Anoniem2 Geplaatst: 17 februari 2010 Delen Geplaatst: 17 februari 2010 Schone installatie van windows XP Home (dus geen recovery CD) op mijn laptop gedaan. Alle drivers (van de Acer website) geinstalleerd, met Windows servicepack 3. Alles werkt goed, behalve mijn interne draadloze Atheros AR5005G netwerkkaart. Af en toe knippert het lampje oranje, maar geen verbinding, dus ik denk dat er iets mis is met de driver. Op de website staan deze drivers.\r\nWireless LAN Atheros Stuurprogramma voor draadloos-netwerk 4.2.2.7 1.6 MB 2008/12/02 en de\r\nWireless LAN Broadcom Stuurprogramma voor draadloos-netwerk 3.100.46.0 6.5 MB 2008/12/0.\r\nIk heb beide ginstalleerd, maar geen resultaat. Ik kan nergens een telefoonnummer vinden waar iemand je te woord staat (buiten garantie dan).\r\nWeet iemand raad of heeft ook iets dergelijks gehad? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 17 februari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 17 februari 2010 Ja, ik kan maar niet vinden wat ik fout doe. Moet je beide drivers installeren of maar één? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 17 februari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 17 februari 2010 Ik weet alleen niet welke van de twee drivers ik moet hebben,, ik heb beide geprobeerd. Ik heb draadloos internet van KPN. Heb het modem reset en herhaaldelijk mijn laptop herstart zonder resultaat. Heb de drivers ook nog eerst zonder servicepack 2 en 3 en later met geinstalleerd. Geen resultaat. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 17 februari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 17 februari 2010 Heb je al een keer de wireless kaart un-installed? Bij apperaatbeheer de kaart verwijderen door er op te gaan staan en dan met de rechtermuisknop aanklikken en dan \"verwijderen\" of \"Uninstall\" kiezen en als het kan ook de drivers. Her-opstarten en dan zal windows de kaart weer \"ontdekken\" en dan de juite drivers gebruiken. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 17 februari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 17 februari 2010 Ook dit heb ik al gedaan. Het lampje knippert oranje. Betekent dit dan dat de kaart wel goed geinstalleerd is, maar geen netwerk ziet?. Hoeft er geen speciale driver te worden geinstalleerd dan? Lan verbinding werkt wel en mijn andere PC wireless ook. Ik word er moedeloos van. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 17 februari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 17 februari 2010 Ga eens naar onderstaand linkje:\r\n\r\n[url]http://www.atheros.cz/download.php?atheros=AR5005G&system=2[/url]\r\n\r\nDownload de .INF file en installeer deze, wat geeft dit? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 17 februari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 17 februari 2010 Ik heb de eerste driver genomen.\nEr is geen betere software voor de hardware gevonden dan al was geïnstalleerd. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 februari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 24 februari 2010 Hier staan 2 nummers van Acer, op vraagalex:\r\n[URL=\"http://www.vraagalex.nl/0900-alternatief-voor.html?alternatief=acer\"]http://www.vraagalex.nl/0900-alternatief-voor.html?alternatief=acer[/URL]\r\nOp die 2 nummers zouden ze je moeten helpen, en betaal je bovendien niet voor hun dure 0900 nummer.\r\nWerkt de kaart op een andere PC wel? Wat krijg je terug als je in cmd (start -> uitvoeren -> cmd) \'ipconfig /all\' toetst?\r\nMakkelijke oplossing: een draadloze dongel halen, kan je overal internetten ;) zie ook [URL=\"http://www.draadloosinternetlaptop.nl/\"]draadloos internet voor laptop[/URL] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 februari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 24 februari 2010 Bedankt voor de informatie. Dit nummer zal ik zeker weer gebruiken.\r\nHelaas is het allemaal niet gelukt. Ik heb nu een externe draadloze kaart aangeschaft en dit werkt perfect, nu kan ik in alle rust het probleem (hopelijk) oplossen. \r\nBedankt. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 februari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 24 februari 2010 Per ongeluk uitgezet met het schuifschakelaartje aan de voorzijde van de laptop?\r\nOf staat hij uitgeschakeld in je Acer ePower Management? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 februari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 24 februari 2010 Hij staat gewoon ingeschakeld. Het lampje aan de voorzijde knippert nog steeds oranje. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 7 augustus 2010 Auteur Delen Geplaatst: 7 augustus 2010 Hoi, ik heb exact hetzelfde probleem met een Acer laptop en heb dezelfde handelingen uitgevoerd die jij hebt uitgevoerd. Zonder resultaat tot dusver. Is jouw probleem inmiddels opgelost? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 7 augustus 2010 Auteur Delen Geplaatst: 7 augustus 2010 Acer maakt gebruik van het zeer lastige en overbodige acer netmanagement. Standaard staat de beveiliging daar op \"lastig\". Als je router WPA/PSK TKIP is beveiligd, vindt hij dus je netwerkje niet, tot je in de configuratie van het \"acer netmanagement\" de beveiliging wijzigt.\r\n\r\nWat je ook nog kan proberen: \r\nTik in het zoeken/uitvoeren veld (vlak boven START) services.msc . je krijgt een lijst met services en kijk even of wireless gestart is. Zoniet start deze.\r\n\r\nNiek Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen