergrond-afbeelding in photoshop maken met al een 3D effect met een transparante achtergrond? Ik krijg hem namelijk dan niet transparant in dreamweaver.\n\n\nKan ik wel bij de speler beide speakers laten stoppen met bewegen als je op een apparte knop drukt zodat het geluid helemaal uitgaat?\n\nBij dat menu zat ik te denken om een DIV (of iets) te voorschijn te laten komen zodat ik daar buttons in kan plaatsen die verticaal zijn en niet horizontaal.\n\nHeel erg bedankt alvast Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 5 april 2010 Auteur Delen Geplaatst: 5 april 2010 Tja, je kunt vanalles combineren. Of je de achtergrond moet laten doorschijnen of er iets overheen moet leggen hangt van de specifieke situatie af. Dat moet je zelf maar beoordelen.\nAls je transparantie nodig hebt: sla de afbeelding op als PNG en niet als JPEG.\n\n\nGeluid volledig dempen en speakers laten stoppen met bewegen (lees: plaatje vervangen) moet in principe wel kunnen met Javascript. Uiteraard op voorwaarde dat de gebruikte muziekplayer zich via javascript laat besturen. Als je er nog een zoekt die dat kan, kijk dan eens naar JW Player.\n\nWat betreft het menu moet je dan nog eens verder kijken op de gelinkte website. Er zijn veel meer mogelijkheden wat dat betreft. In de regel geldt: kies iets wat het dichtste in de buurt komt en dan is het nog een kwestie van creatief zijn :) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 5 april 2010 Auteur Delen Geplaatst: 5 april 2010 [QUOTE=FooBar;520202]Tja, je kunt vanalles combineren. Of je de achtergrond moet laten doorschijnen of er iets overheen moet leggen hangt van de specifieke situatie af. Dat moet je zelf maar beoordelen.\r\nAls je transparantie nodig hebt: sla de afbeelding op als PNG en niet als JPEG.\r\n\r\n\r\nGeluid volledig dempen en speakers laten stoppen met bewegen (lees: plaatje vervangen) moet in principe wel kunnen met Javascript. Uiteraard op voorwaarde dat de gebruikte muziekplayer zich via javascript laat besturen. Als je er nog een zoekt die dat kan, kijk dan eens naar JW Player.\r\n\r\nWat betreft het menu moet je dan nog eens verder kijken op de gelinkte website. Er zijn veel meer mogelijkheden wat dat betreft. In de regel geldt: kies iets wat het dichtste in de buurt komt en dan is het nog een kwestie van creatief zijn :)[/QUOTE]\r\nOkee bedankt :) Dacht dat dat altijd .gif\'s moesten zijn :p Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen