Ga naar inhoud

Desktop naar laptop

Aanbevolen berichten

Ik stap over van desktop PC naar laptop. Nu wil ik het hele bestand van de oude harde schijf overzetten op de laptop.\r\nIs er een simpele manier om dit eenvoudig te doen?\r\nB.v. via een USB kabeltje de laptop aan de PC te koppelen en dan alles te kopiëren?\r\nEn als de oude PC weg moet wil ik alle eigen bestanden verwijderen. Hoe doe je dat het beste, zodat er naderhand niets meer kan worden gevonden?\r\nB.v.b. dank.\r\nModelspoorder
Link naar reactie
[QUOTE]Nu wil ik het hele bestand van de oude harde schijf overzetten[/QUOTE]\r\nHet hele \"bestand\", zei je? Wat is dat? OS? Programma\'s? Bestanden zoals documenten, foto\'s, muziek? Of de hele santemekraam?\r\nHelaas verschillen de PC\'s hardwarematig teveel van elkaar. Met backupsoftware zoals \r\n[url]http://www.paragon-software.com/home/db-express/index.html[/url] of HD-clone\r\nkun je wel een kloon van je desktop maken maar als je die op je laptop zet, krijg je waarschijnlijk bakken ellende op te lossen.\r\nDus? OS en programma\'s opnieuw installeren op je laptop. Bestanden kun je overseinen met een crosslink kabel maar ik zou een externe HD gebruiken.\r\nVoorlopig je oude desktop niet wegdoen. Als je laptop tiptop is, kun je met een live CD zoals UBCD of Hirens Boot CD je oude HD \"shredden\" met programma\'s zoals DBAN en Killdisk.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...