Ga naar inhoud

Voeding kapot door nieuwe geheugenkaart?

Aanbevolen berichten

Hallo\r\n\r\nIk wilde de PC van mijn zoon updaten met de geheugenkaarten die ik over hield van mijn PC. Ik heb mijn PC het RAM geheugen vervangen en hield 2 kaarten van 512 MB over. \r\n\r\nIn mijn zoon zijn PC zat 1 kaart van 512 en en een ongebruikte sleuf. Heb de beide kaart en uit mijn PC er in gezet, maar na inschakelen rook ik een brandlucht en deed de PC niets alleen een paar waarschuwingspiepjes en het scherm bleef zwart. \r\n\r\nIk heb de kaarten er weer uitgehaald en zijn oude kaart er weer ingezet, maar helaas met hetzelfde resultaat. \r\n\r\nIs nu de voeding kapot gegaan omdat die kaarten teveel stroom trokken? De PC start wel, maar ik zie geen ledje branden dat de harde schijf actief is, en het scherm blijft zwart. En bij het starten hoor ik een paar waarschuwingspiepjes.
Link naar reactie
Als \'ie echt start (volgens de definitie van starten), dan is de voeding niet stuk. Het kan zomaar dat een ander onderdeel gefrituurd is (moederbord, harde schijf, misschien zelfs het geheugenbankje), hoogstwaarschijnlijk ten gevolge van statische elektriciteit.\n\nGaat de harde schijf wel draaien, maar zie je geen lampje aan gaan? Dan hou ik het er op dat het moederbord stuk is.
Link naar reactie
[QUOTE=Anacho;508006]Wat is de lengte en volgorde van die \'piepjes\', meestal kan je in de handleiding van het moederbord vinden wat de precieze betekenis is.[/QUOTE]\r\n\r\nJe hebt veel soorten geheugen en niet vaak gaat daar iets mee mis, als het echt passend is. Het ding doet het wel of niet op iets sneller geheugen.\r\n\r\nMaar als je het verkeerd om plaatst, dus met een beetje druk de uitsparing niet in het nokje laat vallen en je de pc aanzet, dan is het in 9 van de 10 gevallen einde verhaal voor het moederbord. (Ik bedoel dus niet ondersteboven, maar de linkerzijde rechts dus)\r\n\r\nHet oude geheugen heeft 2 nokjes per balkje. Nieuw geheugen heeft 1 nokje, maar dat zit net iets uit het midden. \r\nOm deze reden, gebruik ik altijd een zaklamp en een aarde draad om m\'n pols als ik geheugen plaats.\r\n\r\nNiek
Link naar reactie
OK bedankt voor de info. Ik heb op het web de manual gevonden, het is een Intel D845PT, 3 biepjes betekent volgens deze manual 64K memory failure A memory failure. Ik weet nou niet wat ik nu moet doen. Toch een nieuw moederbord? Er zijn testtools, maar dan moet je ook weer denk ik testapparatuur hebben. Heb de batterij er ook een uur uit gehad, maar dat had geen effect.
Link naar reactie
[QUOTE=robbosma;508171]OK bedankt voor de info. Ik heb op het web de manual gevonden, het is een Intel D845PT, 3 biepjes betekent volgens deze manual 64K memory failure A memory failure. Ik weet nou niet wat ik nu moet doen. Toch een nieuw moederbord? Er zijn testtools, maar dan moet je ook weer denk ik testapparatuur hebben. Heb de batterij er ook een uur uit gehad, maar dat had geen effect.[/QUOTE]\r\n\r\nJe hebt een brandlucht geroken, dus moet er iets verbrand zijn.......\r\nHaal het geheugen er eens helemaal uit en kijk dan eens met een zaklampje of je brand of schroeiplekken ziet op de plaats waar het geheugen zat. Zo ja, nieuw moederbord.... Uiteraard kan je ook meteen eens verder kijken op het moederbord of er elders brandplekken zitten of condensatoren zijn opgeblazen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...