Ga naar inhoud

Hoe beperk ik toegang vanuit internet tot alleen door mij aangegeven mac adressen?


Itsgoofy

Aanbevolen berichten

Ik maak veel gebruik van port fw naar vnl mijn NAS. Ik ontvang een constante stroom van logins etc van onbekende ip adressen. Ik weet welke apparaten ik van het internet toegang wil geven tot mijn thuisnetwerk. Mijn router (asus) is niet in staat om mac adressen op te geven om de toegang te beperken. Is er een device / firewal / extra router die ik in mijn netwerk kan plaatsen die deze beveiliging toevoegt?
Link naar reactie
Wat je vraagt is denkbaar want immers ieder apparaat heeft een MAC (media access code). Ik ben het nog niet tegengekomen in de verscheidene modems en of routers die ik heb gehad, wel de mogelijkheid om te filteren op IP-adres. Dat laatste is misschien ook het beste samen met een wachtwoord: een MAC is namelijk niet uniek (te 'spoofen'). Ik snap dat het ergens een ergernis is de vele pogingen uw apparatuur te benaderen maar kwaad kan het ook weer niet als u verdere voorzorgsmaatregelen heeft genomen en waarschijnlijk ook onvermijdbaar op het enorme internet want men blijft poort-scannen etc. ;)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...