Ga naar inhoud

PC op TV aansluiten

Aanbevolen berichten

Ik heb een verloopkabeltje van VGA naar Scart voor 10 euro gekocht maar het werkt niet, de winkelier ( en couch_potato) heeft ook gezegd dat het afwachten is of het gaat werken of niet. \n\nEr was ook een apparaatje om van HDMI naar Scart te gaan maar die was 60 euro en dat vond ik te duur. \n\nIemand nog tips om het wel werkend te krijgen met het gekochte kabeltje?\n\nDe winkelier zei dat als het niet werkte de beeldscherminstellingen niet goed staan. Het probleem is dat ik maar één VGA uitgang heb dus ik kan de instellingen niet goed zetten met zwart beeld. Ook zei de winkelier dat er software voor is om het goed in te stellen, weet iemand welke software de winkelier bedoeld?
Link naar reactie
Ik heb ook nog een laptop met een S/Video aansluiting. Dus heb ik even een S/Video kabel gehaald en de laptop met de tv verbonden. De films staan allemaal op de vaste pc maar met bestanden delen kom je een heel eind. Werkt perfect. \n\nHet enige probleem is dat wanneer ik sommige .avi filmbestand wil afspelen de hele laptop vast loopt, het geluid van de film loopt dan wel goed. De enige optie is dan nog de powerknop 5 seconden indrukken en opnieuw laten opstarten. Bij sommige .avi en bij alle .mkv of .vob gaat het wel goed. \n\nWeet iemand hoe dit kan? \n\nOok moet ik telkens na het opstarten van de laptop de resolutie van de tweede monitor (TV dus) op 800 x 600 zetten, anders loopt de laptop ook vast bij het afspelen van films. Kan die resolutie niet \"vast gezet\" worden?
Link naar reactie
Bij mij was het ook een enorme uitzoekklus..\r\nHeb uiteindelijk een 7 pins Svideo connector (was bijna nergens te koop, wel bij handyman) achter op mijn pc aangesloten op mijn videokaart naar een gewone RCA plug (gele) op mijn tv. Daarnaast rode en witte RCA voor audio van pc naar tv appart. Dan nog de videokaart de opdracht geven de tv te herkennen en het beeld te delen met de tv. Werkt perfect. Heb goed beeld en geluid :)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...