Anoniem2 Geplaatst: 4 april 2010 Delen Geplaatst: 4 april 2010 Beste mensen,\r\n\r\nIk ben van plan een nieuwe cpu te kopen (heb nu de amd 5000+) word een beetje slecht voor het gamen, tijd voor een nieuwe. Het wordt denk ik een AMD Phenom II X4 965 Black Editon, ook hiervoor moet ik een nieuwe mobo kopen en nieuwe voeding. Ik heb nu nog een mobo met DDR2 geheugen, nou was mijn vraag kan ik beter nieuwe geheugen kopen DDR3 + een DDR3 mobo of kan een DDR2 mobo + DDR2 geheugen ook nog wel even mee? (als ik een DDR2 mobo koop hoef ik geen nieuw geheugen te kopen) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 4 april 2010 Auteur Delen Geplaatst: 4 april 2010 Kijk ik moet zobiezo een nieuwe mobo kopen, maar als ik een mobo neem met DDR2 dan hoef ik geen nieuw geheugen te kopen omdat ik nog DDR2 geheugen heb nu. Als ik een DDR3 mobo koop dan moet ik wel nieuw geheugen kopen. Daarom vraag ik aan jullie wat kan ik beter doen? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 4 april 2010 Auteur Delen Geplaatst: 4 april 2010 Als jij een MB kan kopen met een AM3 socket waar DDR 2 op kan draaien, moet dat mogelijk zijn. Je zal ook even moeten checken hoe de totale combinatie wordt met de AMD Phenom II X4 965 Black Editon en of dat wel goed gaat werken.\r\n\r\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 4 april 2010 Auteur Delen Geplaatst: 4 april 2010 Oke bedankt voor je reactie! Dus neem aan dat het met DDR3 beter werkt? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 4 april 2010 Auteur Delen Geplaatst: 4 april 2010 Alsof een CPU veel bijdraagt bij het spelen van een game.:confused:\r\n\r\nVideokaart is het belangrijkste, welke heb je? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 4 april 2010 Auteur Delen Geplaatst: 4 april 2010 DDR3 heeft niet zo heel veel voordeel. Als je een AM2+ moederbord koopt, kun je een AM3 processor met DDR2 geheugen laten draaien. Maar ik zou eerst eens naar de videokaart kijken. Mogelijk levert dat veel meer op, tegen een veel kleinere investering. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 4 april 2010 Auteur Delen Geplaatst: 4 april 2010 Voor Games heb je een goeie balans nodig van CPU, GPU en RAM.\nDe ene game gebruikt meer CPU dan GPU of andersom hier is niet veel over te zeggen.\n\nAls je toch gaat upgraden pak DDR3, het is sneller en kost niet veel meer. \nHet biedt tevens een uitbreidingsmogelijkheid voor de toekomst (DDR2 zal nooit veel sneller worden)\n\nEventueel een optie als het krap bij kas zit om een moederbord te kopen wat DDR2 en DDR3 ondersteund, wel oppassen hiermee er zijn nogal wat negatieve verhalen hierover te vinden.\nWel zal ik opmerken dat ik een DDR2/3 moederbord al voor 2 jaar zonder problemen gebruik.\n\nPs. ga voor 4Gb RAM Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 4 april 2010 Auteur Delen Geplaatst: 4 april 2010 Bedankt voor jullie reactie. Mijn videokaart heb ik net halfjaartje nieuw de ATI 4850 HD. \r\nIk kan een beetje met zwaarderde games zoals GTA IV en Crysis etc merken dat de cpu het zwaar heeft. De AMD 5000+ is ook niet alles meer daarom zat ik aan een nieuwe te denken.\r\n\r\nEven over mijn videokaart ik vind zelf dat hij nog wel even mee kan, ik ben van plan om over een jaar ofzo of wanneer het nodig is een 2e 4850 erbij in te gooien. \r\n\r\nKan dat met een AM2+ mobo een AM3 cpu erop zetten? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 4 april 2010 Auteur Delen Geplaatst: 4 april 2010 Die CPU doet gewoon weinig in games, alleen de geheugencontroller erin wordt belast in de huidige CPU\'s, die is dan ook van belang en de rest, single of multi core doen niet veel.\r\n\r\nDe rest gaat allemaal via de PCI-E bus en videokaart.\r\n\r\nMaar ja, iedereen weet het toch beter ondanks alle publikaties daarover. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 4 april 2010 Auteur Delen Geplaatst: 4 april 2010 Is dus wel beter als ik een nieuwe CPU koop?\r\nOf kan ik beter wachten tot volgend jaar een keer voor een nieuwe pc?\r\n\r\n(mijn pc is nog niet oud, alles ongeveer jaartje behalve dan mn CPU) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 4 april 2010 Auteur Delen Geplaatst: 4 april 2010 @nERO77\r\n\r\nIs geheel persoonlijk of het voor jou waard is om een CPU upgrade te doen.\r\nPersoonlijk koop ik om de 2-3 jaar een nieuwe PC en verkoop de oude.\r\nIk vind dat een gehele PC gemakkelijker verkoopt dan losse onderdelen.\r\nBij voorkeur doe ik dus niet aan upgraden van onderdelen.\r\nIk heb geen idee of het qua hardware nu aan te raden is om een CPU upgrade uit te voeren.\r\nIk gebruik voornamelijk Intel spul en weet vrij weinig van de hele AMD wereld.\r\nMijn laatste AMD was een jaartje of 6 geleden\r\n\r\n@lange pier:\r\n\r\nIk ga hier niet mee in discussie maar CPU is zeker wel van belang in games. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 4 april 2010 Auteur Delen Geplaatst: 4 april 2010 [QUOTE=Lange Pier;520014]Alsof een CPU veel bijdraagt bij het spelen van een game.:confused:\r\n\r\nVideokaart is het belangrijkste, welke heb je?[/QUOTE]\r\n\r\nDe cpu is echt wel belangrijk hoor. Minder belangrijk dan de gpu, maar zeer zeker niet iets om te vergeten. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 4 april 2010 Auteur Delen Geplaatst: 4 april 2010 @tuin\r\n\r\nIs het nodig dan eigenlijk om mijn CPU te upgraden?\r\nEn als ik mijn CPU upgrad, en ik koop als het nodig is straks een 2e 4850, is dit een verstandige stap? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 4 april 2010 Auteur Delen Geplaatst: 4 april 2010 [QUOTE=nERO77;520075]@tuin\r\n\r\nIs het nodig dan eigenlijk om mijn CPU te upgraden?\r\nEn als ik mijn CPU upgrad, en ik koop als het nodig is straks een 2e 4850, is dit een verstandige stap?[/QUOTE]\r\n\r\nHet resultaat van SLI / Crossfire is niet huidige video performance x2.\r\nHet levert eigenlijk vrij weinig performance op, het wordt voornamelijk gebruikt voor AA.\r\n(ondersteund je moederbord trouwens crossfire?, zoniet dan zeker niet doen)\r\n\r\nWaneer je dan ook nog kijkt naar DirectX, shadermodellen, geheugen, pipelines etc etc op een kaart denk ik dat je beter af bent over een tijd een nieuwe video kaart te kopen in plaats van een 2e 4850 te plaatsen.\r\n\r\nNu ik dat zo zeg zou ik persoonlijk in jou geval de gehele huidige pc verkopen waneer hij niet meer aan de wensen voldoet.\r\nDeze wensen zijn natuurlijk anders voor iedereen dus of je dit punt nu bereikt of over een jaar maakt verder niet zo veel uit.\r\n\r\nOm de vraag te beantwoorden:\r\n\r\nVerstandige stap, een verstandige stap is om te gamen op een Xbox of PS3.\r\nDie dingen gaan gemakkelijk 5-10 jaar mee, een pc helaas niet.\r\nNu weet ik dat het vaak geen optie is (voor mij ook niet) maar waneer je bedenkt dat je pc zo snel is als het traagste onderdeel wat er in zit (bottleneck principe) zal je blijven upgraden en stopt het niet bij de CPU.\r\n\r\nMijn advies: Tweak wat met je game instellingen en zolang je games die je wilt spelen nog goed te spelen zijn lekker niets doen.\r\n\r\nIs het nu al niet meer te doen kijk wat het je gaat kosten.\r\nCPU kost je nu 160-180 euro.\r\nDan kijk je of je een nieuw moederbord nodig hebt en moet je bedenken:\r\n\' is dit het mij waard \'\r\n\' hoe lang gaat dit mee \' \r\n\r\nen mogelijk \r\n\' wat kost een nieuwe pc en hoelang gaat die mee \'\r\n\r\nSorry voor de lange post, het is moeilijk om niet te negatief over te komen =p Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 5 april 2010 Auteur Delen Geplaatst: 5 april 2010 Hey, \r\nWat game je vaak?\r\nVoor WoW is het namelijk wel handig om een zieke CPU te hebben. \r\nAls je eigenlijk alleen shooters (denk aan MW2) speelt, kun je beter een goedkopere processor kopen en een betere videokaart en geheugen. DDR3 is sowieso wel aan te raden, aangezien de Phenom II processors meestal niet goed werken met DDR2 Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 5 april 2010 Auteur Delen Geplaatst: 5 april 2010 @tuin\r\n\r\nJa ik heb het al gelezen op internet dat SLI/Crossfire niet veel nut heeft. als ik nu mijn CPU vernieuw moet ik straks weer een nieuwe gpu kopen en zo verder, het blijft me geld kosten en niet alles blijft up-tu-date. Ik ga waarschijnlijk verder sparen voor een nieuwe pc wie ik hoop ik in november/december kan kopen.\r\n\r\n@Loepiedepo\r\n\r\nIk speel vooral shooters (MW2, COD4, en soms beetje crysis, GTA IV. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 5 april 2010 Auteur Delen Geplaatst: 5 april 2010 [QUOTE=nERO77;520185]\r\n@Loepiedepo\r\n\r\nIk speel vooral shooters (MW2, COD4, en soms beetje crysis, GTA IV.[/QUOTE]\r\n\r\nDan zou ik zeggen: koop de slechtste Phenom II x4 (volgens mij een 945 of 940)\r\nKoop een zieke videokaart, een niet al te duur moederbord (MSI C77 H45 is prima) en het goedkoopste geheugen (bijv. Kingston ValueRam).\r\nEn dan stouw je er nog een leuke voeding in van Be Quiet of OCZ. Dan ben je denk ik zo\'n 400-450 euro kwijt en heb je een hele leuke pc :p Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 5 april 2010 Auteur Delen Geplaatst: 5 april 2010 Wat moet ik me bij een \'zieke\' videokaart voorstellen? Eentje die te heet wordt en dus koorts heeft ofzo:confused: Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 6 april 2010 Auteur Delen Geplaatst: 6 april 2010 Ik ben er nog steeds niet echt overuit.... \r\nHeb nog eens op internet gekeken naar benchmarks van 4850 crossfire, en zie overal dat hij GTX280 kan verslaan qua fps. Misschien dat ik toch voor een nieuwe CPU ga en later een 2e 4850 erbij in doe, en dan daarna nog een 3e erin. Of een 2e 4850X2 zodat ik dus een 4850 + 4850X2 erin heb zitten (werkt dus ongeveer zelfde als 4850 3-way-crossfire)\r\n\r\nTips? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 6 april 2010 Auteur Delen Geplaatst: 6 april 2010 [QUOTE=nERO77;520370]Ik ben er nog steeds niet echt overuit.... \r\nHeb nog eens op internet gekeken naar benchmarks van 4850 crossfire, en zie overal dat hij GTX280 kan verslaan qua fps. Misschien dat ik toch voor een nieuwe CPU ga en later een 2e 4850 erbij in doe, en dan daarna nog een 3e erin. Of een 2e 4850X2 zodat ik dus een 4850 + 4850X2 erin heb zitten (werkt dus ongeveer zelfde als 4850 3-way-crossfire)\r\n\r\nTips?[/QUOTE]\r\n\r\nGTX280 zal denk ik sneller zijn dan 2x4850 crossfired\r\nik zou jouw 4850 verkopen, dan een medium CPU (Phenom II 955 ofzo, check ff wat je bordje aankan) en een GTX280 of beter kopen! Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen