Ga naar inhoud

JPEG in Photoshop CS4

Anoniem2

Aanbevolen berichten

Als ik een JPG-foto open in Photoshop, bewerk en daarna wil opslaan, dan geeft Photoshop automatisch als eerste de PSD-extensie.\r\n\r\nIs dat te veranderen in zoverre dat Photoshop automatisch kiest voor de extensie waarin de foto is geopend?\r\nDus als ik een JPG foto open dat hij automatisch deze ook opslaat als JPG en niet automatisch als PSD waardoor ik dus extra handelingen moet verrichten om deze als JPG op te slaan!\r\n\r\nAlvast bedankt.
Link naar reactie
Even los van hoe je dit instelt.\r\nIn feite wil je dit niet echt, want iedere keer dat je een foto in Jpeg opslaat, wordt hij weer gecomprimeerd. Hij wordt dus iedere keer een klein beetje slechter.\r\nIn feite moet je de foto pas op het allerlaatste moment opslaan als Jpeg.\r\nVoor deel van een PSD bestand is dat je eventuele veranderingen, mits je met lagen werkt, weer ongedaan kunt maken.\r\nJe kunt foto\'s eventueel in een batch om laten zetten naar Jpeg.\r\nDus eigenlijk alles opslaan als PSD en dan omzetten naar Jpeg. Je zou dan de PSD-bestanden kunnen wissen, wat ik je overigens niett aanraad.
Link naar reactie
[QUOTE=TonyL;513740]\r\nIn feite moet je de foto pas op het allerlaatste moment opslaan als Jpeg.\r\n[/QUOTE]\r\n\r\nIk denk dat dit voor mij inderdaad de beste oplossing is. Eerst bewerken, opslaan in PSD en pas als het resultaat is zoals ik het wil EN als het nodig is om een JPG/file te creëren om zetten naar JPG.\r\n\r\nBedankt voor het meedenken.\r\n\r\nWim.
Link naar reactie
[QUOTE=TonyL;513740]Even los van hoe je dit instelt.\nIn feite wil je dit niet echt, want iedere keer dat je een foto in Jpeg opslaat, wordt hij weer gecomprimeerd. Hij wordt dus iedere keer een klein beetje slechter.[/QUOTE]\nPrima opgemerkt....\n\nIk gebruik een oudere Photoshop, en erger mij telkens aan de manier waarop Photoshop mij voorschotelt met welke extensie ik zou willen opslaan. Altijd weer .PSD.\nMaar uiteindelijk is het wel het beste tijdens de verschillende bewerkingen zoals TonyL probeert te tonen.\nPhotoshop doet dat niet perfect, niet gebruiksvriendelijk, maar probeert dus wel professioneel te bewaren.\n\n.JPG is een archief-format met het voordeel van beperkte bestandsgrootte, maar met (enig) verlies van kwaliteit.\n.PSD is een tijdelijke bewaar-optie, groot, maar geheel zonder verlies ([I]lossless[/I]). Ook de eventuele [I]lagen[/I] in een werkstuk blijven bewaard (!).\n\nIk zelf bewaar in één backup de .PSD, maar in een andere sla ik de afbeelding op in .BMP.\n.BMP kan geen lagen bewaren (wat ook de bestandsgrootte kleiner maakt t.o.v. meerdere lagen), maar slaat het bestand ook wel [I]lossless[/I] op.
Link naar reactie
[QUOTE=FooBar;512861]Als je extra lagen hebt aangemaakt kan het zo zijn dat je bij \"opslaan\" ook het venster van \"opslaan als\" te zien krijgt waarbij inderdaad .psd geselecteerd is. Waarom? Omdat als je voor jpg kiest je deze bewerkbare lagen kwijt raakt.[/QUOTE]\nInderdaad, als je (tot) één laag hebt gemaakt dan werkt \'[I]Opslaan[/I]\' wel. Meerdere lagen zorgt dat Photoshop zijn .PSD wil toepassen om de lagen te behouden.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...