Ga naar inhoud

Welk computermerk is de beste?

Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo\r\n\r\nGraag zou ik van jullie wat tips willen hebben.\r\n\r\nStel dat ik plotseling een nieuwe computer moet hebben welk merk is dan het beste om aan te schaffen?.\r\n\r\nOp dit moment heb ik een HP M8070 computer met Windows 7 (voorheen Vista).\r\n\r\nWelk merk is het beste? HP,Qmotion,Acer,Dell of een ander merk?.\r\n\r\nIk gebruik de computer voor internet,email en voor spelletjes maar geen zware games.\r\n\r\nTegenwoordig krijgt men bij een nieuwe computer ook geen cd-rom meer bij geleverd van Windows 7.\r\n\r\nHet liefst neem ik weer een HP computer maar is een ander merk toch beter?.\r\n\r\nPascal
Link naar reactie
  • Reacties 118
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

• Anoniem2

119

Bij Dell worden de recovery DVD\'s nog altijd netjes bij de PC geleverd. Aangezien je eisen niet zo hoog zijn, volstaat een Dell Inspiron-aanbieding prima en doorgaans zijn die aanbiedingen zo scherp geprijsd dat geen enkel alternatief voordeliger uitpakt.\r\n[url]http://www1.euro.dell.com/nl/nl/thuis/Desktops/ct.aspx?refid=desktops&s=dhs&cs=nldhs1[/url]\r\n\r\nLet er wel op dat de aanbieding dan meteen aansluit op de wensen, want wanneer je aanpassingen wilt op de configuratie, dan wordt het systeem door de te kiezen opties opeens wel veel duurder (daar verdienen ze blijkbaar op).
Link naar reactie
[quote=cx1213;515009]misschien\n\n\n[SIZE=1]apple....[/SIZE][/quote]\n\n[quote=passiepas;514999]Ik gebruik de computer voor internet,email en voor spelletjes maar geen zware games.[/quote]\n\nApple. En games. Riiight.\n\nVoor 7 à 800 euro bouw je inderdaad zelf een pracht van een PC die voorlopig qua games weer prima mee kan, maar ik krijg de indruk dat je liever niet zelf gaat bouwen. In dat geval - met elk merk kun je pech hebben, maar met de grote jongens weet je in elk geval vrij zeker dat ze niet binnen een jaar ineens failliet zijn - bij computerzaakjes vallen flink wat klappen de laatste tijd.
Link naar reactie
[quote=JohnL]Voor 7 à 800 euro bouw je inderdaad zelf een pracht van een PC die voorlopig qua games weer prima mee kan, maar ik krijg de indruk dat je liever niet zelf gaat bouwen[/quote]Maar elke goede on-line shop zet je zelf bij elkaar gekozen onderdelen voor een paar tientjes in elkaar, met garantie.\n\n@passiepas, kijk hier eens op het forum in het onderdeel \'Systemen\' daar vind je genoeg voorbeelden.
Link naar reactie
Nee computers bouw ik niet zelf,het liefst heb ik gewoon een computer vanaf fabriek.\n\nEen buurman van mij heeft sinds dit weekend een nieuwe Qmotion computer op zich wel een mooi ding maar gaat die net zolang mee als een Dell of HP computer?.\n\nIk denk dat ik toch maar bij HP blijf alleen het nadeel is dat men daar geen cd-rom van W7 bij krijgt.
Link naar reactie
[quote=passiepas;515168]Nee computers bouw ik niet zelf,het liefst heb ik gewoon een computer vanaf fabriek.\n\nEen buurman van mij heeft sinds dit weekend een nieuwe Qmotion computer op zich wel een mooi ding maar gaat die net zolang mee als een Dell of HP computer?.\n\nIk denk dat ik toch maar bij HP blijf alleen het nadeel is dat men daar geen cd-rom van W7 bij krijgt.[/quote]\nMet een beetje hulp hier op het forum, stel je zo een prima \"zelfbouw\" PC samen, die dus door de winkel in elkaar wordt gezet. Voordeel; je krijgt er een Win 7 DVD bij.
Link naar reactie
Eentje van een fabriek heeft veel slechtere prestaties als een zelf samengestelde pc.\r\nBij voorbeeld een i7 pc kan je veel beter zelf samen stellen anders heb je veel slechtere prestaties.\r\nEn je kan er ook nog een lekker goede videokaart in stoppen want (dit is een voorbeeld) dan zit er in die pc van Hp eeen hd 5450 en dan kan je met bettere specificaties met een samengestelde pc nog een ATI Radeon HD5770 in stoppen.
Link naar reactie
[QUOTE=\'Uf]killsh0t;515223\']Eentje van een fabriek heeft veel slechtere prestaties als een zelf samengestelde pc.\r\nBij voorbeeld een i7 pc kan je veel beter zelf samen stellen anders heb je veel slechtere prestaties.\r\nEn je kan er ook nog een lekker goede videokaart in stoppen want (dit is een voorbeeld) dan zit er in die pc van Hp eeen hd 5450 en dan kan je met bettere specificaties met een samengestelde pc nog een ATI Radeon HD5770 in stoppen.[/QUOTE]\r\n\r\nHeb ik wel zo\'n videokaart nodig? ik gebruik de pc alleen voor email internet en spelletjes geen zware games.\r\n\r\nDeze pc van HP heeft ook een ATI Radeon:\r\n[url]http://www.staplesofficecentre.nl/NEL/Catalog/cat_sku.asp?Description=hp-compaq-computers_3&CatIds=5298823,5298866,5298867,5298870&webid=5817153&affixedcode=WW[/url]\r\n\r\nAlleen die pc heeft wel 64 bit en krijg je helaas geen W7 cd-rom bij wat ik wel een nadeel vindt.\r\n\r\nIk had gehoord dat men beter een pc af fabriek kan kopen dat dat beter moet zijn dan ipv eentje samen laat stellen.
Link naar reactie
[QUOTE=passiepas;515269]Ik had gehoord dat men beter een pc af fabriek kan kopen dat dat beter moet zijn dan ipv eentje samen laat stellen.[/QUOTE]Waar heb je die onzin vandaan? Bij een kant-en-klare PC is het vaak gissen wat voor onderdelen men erin gestopt heeft, bij een systeem op maat samengesteld weet je het precies en is het zoveeel mogelijk afgestemd op je gebruik. Een systeem op maat is indien juist gekozen in de toekomst ook veel eenvoudiger te upgraden.\r\n\r\nEen kant-en-klaar systeem kan als de eisen niet zo hoog zijn wel voordeliger uitpakken qua aanschaf (zoals eerder genoemde Dell aanbiedingen).
Link naar reactie
[QUOTE=obi-wan-kenobi;515285]Waar heb je die onzin vandaan? Bij een kant-en-klare PC is het vaak gissen wat voor onderdelen men erin gestopt heeft, bij een systeem op maat samengesteld weet je het precies en is het zoveeel mogelijk afgestemd op je gebruik. Een systeem op maat is indien juist gekozen in de toekomst ook veel eenvoudiger te upgraden.\r\n\r\nEen kant-en-klaar systeem kan als de eisen niet zo hoog zijn wel voordeliger uitpakken qua aanschaf (zoals eerder genoemde Dell aanbiedingen).[/QUOTE]\r\n\r\nBij de gegevens van de pc kan je toch zien welke merken/onderdelen er in de pc zitten en toch ook in apparaat beheer?.\r\n\r\nIk zou ook niet weten welke merken/onderdelen ik dan in de pc zou moeten hebben,ik heb in ieder geval geen zware pc nodig en 32 bit is voor mij ook voldoende.
Link naar reactie
[QUOTE=passiepas;515299]Bij de gegevens van de pc kan je toch zien welke merken/onderdelen er in de pc zitten en toch ook in apparaat beheer?[/QUOTE]Voordat je de PC gekocht hebt, zou je al moeten weten welke specifieke onderdelen er in zo\'n kant-en-klare PC zitten. Probeer onderstaande vragen eens te beantwoorden a.d.h.v. de karige informatie die je krijgt op de website van bijv. HP:\r\n\r\n1. Hoeveelheid stabiele stroom (uitgedrukt in ampères) die de voeding continu kan leveren op de +12V lijnen (gecombineerd);\r\n2. Timings van de geheugenmodules;\r\n3. Aantal platters op de harddisk;\r\n4. Aantal en plekken waar casefans geplaatst zijn of optioneel bij te plaatsen zijn;\r\netc.\r\n[QUOTE=passiepas;515299]Ik zou ook niet weten welke merken/onderdelen ik dan in de pc zou moeten hebben,ik heb in ieder geval geen zware pc nodig en 32 bit is voor mij ook voldoende.[/QUOTE]Daarvoor heb je forums als deze, dan kun je wanneer je een budget opgeeft, hier een suggestie krijgen qua samengesteld systeem. Per speciek onderdeel kun je dan via de website van de fabrikant de exacte specificaties opzoeken.
Link naar reactie
[QUOTE=obi-wan-kenobi;515300]Voordat je de PC gekocht hebt, zou je al moeten weten welke specifieke onderdelen er in zo\'n kant-en-klare PC zitten. Probeer onderstaande vragen eens te beantwoorden a.d.h.v. de karige informatie die je krijgt op de website van bijv. HP:\r\n\r\n1. Hoeveelheid stabiele stroom (uitgedrukt in ampères) die de voeding continu kan leveren op de +12V lijnen (gecombineerd);\r\n2. Timings van de geheugenmodules;\r\n3. Aantal platters op de harddisk;\r\n4. Aantal en plekken waar casefans geplaatst zijn of optioneel bij te plaatsen zijn;\r\netc.\r\nDaarvoor heb je forums als deze, dan kun je wanneer je een budget opgeeft, hier een suggestie krijgen qua samengesteld systeem. Per speciek onderdeel kun je dan via de website van de fabrikant de exacte specificaties opzoeken.[/QUOTE]\r\n\r\nSorry dat wordt voor mij te ingewikkeld,deze pc heb ik misschien heb je wat aan die gegevens:\r\n[url]http://www.topproduct.nl/hardware/desktops/HP_Compaq_Media_Center/Pavilion_Media_Center_m8070.nl_pc/id/859918/specificaties.html[/url]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...