Anoniem2 Geplaatst: 16 februari 2010 Delen Geplaatst: 16 februari 2010 Ik heb een héle basic videokaart (geforce 8400 gs met 256 mb meen ik). En ik zoek een upgrade die goed overweg kan met HD films vanaf de PC. Geen idee wat ik zoek. Ik laat me verrassen door jullie mening. Is de duurdere kaart meestal beter dan de goedkopere of kan ik met iedere redelijk kaart goed uit de voeten? Ik speel verder ook helemaal geen games.\r\nNog een vraag. Er zit geen HDMI support op de monitor, wel DVI. Maar is de weergave van het beeld met DVI net zo snel en fris als met HDMI? Wat lever ik nou eiegenlijk in door voor een monitor te gaan zonder HDMI?\r\n\r\nIk heb een PCI-E x16 en PCI aansluiting op het moederbord.\r\n\r\nPrijsklasse: niet de allerduurste. (125 euro max) Maar ik ben wel gebrand op een goede weergave van beeld / geluid (misschien dat geen HDMI hier een probleem is, weet ik niet.) Daarom stel ik mijn vraag hier :D Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 17 februari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 17 februari 2010 [QUOTE=vincentv;513203]Ik heb een héle basic videokaart (geforce 8400 gs met 256 mb meen ik). En ik zoek een upgrade die goed overweg kan met HD films vanaf de PC. Geen idee wat ik zoek. Ik laat me verrassen door jullie mening. Is de duurdere kaart meestal beter dan de goedkopere of kan ik met iedere redelijk kaart goed uit de voeten? Ik speel verder ook helemaal geen games.\r\nNog een vraag. Er zit geen HDMI support op de monitor, wel DVI. Maar is de weergave van het beeld met DVI net zo snel en fris als met HDMI? Wat lever ik nou eiegenlijk in door voor een monitor te gaan zonder HDMI?\r\n\r\nIk heb een PCI-E x16 en PCI aansluiting op het moederbord.\r\n\r\nPrijsklasse: niet de allerduurste. (125 euro max) Maar ik ben wel gebrand op een goede weergave van beeld / geluid (misschien dat geen HDMI hier een probleem is, weet ik niet.) Daarom stel ik mijn vraag hier :D[/QUOTE]\r\n\r\nAls je de meest recente driver voor jouw videokaart gebruikt, dan moet het met deze kaart geen enkel probleem zijn om HD goed op via de pc af te spelen. Zaken die ook belangrijk zijn; Het liefste Windows Vista of Windows 7, een goed recent Codec-pack, voldoende geheugen en een moderne processor (Dualcore of Quadcore). De meerwaarde van een modernere kaart speciaal voor het afspelen van HD zie ik niet zo. Wil je het toch, dan is de ATi 5750 een zeer goede keuze die ongeveer voor € 125,- verkrijgbaar is. Let er wel op dat de voeding voldoende is om deze kaart van stroom te voorzien. Deze kaart trekt zo\'n 30 tot 40 Watt meer dan jouw huidige kaart. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 17 februari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 17 februari 2010 Begin eens gewoon met wat je hebt, en kijk eens wat je met goede software kan bereiken. \n\nDie 8400 moet voldoende zijn voor HD video, mits je de juiste software gebruikt. Er is een[URL=\"http://mpc-hc.sourceforge.net/about-homepage.html\"] speciale versie van media player classic[/URL], die geoptimaliseerd is voor het gebruik van de mogelijkheden van de videokaart, in home cinema (HTPC) systemen. Ik gebruik zelf een Nvidia GT 210 videokaartje (ong. 40-50 euro) om al mijn HD spul af te spelen op een 46\" LED TV, en dat speelt vlekkeloos. Processorbelasting is te verwaarlozen, rond de 10 procent. En de kaart heeft er ook nog een geluidskaart op geïntegreerd. \n\nHDMI is in principe hetzelfde signaal als DVI. Alleen heeft HDMI de mogelijkheid om tegelijkertijd audio te transporteren, vandaar je steeds vaker geluidskaarten geïntegreerd ziet op een videokaart. \nMaar omdat jij een DVI monitor aansluit, is dat voor jou niet van toepassing, dus verschil in beeldkwaliteit heb je niet. \n\nAls je echt alleen films kijkt, kan je beter het geld opzij leggen, en gaan sparen voor een goede TV. in plaats van het geld uit te gaan geven aan een videokaart die je waarschijnlijk niet nodig hebt. :) Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen