Anoniem2 Geplaatst: 22 maart 2010 Delen Geplaatst: 22 maart 2010 Oi Oi!!!\r\n\r\nIk wou eignelijk wel mijn PC op mijn TV aansluiten maar hoe kan dit en wat heb ik daar voor nodig? Mijn videokaart heeft HDMI, VGA en DVI en mijn TV heeft Scart, Tulp ingangen en S/VIDEO. Hoe kan ik dat laten samn werken?? Ook het geluid op de TV zou mooi zijn. \r\n\r\nGroetjes! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 maart 2010 Auteur Delen Geplaatst: 22 maart 2010 Geluid is niet zo\'n probleem dat kan waarschijnlijk wel met een verloopkabel, van mini-jack naar 2x tulp. Beeld wordt wat lastiger. Er bestaan verloopkabels van vga naar scart, zijn niet zo duur. Maar die werken niet altijd. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 maart 2010 Auteur Delen Geplaatst: 22 maart 2010 Is Scart de enige optie? Want mijn beide scart aansluitingen op de TV zijn al in gebruik. Ook de VGA ingang op de videokaart is al in gebruik door mijn monitor. \n\nKan het niet via DVI -> Converter -> Tulp?? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 maart 2010 Auteur Delen Geplaatst: 22 maart 2010 Is Scart de enige mogelijkheid? Mijn beide scartpoorten zijn al in gebruik door digitenne en dvd speler. Ook de VGA ingang op de videokaart is in gebruik door de monitor\n\nKan het niet zo: DVI -> converter -> Tulp of HDMI -> converter -> Tulp? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 maart 2010 Auteur Delen Geplaatst: 22 maart 2010 DVI en HDMI zijn digitaal, scart is analoog. Dat gaat dus nooit werken. DVI-I heeft wel analoog signaal, maar dat is hetzelfde als de vga aansluiting, wat dus niets uitmaakt. Er bestaan wel stekkerdozen, waar meerdere scart apparaten op aangesloten kunnen worden. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 maart 2010 Auteur Delen Geplaatst: 22 maart 2010 Ok thanks, ik zal eens ff de stad in om te kijken of er is wat ik nodig heb Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 maart 2010 Auteur Delen Geplaatst: 22 maart 2010 Ik heb een verloopkabeltje van VGA naar Scart voor 10 euro gekocht maar het werkt niet, de winkelier ( en couch_potato) heeft ook gezegd dat het afwachten is of het gaat werken of niet. \n\nEr was ook een apparaatje om van HDMI naar Scart te gaan maar die was 60 euro en dat vond ik te duur. \n\nIemand nog tips om het wel werkend te krijgen met het gekochte kabeltje?\n\nDe winkelier zei dat als het niet werkte de beeldscherminstellingen niet goed staan. Het probleem is dat ik maar één VGA uitgang heb dus ik kan de instellingen niet goed zetten met zwart beeld. Ook zei de winkelier dat er software voor is om het goed in te stellen, weet iemand welke software de winkelier bedoeld? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 maart 2010 Auteur Delen Geplaatst: 22 maart 2010 HDMI verdelen met een HDMI splitter. Daarna 1 uitgang Converten (en downscalen) met een HDMI converter naar Scart. [url]www.fullhdmi.nl[/url] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 maart 2010 Auteur Delen Geplaatst: 24 maart 2010 Ik heb ook nog een laptop met een S/Video aansluiting. Dus heb ik even een S/Video kabel gehaald en de laptop met de tv verbonden. De films staan allemaal op de vaste pc maar met bestanden delen kom je een heel eind. Werkt perfect. \n\nHet enige probleem is dat wanneer ik sommige .avi filmbestand wil afspelen de hele laptop vast loopt, het geluid van de film loopt dan wel goed. De enige optie is dan nog de powerknop 5 seconden indrukken en opnieuw laten opstarten. Bij sommige .avi en bij alle .mkv of .vob gaat het wel goed. \n\nWeet iemand hoe dit kan? \n\nOok moet ik telkens na het opstarten van de laptop de resolutie van de tweede monitor (TV dus) op 800 x 600 zetten, anders loopt de laptop ook vast bij het afspelen van films. Kan die resolutie niet \"vast gezet\" worden? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 maart 2010 Auteur Delen Geplaatst: 24 maart 2010 Bij mij was het ook een enorme uitzoekklus..\r\nHeb uiteindelijk een 7 pins Svideo connector (was bijna nergens te koop, wel bij handyman) achter op mijn pc aangesloten op mijn videokaart naar een gewone RCA plug (gele) op mijn tv. Daarnaast rode en witte RCA voor audio van pc naar tv appart. Dan nog de videokaart de opdracht geven de tv te herkennen en het beeld te delen met de tv. Werkt perfect. Heb goed beeld en geluid :) Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen