Anoniem2 Geplaatst: 16 maart 2010 Delen Geplaatst: 16 maart 2010 Hallo allemaal, \r\nIk ben een leek op het gebied van laptops / elektronika en ik heb een probleem.\r\nIk wil een laptop aanschaffen, omdat ik die nodig heb voor het studeren. Nu wil ik dan wel gelijk een goede kopen, want ik koop geen halfbakken dingen.\r\nMijn vraag aan jullie is, wat is een goede laptop om te kopen?\r\nEisenlijst:\r\n[B]Budget[/B]\r\nMijn budget ligt zo om en nabij de €700, incl. BTW, minder is in dit geval zeker beter.\r\n[B]Gebruik[/B]\r\nWaar ik mijn laptop voor wil gaan gebruiken is in ieder geval het standaard tekstverwerken verhaal, maar daarnaast doe ik ook graag een spelletje, en dan of Football Manager 2010 danwel Pro Cycling Manager 2010. Ik ben dus op zoek naar een laptop die dat makkelijk aankan.\r\n[B]Merk[/B]\r\nEen voorkeur voor een merk heb ik niet, wel een afkeur voor het merk ACER, en ik wil graag een Intel processor.\r\n[B]Randzaken[/B]\r\nHet uiterlijk van de laptop heb ik nog niet aan gedacht, dus ook niet hoe groot het beeldscherm moet zijn of de levensduur van de batterij.\r\nIk zou het zeer op prijs stellen als iemand mij hiermee wilt helpen die er meer verstand heeft dan ik!\r\nBij voorbaat dank,\r\nMichiel Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 maart 2010 Auteur Delen Geplaatst: 16 maart 2010 als je hem voor school wilt gebruiken (meenemen naar school) zou ik wel voor een goeie accuduur gaan, mijn laptop was week oud en batterij was na anderhalf uur leeg zonder oplader dus daar heb je weinig aan :S en ik zou ook geen acer nemen, me laptop is nu acer maar ben er niet echt weg van ofzo :S Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 maart 2010 Auteur Delen Geplaatst: 16 maart 2010 Ik zit ook voor hetzelfde doel een beetje rond te kijken, en ik heb deze gevonden: [url]http://tweakers.net/pricewatch/251969/asus-k52jr-sx012v.html[/url]\r\n\r\nDie is niet zo supergroot, heeft een moderne i3 350 processor, en de radeon 5470 videochip is krachtig genoeg voor alle spellen die nu uit zijn. Je kunt niet alles in volle glorie spelen, maar het draait wel. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 maart 2010 Auteur Delen Geplaatst: 16 maart 2010 [QUOTE=Arrim;517588]Ik zit ook voor hetzelfde doel een beetje rond te kijken, en ik heb deze gevonden: [url]http://tweakers.net/pricewatch/251969/asus-k52jr-sx012v.html[/url]\r\n\r\nDie is niet zo supergroot, heeft een moderne i3 350 processor, en de radeon 5470 videochip is krachtig genoeg voor alle spellen die nu uit zijn. Je kunt niet alles in volle glorie spelen, maar het draait wel.[/QUOTE]\r\n\r\narrim ik zou even iets willen weten van jou ben jij een gamer of niet want je hebt een hele goede processor maar videokaart valt wel mee zoja hoe loopt die computer op spellen zoals crysis Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 maart 2010 Auteur Delen Geplaatst: 16 maart 2010 Een 4870 is wel degelijk een krachtige videokaart. Wel van de vorige generatie, maar nog steeds goed genoeg. Ik draai Crysis volledig maxed out op ongeveer 27 fps, genoeg voor mij. Ik gebruik wel een resolutie van 1440 bij 900, omdat m\'n scherm niet hoger kan. \r\n\r\nDe volgende stap qua videokaart was in mijn ogen een 5850, maar die kost 100 euro meer. Dat was te ver over het budget. Een 4890 was ook een optie geweest, maar een 4870 is krachtig genoeg en dan hoefde ik niets in te leveren op de processor.\r\nJe moest eens weten hoeveel benchmarks en reviews ik heb bekeken toen ik deze pc samenstelde. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 maart 2010 Auteur Delen Geplaatst: 16 maart 2010 Oke, dankjewel. Op een ander forum kreeg ik ook deze aangeboden:\r\n[url]http://tweakers.net/pricewatch/244244/toshiba-satellite-l500-128.html#tab:info[/url]\r\nWelke is dan beter? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 maart 2010 Auteur Delen Geplaatst: 16 maart 2010 Ik weet niet zo goed welke van de twee de betere processor heeft, ik denk dat de i3 sneller maar dat weet ik niet zeker. Voor de rest verschillen ze niet zo heel veel. De asus heeft wel twee jaar garantie, de toshiba één jaar. Maar toshiba staat wel bekend als een goed merk, asus weet ik zo niet. Als je externe harde schijven gebruikt, dan is de toshiba misschien beter, want die heeft een esata aansluiting.\r\n\r\nEven gauw op een rijtje:\r\n\r\nAsus: \r\n\r\n-Sneller internet (1Gbps)\r\n-Modernere processor (i3 350)\r\n-Twee jaar garantie \r\n-iets betere videochip (4570 vs 5470)\r\n\r\nToshiba:\r\n\r\n-esata aansluiting\r\n-goed merk \r\n \r\nIk zou zelf gaan voor de asus, omdat die een modernere uitrusting heeft.\r\nHij ligt qua processor en videochip een generatie voor op de Toshiba. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 maart 2010 Auteur Delen Geplaatst: 16 maart 2010 Op het andere forum wordt inderdaad gezegd dat ik voor de Asus moet gaan, aangezien dat op dit moment voorlopt op de Toshiba en de processor inderdaad beter is!\r\nIk zal even verder kijken en dan weer even iets melden.\r\nHartelijk bedankt man! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 maart 2010 Auteur Delen Geplaatst: 16 maart 2010 Die Asus scheelt je nog 60 euro ook. Kun je er een mooie tas bij kopen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 maart 2010 Auteur Delen Geplaatst: 16 maart 2010 Sinds 4 dagen ben ik de trotse eigenaar van een BTO laptop. En naar volle tevredenheid. Misschien is dit iets voor je [url]http://www.bto.eu/html/detail_home.asp?PartnerID=1&lang=nl&DisplayPartnerID=1&ProductID=470[/url] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 maart 2010 Auteur Delen Geplaatst: 16 maart 2010 [QUOTE=Arrim;517592]Een 4870 is wel degelijk een krachtige videokaart. Wel van de vorige generatie, maar nog steeds goed genoeg. Ik draai Crysis volledig maxed out op ongeveer 27 fps, genoeg voor mij. Ik gebruik wel een resolutie van 1440 bij 900, omdat m\'n scherm niet hoger kan. \r\n\r\nDe volgende stap qua videokaart was in mijn ogen een 5850, maar die kost 100 euro meer. Dat was te ver over het budget. Een 4890 was ook een optie geweest, maar een 4870 is krachtig genoeg en dan hoefde ik niets in te leveren op de processor.\r\nJe moest eens weten hoeveel benchmarks en reviews ik heb bekeken toen ik deze pc samenstelde.[/QUOTE]\r\n\r\nowkee ik heb 5maanden alles zitten uitpluizen XD maar ik zeg nu verder niks meer want anders verpest ik deze vraag :) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 maart 2010 Auteur Delen Geplaatst: 18 maart 2010 Is deze veel beter, en de 100€ extra waard?\r\n[url]http://www.staplesofficecentre.nl/NEL/Catalog/cat_sku.asp?CatIds=,&webid=5816030&affixedcode=WW[/url]\r\n\r\ndan deze dus:\r\n[url]http://tweakers.net/pricewatch/251969/asus-k52jr-sx012v.html[/url] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 maart 2010 Auteur Delen Geplaatst: 18 maart 2010 Ze zijn even duur;)\r\n\r\nDe processor is wel beter, een i5 is een stuk leuker dan een i3. Maar je ziet ook waar je op inlevert: de videochip. Ik vind het niet een betere laptop als je er ook op wilt gaan gamen. Een Geforce 105 is bij mijn weten niet geschikt voor zware 3D applicaties. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 maart 2010 Auteur Delen Geplaatst: 18 maart 2010 guys, no ACER!!!\r\nheb er een groot geshit mee :p\r\nkies liever Asus, Samsung, Toshiba ofzo ;) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 maart 2010 Auteur Delen Geplaatst: 18 maart 2010 Ik heb dan ook een Asus aanbevolen;)\r\n\r\nMijn ouders hebben ook een Asus, die nu na twee jaar een kapot scharnier heeft en niet meer te repareren is. Nu hebben we die ook wel ernstig mishandelt, maar het laat wel zien dat ook de \'betere\' merken niet altijd superlang meegaan. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 maart 2010 Auteur Delen Geplaatst: 18 maart 2010 Een Acer dat je dat durft aan te bieden Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 19 maart 2010 Auteur Delen Geplaatst: 19 maart 2010 [QUOTE=Arrim;517808]Ze zijn even duur;)\r\n\r\nDe processor is wel beter, een i5 is een stuk leuker dan een i3. Maar je ziet ook waar je op inlevert: de videochip. Ik vind het niet een betere laptop als je er ook op wilt gaan gamen. Een Geforce 105 is bij mijn weten niet geschikt voor zware 3D applicaties.[/QUOTE]\r\n\r\nDie van de office center is exclusief BTW. Meer dan €100 duurder dus Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen