Anoniem2 Geplaatst: 20 maart 2010 Delen Geplaatst: 20 maart 2010 Hallo, \r\n\r\nBinnekort wil ik graag een webshop beginnen en ik ben momenteel bezig met het kijken naar de haalbaarheid. \r\nHelaas ben ik niet zo technisch, marketing sales en inkoop is veel meer mijn ding. \r\n\r\nIk stuit nu op het volgende; ik heb hele heldere ideeën over hoe de webshop er uit moet zien en heb er aan gedacht de shop op maat te laten maken maar ik zie veel open source projecten die er goed uitzien alleen twijfel aan de veiligheid. De betaalpagina\'s moeten uiteraard beveiligd zijn (SSL configuratie) en het script schoon voor optimaal gebruikersgemak.\r\n\r\nIs een open source webshop veilig, of zelfs \"hacker proof\" keurmerk waardig? \r\nEn hoe makkelijk is het om mijn betaalpagina\'s te beveiligen met een SSL (ik wil graag door XS4ALL laten hosten en het niet uitbesteden aan een webshop ontwikkelaar) \r\nBovendien wil ik graag weten hoe makkelijk je een \'prefix\' webshop naar je host kan uploaden en updaten. \r\n\r\nBVD Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 20 maart 2010 Auteur Delen Geplaatst: 20 maart 2010 Het voordeel van Open Source is juist dat bugs en andere onvolkomenheden tot een minimum beperkt zouden moeten zijn. Hackerproof zal vermoedelijk nooit lukken, maar dat geldt voor nagenoeg alles.\nAls je heel heldere ideeen hebt over hoe je webshop er uit moet komen te zien, dan is het wel de vraag of er een mogelijkheid is om dit met kant en klare webshop (al dan niet open source) te realiseren. Je zit immers toch vaak vast aan een bepaald sjabloon. Al zijn er via Google wel alternatieven te vinden, zelden zul je precies dat tegenkomen, zoals jij het voor ogen hebt.\nHet uploaden via een FTP programma zou niet zo moeilijk moeten zijn. Ik ga er van uit dat er database(s) gebruikt worden; dat moet dan wel in je hostingpakket zitten. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 20 maart 2010 Auteur Delen Geplaatst: 20 maart 2010 Voor mij staat het volgende voorop:\r\n\r\n- Gebruikersgemak: duidelijke pagina\'s en in zo min mogenlijk clicks bestellen / verder winkelen. Bovendien moet de site snel reageren.\r\n\r\n- Veiligheid: de veiligheid van de klant moet ten alle tijden gewaarborgd kunnen worden.\r\n\r\nVoor het opzetten van de site wil ik mij best verdiepen in het scripten e.d. hiervan.\r\nHet onderhoud / updaten wil ik echter wel m.b.v. software.\r\n\r\nHeeft iemand suggesties waarmee ik het beste kan beginnen? Ik heb al het een en ander via internet gevonden (Shopfactory bijv. en open source materiaal). Maar zoek iets dat gemakkelijk is en inspeelt op mijn wensen (gemakkelijk en veilig voor de klant).\r\n\r\nOok wil ik weten of deze goed te combineren zijn gezien het allemaal via andere partijen loopt (hosting, software aanpassen site op mijn PC, model site, open source)\r\n\r\n[QUOTE=Obelix71;518042]\r\nAls je heel heldere ideeen hebt over hoe je webshop er uit moet komen te zien, dan is het wel de vraag of er een mogelijkheid is om dit met kant en klare webshop (al dan niet open source) te realiseren. Je zit immers toch vaak vast aan een bepaald sjabloon. Al zijn er via Google wel alternatieven te vinden, zelden zul je precies dat tegenkomen, zoals jij het voor ogen hebt.\r\n[/QUOTE]\r\n\r\nOpzich geen punt, zolang ik van bijv. een doorstuurscherm een pop-up kan maken en het kan aanpassen m.b.v. software.\r\nEn ja, het zakelijk hosting pakket van XS4ALL heeft een database inbegrepen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 20 maart 2010 Auteur Delen Geplaatst: 20 maart 2010 Veiligheid heeft alles met je eigen kunnen te maken als je een webshop gaat draaien. Als je dat niet uitbesteed zul je namelijk zelf moeten zorgen voor regelmatige updates.\r\nLayout kan heel leuk zijn van Open Source, maar over het algemeen zul je dat ook zelf moeten doen of laten doen als je er iets aparts van wilt maken.\r\n\r\nEen SSL certificaat kost je al heel vlug over de 100 euro per jaar en daar heb je ook een eigen ip adres voor nodig, ik weet niet of xs4all dat ondersteund, zou je na moeten vragen.\r\n\r\nMisschien is het derhalve handig om het geheel uit te besteden. Mijnwebwinkel.nl of iets soortgelijks.\r\n\r\nBen je dat niet van plan, ga dan eens kijken naar Zen-Cart, heeft ook een Nederlandstalig forum of Magento dat is ook erg populair.\r\n\r\nEr zijn ook veel mensen die met Joomla en Virtua Cart overweg kunnen, schijnt ook goed te werken alhoewel ik Joomla zelf enorme overkill vind voor hetgeen de meesten ermee doen.\r\nDaarnaast ligt dat altijd in de aanval en zul je moeten zorgen dat je Joomla, Virtua Cart of Virtua mart of hoe heet dat wat daar in zit, en addons up2date zijn. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 21 maart 2010 Auteur Delen Geplaatst: 21 maart 2010 Opencart en Prestashop zijn ook populaire webshops. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen