Anoniem2 Geplaatst: 1 april 2010 Delen Geplaatst: 1 april 2010 Hallo jongens en meisjes,\r\n\r\nTen eerste zal ik me even voorstellen aangezien dat ik hier voor het eerst op de forum ben.\r\nMijn naam is Tinoush ben 27 jaar jong en woon in Amstelveen.\r\nVroeger had ik een abonument op computer idee magazine. Daarom gebruik ik nu de forum.:rolleyes:\r\n\r\nGoed, hier komt mijn vraag;\r\n\r\nik heb thuis een AMD pc staan en na jaren gebruik maken van xp had ik besloten om Vista te installeren. echter loopt vista niet zoals ik het gehoopt had. \r\nSysteem:\r\nAmd athlon 3100+ 2,2 ghz\r\n2GB DDR geheugen\r\nATI Radion 9250 128mb video geheugen\r\n\r\nals bijvoorbeeld msn open gaat loopt de video in youtube vast. en ik kan niet meer 720p HD videos op youtube bekijken en zulke problemen.\r\n\r\npersoonlijk denk ik dat mijn video card niet geschikt is aangezien de aero ook door windows uitgeschakeld is. Is de probleem opgelost als ik een 256mb videocard neem of de hele pc is niet geschikt voor vista? vensters (mijn documenten, mijn afbeeldingen, mijn computer) gaan best wel snel open en daar heb ik geen problemen mee. oh en ik heb dual monitor resoluties: 1152 x 864 en 1024 x 768 ik heb alleen agp 8x sucet Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 1 april 2010 Auteur Delen Geplaatst: 1 april 2010 Die pc zit aan de absolute ondergrens van de systeemeisen voor Vista. Voor Vista wil je toch liever wat meer geheugen en een rappere videokaart hebben. Dat eerste omdat Vista een geheugenvreter is. Dat tweede met het oog op HD content.\n\nAls ik heel eerlijk ben: ga terug naar XP, dat loopt veel beter op die computer.\n\nToch Vista houden? Dan eerst eens naar het geheugengebruik kijken. Gebruik je regelmatig meer dan 2 GB ram? Dan 1 GB erbij prikken.\nMisschien is daarmee je HD-probleem opgelost, zo niet, dan heb je voor een euro of 50 een leuke nieuwe videokaart. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 1 april 2010 Auteur Delen Geplaatst: 1 april 2010 Ik zit er nu achter en ik kijk een hd filmpje op mijn 1024 x 768 scherm, scherm 2 dus. hij loopt nu iets beter. na aantal keer opnieuw starten en windows updates laten uitvoeren. 2gb is max dat mijn moederbord kan ondersteunen.\nik moet zeggen dat als ik een bruiser open of windows mp, gaat het best vlot open. tijdens opstarten van windows moet ik meer geduld hebben. ik denk als ik een sterkere videokaart in gooi ben ik al heel eind. het is geen gaming pc is puur chatten, surfen en soms divx filmpje kijken. aangezien dat ik geen andere optie heb dan een andere videokaart, wat denk je zal ik het wagen om een andere videokaart in gooien?\n\nps. mijn geheugen blijft constant op 1,04 t/m 1,06GB\ncpu schiet tijdens afspelen van youtube hd filmpje naar 88 t/m 97% Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 14 april 2010 Auteur Delen Geplaatst: 14 april 2010 het virtueel geheugen goed zetten kan ook helpen. ongeveer 2 tot 4 maal de waarde van je werkgeheugen. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen