Ga naar inhoud

Geen 4:3- of 5:4-schermen meer op laptops?

Anoniem2

Aanbevolen berichten

Nee, die beeldbeverhoudingen zijn niet meer gangbaar. En waarom zou je persoonlijk liever 4:3 of 5:4 willen hebben? 16:9 is een natuurlijkere verhouding, aangezien je ogen naast elkaar staan. :mrgreen:\r\n\r\nVerder is de schermresolutie alleen maar omhoog gegaan, dus qua bureaubladoppervlak ga je er niet op achteruit. I.p.v. 1024x768 pixels (14,1\") wat vroeger gangbaar was heb je nu 1366x768 pixels (15,6\").\r\n\r\nOok een tegenwoordig gangbaar scherm is 17,3\" met 1600x900 pixels. Of zelfs een 18,4\" scherm met 1920x1080 pixels (Full HD!).\r\n\r\nNaast breedbeeld films kijken kun je die extra breedte ook benutten voor bijv. je Windows Messenger of Win7 gadgets ...
Link naar reactie
Waarom ik dacht dat ik liever 4:3 of 5:4 zou hebben, is omdat ze hoger zijn;) en wellicht openen open-office documenten prettiger in een wat smaller scherm, hoewel ik dat misschien op kan lossen door er 2 naast elkaar in Windows 7 te zetten of door niet internet-layout aan te vinken. 16:9 staat lager en dus ook lager voor je hoofd, maar ja, ik zat er al aan te denken om in dat geval een groter scherm te nemen. Ik dacht aan minimaal 16 inch, maar wellicht wordt het al gauw minimaal 17 inch (moet dat nog eens in een winkel checken). Ik heb nu dacht ik iets van 15 of 15,3 inch (oud model).\r\n\r\nIk zag dat MSI, en Asus dacht ik ook, laptops aanbiedt met 16:10. Maakt misschien niet veel verschil, maar dat zou ik dan eens in een winkel moeten zien, als er zo 1 staat. In ieder geval denk ik een groot model te nemen. MSI lijkt leuke prijzen voor laptops te hebben, zoals je al eerder zei. Misschien wordt dat merk het wel:)
Link naar reactie
In de hoogte ga je er niet op achteruit. Je krijgt er alleen in de breedte iets bij. Die extra breedte kun je ook gewoon niet gebruiken ;)\n\nHet verschil tussen 16:9 en 16:10 is minimaal; daar zou ik niet op gaan letten.\n\nLaptop op z\'n kant zetten, is dat misschien een optie? Toegegeven, dat is een beetje lastig typen, maar je hebt wel een heel hoog scherm!
Link naar reactie
[QUOTE=FooBar;513284]In de hoogte ga je er niet op achteruit. Je krijgt er alleen in de breedte iets bij. Die extra breedte kun je ook gewoon niet gebruiken ;)[/QUOTE]\r\n\r\nIk heb in 1 van de laatste dagen de hoogte (en breedte) van m\'n eigen scherm opgemeten, zodat ik het de volgende keer eens in een winkel kan checken, hoeveel verschil er zit :)
Link naar reactie
[QUOTE=obi-wan-kenobi;513295]O ja, voor wat betreft de hoogte: voor thuisgebruik is een notebook-standaard wel aan te raden voor ergonomisch werken ... zo voorkom je dat je een bochel krijgt als je te lang zit te laptoppen. :wink:\r\n[url]http://www.computerland.nl/ProductDetails.aspx?en=NS00562234[/url][/QUOTE]\r\n\r\nBedankt voor het meedenken:wink:
Link naar reactie
[QUOTE=dutch-online;513304]Heb je maar een bepaalde hoogte beschikbaar [ ruimte op de werkplek ] bij de specificaties van laptop,s staan ook vaak alle maten , maar dan wel bij de fabrikant.[/QUOTE]\r\n\r\nIk kan gewoon de hoogte nemen die ik wil, qua ruimte, maar let wellicht ook op op de combinatie van beeldschermgrootte en accuduur, gezien grote beeldschermen meer van de accu vragen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...