Ga naar inhoud

Is MESH beter dan meerdere accesspoints?


ejbuijs

Aanbevolen berichten

Ik heb een vraag over draadloos netwerk thuis. Ik las over de nieuwe mesh techniek. Ik vraag me af of dat beter werkt dan mijn huidige situatie. Bij mij thuis staat beneden en een beetje aan de zijkant van het huis mijn router (FritzBox FON WLAN 7360). Ik heb twee accesspoints (beide de FritzPowerline 546-E), 1 in de woonkamer verbonden via powerline, de ander boven op de eerste verdieping verbonden via LAN. Alle drie hebben dezelfde SSID. Elk heeft een eigen kanaal, respectievelijk kanaal 3, 8 en 11. Alle drie hebben de nieuwste firmware. Probleem wat mijn kinderen ervaren is dat als zij met een laptop naar beneden komen of naar boven gaan, hun wifi verbinding slecht wordt. Ik heb dit geïnterpreteerd als dat het signaal van het ene toegangspunt wordt gevonden door de laptop, het niet lukt om automatisch het sterkste signaal op te pikken. Fritz heeft een app (WLAN) die de signaalsterkte in huis in beeld brengt. Dat is overal goed, maar de app neemt wel waar of het de router is of via een van de powerlines. Ik neem aan dat dat tevens het probleem is van de laptops. Dat ze toch “waarnemen” dat het een ander signaal is. Klopt dit en zou een systeem met MESH hier wel geschikt voor zijn. Alvast mijn hartelijke dank voor uw reactie.
Link naar reactie
  • 1 jaar later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...