Anoniem2 Geplaatst: 21 februari 2010 Delen Geplaatst: 21 februari 2010 Hallo forumgebruikers,\r\nMisschien is dit probleem al eens aan de orde geweest, maar via de zoekfunctie kan ik het niet vinden.\r\nHet gaat om het volgende :\r\nSinds kort doet mijn DVD-Brander raar. Als ik op het knopje druk om het laatje te openen gaat dit mooi soepel open, zoals het hoort. Maar nog voordat ik de kans zie om er een schijfje in te leggen (of er uit te halen) gaat ditzelfde laatje weer net zo vlot dicht. De enige optie om er toch een schijfje in of uit de doen is het laatje vasthouden. Dit is uiteraard niet de bedoeling en zal t.z.t. wel tot meer problemen gaan voeren.\r\nHet betreft hier een brander van het merk Samsung, type SH-S223Q met een SATA aansluiting.\r\nNieuwe drivers installeren en het gehele station de-installeren en opnieuw installeren heeft het probleem niet opgelost.\r\nMijn besturings systeem is Windows XP Home Edition SP3\r\nWie heeft voor mij dé oplossing (behalve een nieuwe brander kopen dan ;) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 21 februari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 21 februari 2010 Mijn beste gok is dat het schakelaartje wat in je brander-behuizing zit, en detecteert wanneer de lade openstaat, niet goed afgesteld staat of defect is.\r\nIk heb daar al eerder een defecte CD-speler mee gewonnen.\r\n\r\nDit kan je testen door eens met een simpel besturingssysteem op te starten, b.v. een oude DOS schijf of zo, of een Linux versie, of misschien wel alleen het BIOS binnen gaan, en dan eens de lade te openen. \r\nAls ook dan het ding weer sluit (dus helemaal buiten Windows om) dan is het inderdaad dat schakelaartje, en kan je een slimme monteur eens vragen om dat beter af te stellen.\r\n\r\nMisschien als je zelf een beetje kan sleutelen dat je zelf ook dat schakelaartje kunt vinden. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 februari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 22 februari 2010 Hoi Erik,\r\nJe vermoeden dat het aan de brander ligt is helemaal juist.\r\nAls ik tijdens het opstarten van de computer of tijdens het bezoek aan de Bios het laatje open gaat het ook dan net zo vrolijk weer dicht. Ligt dus i.d.d. niet aan de Windhoos.\r\nEn die slimme monteur zal wel in de winkel zitten waar ik die brander gekocht heb. Heb de bon nog, en er zit 2 jaar garantie op die brander. (t/m aug. van dit jaar). Was wel niet zo\'n duur gevalletje, maar in deze dure tijden...............\r\nAffijn, toch bdankt voor je reactie.\r\nBTW, ik heb tijdelijk een oude IDE-Brander aangesloten, en die doet wel normaal.\r\nGroet\r\nAad Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 23 februari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 23 februari 2010 En nu maar hopen dat je hem daadwerkelijk gerepareerd retour krijgt en liefst een nieuwe natuurlijk, is voordeliger dan gaan zoeken voor die lui. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 23 februari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 23 februari 2010 Reparatie is een kwestie van en kwartier, een ieder die met die drives bezig is weet waar- en hoe dat te doen.\r\n\r\nMaar wie weet krijg je wel een nieuwe om de kostprijs van het vervoer heen en weer + reparatie te ontduiken.... Voor € 25,00 verkoopprijs (dus nog minder inkoop) ga je geen toeren uithalen.\r\n\r\nMaar ik heb eigenlijk geen idee hoe ze dit over het algemeen afhandelen. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen