Anoniem2 Geplaatst: 26 februari 2010 Delen Geplaatst: 26 februari 2010 Aansluiting van DVI-I naar VGA adapter zorgt voor zoem in het geluid. \r\nIk moest het even afkorten in het onderwerp omdat je niet meer tekens kon gebruiken.\r\n\r\nIk heb vandaag een DVI-I naar VGA adapter aangesloten op een ATI-3450-512. Nadat ik dat gedaan had merkte ik een zoem op in het geluid. Deze videokaart geeft geluid mee aan de DVI-I aansluiting van hemzelf om HDMI volledig te kunnen ondersteunen. Dit staat in de gebruiksaanwijzing. Ik heb in mijn pc geen geluidskaart inzitten, het geluid gaat gewoon via moederbord.\r\n\r\nWeet iemand hoe ik dit kan oplossen? \r\nof\r\nHoe kan ik het geluid naar of op de videokaart uitschakelen?\r\nof\r\nLigt het aan de adapter zelf? (dan ruil ik hem)\r\n\r\nOf iemand nog andere ideeën dan zou ik het graag horen.\r\n\r\nHet liefst binnen 7 dagen antwoorden want dan kan ik eventueel nog ruilen.\r\n\r\nPC:\r\nWindows 7 en XP\r\nAMD Athlon 64 X2 Dual Core Processor 6000+\r\nAti Radeon HD 4350\r\n\r\nAlvast bedankt. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 februari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 27 februari 2010 Download ATI Catalyst voor deze kaart, daarmee moet je het geluid uit kunnen zetten.\n\n[URL=\"http://support.amd.com/us/psearch/Pages/psearch.aspx?type=2.4.1&product=2.4.1.3.15&contentType=GPU+Download+Detail&ostype=&keywords=&items=20\"]http://support.amd.com/us/psearch/Pages/psearch.aspx?type=2.4.1&product=2.4.1.3.15&contentType=GPU+Download+Detail&ostype=&keywords=&items=20[/URL] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 februari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 27 februari 2010 Da\'s apart want VGA is helemaal niet in staat om geluid door te geven: je hebt beeld of je hebt \'t niet.\n\nBlijft \'t probleem als je het beeld loskoppelt op het moment dat je die zoem hoort? (Dan moet je wel losse boxen hebben aangesloten die niet gecombineerd zijn met de tv/monitor, want op het moment dat zo\'n ding geen beeldsignaal meer krijgt laat \'ie ook geen geluid meer horen). Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 februari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 27 februari 2010 [QUOTE=FooBar;514980]Da\'s apart want VGA is helemaal niet in staat om geluid door te geven: je hebt beeld of je hebt \'t niet.\r\n\r\n[/QUOTE]\r\n\r\nKlopt. Is volgens mij ook interferentie welke opgelost moet zijn als je de geluidsoptie op de videokaart uitschakelt. Geluid gaat nu zowel onboard als door Radeon kaart, Radeon wordt niet gebruikt voor geluid maar voor analoog beeld, dit kan storingen/interferenties opleveren.\r\n\r\nOplossing uit eerdere post, geluid op Radeon uitzetten, moet afdoende zijn. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 3 maart 2010 Auteur Delen Geplaatst: 3 maart 2010 Ati Catalyst heeft het opgelost gelijk na de installatie was de zoem weg. Blijkbaar was de Ati Catalyst van mij verouderd. \nIk heb mijn boxen apart van het monitor en door die boxen hoorde ik een zoem.\nDe kaart geeft geluid mee aan DVI-i daar kan namelijk een HDMI adapter op die 7.1 geluid door geeft. Ik denk dat daardoor de storing ontstaat.\n\nHeel erg bedankt Niels voor de oplossing! Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen