Ga naar inhoud

Externe HDD doet het niet meer?

Aanbevolen berichten

500GB hdd van Freecom(de schijf zelf is van WD) gaat niet meer aan. Heb de case open gemaakt. het lijk mij dat de printplaatje doorgebrand is of een van die frutsel dingen. Daarmee bedoel ik die soort van batterij achtig vormpjes die vastzit aan het printplaatje.\r\n\r\nNou dacht ik zelf aan om de hdd aan te sluiten op de mobo van me pc. Maar die heeft van die grijze kabels aangesloten op de harde schijf van de hoofdpc. De externe hdd heeft dat niet. sata aansluiteing\r\n\r\n\r\nWie kan me uit de brand helpen. Aub\r\n\r\nAlvast bedankt voor de moeite.
Link naar reactie
Als je mobo wel SATA-poorten heeft, dan even een kabeltje halen en daarmee aansluiten. Anders zijn er twee opties: een andere pc gebruiken om data over te zetten of een nieuwe externe behuizing halen waar je een sata schijf in kwijt kunt.\n\nPersoonlijk zou ik eerst even op een andere computer proberen of de schijf nog goed is en zo ja dan pas een nieuwe behuizing halen.\nVertrouw je de schijf niet, dan liever direct een nieuwe externe schijf kopen en een andere computer gebruiken om alles over te zetten; da\'s in ieder geval het goedkoopste.\n\nEr zijn ook sata>usb adapters in de handel die het mogelijk maken een schijf zonder behuizing via usb aan te sluiten. Uiteraard is dat geen permanente oplossing, maar alleen iets om je data te redden.
Link naar reactie
[QUOTE=FooBar;517229]Als je mobo wel SATA-poorten heeft, dan even een kabeltje halen en daarmee aansluiten. Anders zijn er twee opties: een andere pc gebruiken om data over te zetten of een nieuwe externe behuizing halen waar je een sata schijf in kwijt kunt.\n\nPersoonlijk zou ik eerst even op een andere computer proberen of de schijf nog goed is en zo ja dan pas een nieuwe behuizing halen.\nVertrouw je de schijf niet, dan liever direct een nieuwe externe schijf kopen en een andere computer gebruiken om alles over te zetten; da\'s in ieder geval het goedkoopste.\n\nEr zijn ook sata>usb adapters in de handel die het mogelijk maken een schijf zonder behuizing via usb aan te sluiten. Uiteraard is dat geen permanente oplossing, maar alleen iets om je data te redden.[/QUOTE]\n\nAllereerst bedankt voor het reageren.\nIk heb geen sata poort op de mobo.\n\nNou weet ik idd niet of de schijf goed is. Maar ik heb ondertussen zitten spelen en wanneer ik de voeding aansluit en de hdd is niet aangesloten op de satapoort van het printplaatje dan brand het lampje wel. Wanneer ik deze hdd dan aansluit brandt ie niet meer.\n\nIk zal even kijken naar wat niek30 heeft gepost. bedankt niek\nHet gaat me ook alleen om de data redden.
Link naar reactie
[quote=Niekie30;517235]Je zou voor iets meer dan 26 euro zoiets kunnen aanschaffen:\n[URL]http://www.azerty.nl/8-246-79140/sata-ide-gt-usb-adapter.html[/URL]\n\nNiek[/quote]\nKan nog wel [URL=\"http://www.cool-prices.nl/nl/product/supplies/kabels/usb-kabels/eminent-usb-2.0-to-ata-sata-adapter-479931\"]goedkoper(Klik)[/URL]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...