Ga naar inhoud

Is wifi mesh een oplossing voor mijn probleem: ik heb goed wifi-bereik (via stroomnet) maar toch valt mijn internet uit


Ursula66

Aanbevolen berichten

Geen idee of mijn probleem een dekkingsprobleem is, want ik heb goede dekking, ook als internet uitvalt. Ik zet wifi dan even uit en weer aan en dan werkt hij weer. De snelheid is da ook prima. Maar van het uitvallen word ik gek inmiddels (en draden trekken gaat hier niet)
Link naar reactie
Nee, Mesh is (heel kort door de bocht) inderdaad meer bedoeld voor beter bereik en hogere snelheid. Het zou goed kunnen dat er iets stoort op de router, misschien is het handig om daarvoor de 5GHz-band in te zetten. Het kan natuurlijk ook zijn dat de pc een niet zo goede draadloze-netwerkchip heeft. Je kunt eventueel even kijken of een usb-wifidongeltje verschil maakt.
Link naar reactie
@joris-peterse : Hoi, dank voor je antwoord. Mijn laptop kan helaas de 5GHz-band niet vinden, dus zal niet geschikt zijn helaas. Geen goede draadloze netwerkchip zou kunnen, mijn telefoon doet het altijd op wifi, die van mijn man wordt er maar heel af en toe uitgegooid.... Dan zou een nieuwe laptop dus wellicht helpen... Dank je!
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...