Anoniem2 Geplaatst: 2 maart 2010 Delen Geplaatst: 2 maart 2010 Bij deze heb ik even een vraag: als ik mijn netwerkcenrum open dan zie ik het volgende staan: mijn pc-netwerk-internet.\r\nWil dat betekenen dat mijn computer geconfigureerd staat met een of meerdere andere pc\'s? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 2 maart 2010 Auteur Delen Geplaatst: 2 maart 2010 Nee, in principe zegt het dat je pc via een ( een router of een modem/router) verbonden is met internet. \r\nOp zich kunnen aan die router wel meer pc\'s \"hangen\" maar die hoef je niet te zien. \r\nHet ligt aan de instellingen op je eigen pc, of de gebruiker(s) van de andere pc\'s jou pc zien.\r\n\r\n\r\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 2 maart 2010 Auteur Delen Geplaatst: 2 maart 2010 Ik zit gewoon bekabeld (adsl) rechtstreeks verbonden met mijn modem - israpunt.\r\nEr staat maar een pc hier in huisen ik draai met twee firewalls; de ene is van Vista zelf en de andere van Comodo.\r\nVolgens mij moet ik op de laatste gewoon de verbinding kunnen zien of als er een ander tussen zit maar ik krijg met internet gebruik gewoon een 100% verbinding te zien van mijn virusscanner op de firewall behalve als ik msn gebruik want dan geeft ie ook een bepaald percentage weer.\r\nKan ik hieruit concluderen dat ik het modem dus moet zien als netwerk?\r\nB.V.D Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 2 maart 2010 Auteur Delen Geplaatst: 2 maart 2010 Isra levert zowel modems als modem/routers. Dus even in de meterkast kijken naar merk/type en nummer. Ik begrijp uit je vraag, dat je je zorgen maakt over de beveiliging.?\r\nAls je bekabeld op een modem/router zit en het ding heeft geen wifi, kan er niemand tussen zitten, tenzij ze echt inbreken in je pc. \r\nHet wordt anders, als je modem/router ook Wifi ondersteunt. Als dat aanstaat en onbeveiligd is, kunnen de buren mee surfen op je account en in gedeelde mappen op je pc kijken.\r\n\r\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 2 maart 2010 Auteur Delen Geplaatst: 2 maart 2010 [QUOTE=blue october;515498]\r\nKan ik hieruit concluderen dat ik het modem dus moet zien als netwerk?\r\n[/QUOTE]\r\nHet modem is een van de onderdelen van jouw netwerk thuis, net als je computer. Als je \"Netwerk\" op je bureaublad of in het menu Start aanklikt, zie je de aangesloten computer(s) onder Computer en het modem onder Netwerkinfrastructuur.\r\n\r\nVerder heeft je modem zelf een firewall, die spontane, ongewenste contacten vanuit het internet naar jouw computer tegenhoudt. Als je ook nog twee firewalls op je computer hebt, is dat zoiets als betonnen palen onder water tegen brand verzekeren. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 2 maart 2010 Auteur Delen Geplaatst: 2 maart 2010 Het betekend dat jouw netwerk ,internet is. (internet is een heel groot netwerk van heel veel komputers)\nModem is geen onderdeel van je netwerk ,maar zorgt voor toegang tot een netwerk ,,internet dus.\n \nHeb je wel een router en of meerdere pc\'s dan staat er: lokaal netwerk ,,en internet. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 2 maart 2010 Auteur Delen Geplaatst: 2 maart 2010 Onder: israpunt versta ik mijn telefoonaansluiting maar kan misschien net zo goed in de meterkast zitten bij glasvezelverbinding die ik dus niet heb.\r\nHeb mijn verbinding weer gecheckt en nu staat er : mijn computer - Allied DataTechnogies IGD aangegeven.\r\nHet blijftt voor mij een raadsel maar het was meer dat ik dacht dat er door iemand op de computer zelf werd ingebroken.\r\nTja , twee firewalls zijn misschien een beetje veel maar ik heb wel eens gelezen dat de firewall van Vista niet heel erg veel voorsteld (op windows 7 schijnt ie weer beter te zijn).\r\nIk kijk het nog even aan en ieder geval bedankt voor jullie reacties! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 3 maart 2010 Auteur Delen Geplaatst: 3 maart 2010 open een dos box en tik daar eens ipconfig / all in\r\n\r\nkan je zien wat je ip nummer en gateway en dns server is\r\n\r\nhierdoor naar het ip nummer kan je kijken of je direct een ip nummer krijg of een lokale\r\n\r\nlokale beginnen met 10 of 192 of 178\r\n\r\nrest van de nummers zijn internet ip adressen Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 3 maart 2010 Auteur Delen Geplaatst: 3 maart 2010 Je zegt ook dat je 2 firewalls hebt draaien. Dat kan ook problemen of fouten veroorzaken. Als je dan toch de Comodofirewall hebt, schakel dan die van Vista maar uit. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 3 maart 2010 Auteur Delen Geplaatst: 3 maart 2010 [QUOTE=sjouwer;515638]open een dos box en tik daar eens ipconfig / all in\r\n\r\nkan je zien wat je ip nummer en gateway en dns server is\r\n\r\nhierdoor naar het ip nummer kan je kijken of je direct een ip nummer krijg of een lokale\r\n\r\nlokale beginnen met 10 of 192 of 178\r\n\r\nrest van de nummers zijn internet ip adressen[/QUOTE]\r\n\r\nBedankt voor je reactie sjouwer maar ik vrees dat deze begrippen voor een pc dialecticus als ik te hoog gegrepen zijn.\r\nBij jouw begin zin loopi ik wat betreft wetenschap al vast.\r\nMisschien kun je een eenvoudigere uitleg geven hierover.\r\nHet enige wat ik begrijp is dat je dus je eigen ip nummer moet checken met de lokale nummers..\r\nHet gaat er gewoon over dat ik niet begrijp hoe je hiermee te werk moet gaan.\r\nAnyway, bedankt. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 3 maart 2010 Auteur Delen Geplaatst: 3 maart 2010 [QUOTE=Anacho;515689]Je zegt ook dat je 2 firewalls hebt draaien. Dat kan ook problemen of fouten veroorzaken. Als je dan toch de Comodofirewall hebt, schakel dan die van Vista maar uit.[/QUOTE]\r\n\r\nAnacho, ik zal het eens proberen\r\nBedankt. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 3 maart 2010 Auteur Delen Geplaatst: 3 maart 2010 zal ik het een stukkie langer maken\r\n\r\nstart -- uitvoeren\r\nhier tik je cmd in met een enter\r\n\r\nin het dan openende venster tik je \r\n\r\nipconfig /all met een enter\r\n\r\nzal een lang verhaal komen\r\n\r\nhier in staat o.a.\r\n\r\nMicrosoft Windows XP [versie 5.1.2600]\r\n(C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.\r\n\r\nC:\\>ipconfig /all\r\n\r\nWindows IP-configuratie\r\n\r\n Host-naam . . . . . . . . . . . .: jouw computer naam\r\n Primair DNS-achtervoegsel. . . . .:\r\n Knooppunttype: . . . . . . . . . .: onbekend\r\n IP-routering ingeschakeld. . . . .: nee\r\n WINS-proxy ingeschakeld . . . . . : nee\r\n\r\nEthernet-adapter LAN-verbinding:\r\n\r\n Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:\r\n Beschrijving . . . . . . . . . . .:\r\n Jouw netwerkkaart naam\r\n Fysiek adres. . . . . . . . . . . : je mac adres\r\n DHCP ingeschakeld:. . . . . . . . : nee bij auto staat hier ja\r\n >>>> IP-adres. . . . . . . . . . . . . : je huidig ip adres <<<<\r\n Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0\r\n Standaardgateway. . . . . . . . . : je gateway adres\r\n DNS-servers . . . . . . . . . . . : je dns server adres\r\n\r\nde regel van je ip adres is dan de belangrijkste\r\n\r\ner uit gaan doe je met exit Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 3 maart 2010 Auteur Delen Geplaatst: 3 maart 2010 [QUOTE=Niekie30;515503]Isra levert zowel modems als modem/routers. Dus even in de meterkast kijken naar merk/type en nummer. [/QUOTE]\r\n\r\nIS/RA = InfraStructuur / RandApparatuur. Het is geen leverancier van modems / routers of iets. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 3 maart 2010 Auteur Delen Geplaatst: 3 maart 2010 [QUOTE=Niekie30;515503]Isra levert zowel modems als modem/routers. Dus even in de meterkast kijken naar merk/type en nummer. [/QUOTE]\n\nIS/RA = InfraStructuur / RandApparatuur. Verder is het ook nog de reis die Mohammed maakte op het hemelse dier Buraq, maar dat terzijde. Het is geen leverancier van modems / routers of iets.\n\nHet IS/RA punt is bij woningen gebouwd voor 1980 vaak te vinden in de woonkamer bij een wandcontactdoos. Bij woningen na 1980 is deze vaak te vinden in de meterkast of kelder. Het is belangrijk om het modem zo dicht mogelijk bij het IS/RA punt te zetten om instabiliteit te voorkomen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 3 maart 2010 Auteur Delen Geplaatst: 3 maart 2010 [QUOTE=Esvee;515786]IS/RA = InfraStructuur / RandApparatuur. Verder is het ook nog de reis die Mohammed maakte op het hemelse dier Buraq, maar dat terzijde. Het is geen leverancier van modems / routers of iets.\r\n\r\nHet IS/RA punt is bij woningen gebouwd voor 1980 vaak te vinden in de woonkamer bij een wandcontactdoos. Bij woningen na 1980 is deze vaak te vinden in de meterkast of kelder. Het is belangrijk om het modem zo dicht mogelijk bij het IS/RA punt te zetten om instabiliteit te voorkomen.[/QUOTE]\r\n\r\nOeps.... Ik had dat moeten weten, want ik bestond ook toen al best lang.....;)\r\nIk kwam hoe dan ook uit bij iets wat ook randapparatuur kon leveren vandaar.\r\n\r\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 4 maart 2010 Auteur Delen Geplaatst: 4 maart 2010 [QUOTE=sjouwer;515715]zal ik het een stukkie langer maken\r\n\r\nstart -- uitvoeren\r\nhier tik je cmd in met een enter\r\n\r\nin het dan openende venster tik je \r\n\r\nipconfig /all met een enter\r\n\r\nzal een lang verhaal komen\r\n\r\nhier in staat o.a.\r\n\r\nMicrosoft Windows XP [versie 5.1.2600]\r\n(C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.\r\n\r\nC:\\>ipconfig /all\r\n\r\nWindows IP-configuratie\r\n\r\n Host-naam . . . . . . . . . . . .: jouw computer naam\r\n Primair DNS-achtervoegsel. . . . .:\r\n Knooppunttype: . . . . . . . . . .: onbekend\r\n IP-routering ingeschakeld. . . . .: nee\r\n WINS-proxy ingeschakeld . . . . . : nee\r\n\r\nEthernet-adapter LAN-verbinding:\r\n\r\n Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:\r\n Beschrijving . . . . . . . . . . .:\r\n Jouw netwerkkaart naam\r\n Fysiek adres. . . . . . . . . . . : je mac adres\r\n DHCP ingeschakeld:. . . . . . . . : nee bij auto staat hier ja\r\n >>>> IP-adres. . . . . . . . . . . . . : je huidig ip adres <<<<\r\n Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0\r\n Standaardgateway. . . . . . . . . : je gateway adres\r\n DNS-servers . . . . . . . . . . . : je dns server adres\r\n\r\nde regel van je ip adres is dan de belangrijkste\r\n\r\ner uit gaan doe je met exit[/QUOTE]\r\n\r\nsjouwer mag ik je bij deze hartelijk bedanken voor je informatie !\r\nAlles heb ik uitgevoerd volgens jouw gegevens en ik ben niets tegen gekomen dat mij vreemd voorkwam.\r\nvriendelijke groeten,\r\n\r\n\r\n\r\n\r\nDit topic mag gesloten worden. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 4 maart 2010 Auteur Delen Geplaatst: 4 maart 2010 je wilde toch weten of je een lokaal netwerk hebt of dat je direct aan internet zit\r\n\r\nop de plaats van ip adres staat dus of je met een lokaal ip of een internet ip te maken hebt Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 4 maart 2010 Auteur Delen Geplaatst: 4 maart 2010 Ik heb de nummers gecheckt en geen een komt overeen met de door jouw opgegeven nummers die volgens jouw een lokale verbinding zouden moeten zijn.\r\nWel staat er : \'\' medium ontkoppeld\' ; ik weet niet wat dat verder in houdt.\r\nHet geheel ziet er ook anders uit dan jij beschrijft maar dat zal wel aan het besturingssysteem liggen (vista home premium).\r\nVerder staat er ook niet uitdrukkelijk lokaal of internet aangegeven. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 5 maart 2010 Auteur Delen Geplaatst: 5 maart 2010 dan heb je direct een internet adres en geen lokaal adres \r\n\r\nhet modem staat in bridge en heb je niks lokaal\r\n\r\nals je een keer meerdere computers wil aansluiten, zal je eerst een router moeten aansluiten en daarachter je computers Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 5 maart 2010 Auteur Delen Geplaatst: 5 maart 2010 2e opmerking heb je meerdere netwerkkaarten erin zitten\r\n\r\nb.v. een bekabelde en een draadloze netrwerkkaart\r\n\r\nzal bij de ene ontkoppelt staan en de andere verbonden met een goede ip adres Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen