Anoniem2 Geplaatst: 16 januari 2010 Delen Geplaatst: 16 januari 2010 Hallo,\r\n\r\nIk heb internet via de kabel van UPC. Ik heb een PC die via een netwerkkabel is aangesloten op een Linksys router. Deze laatste is weer verbonden met het modem van UPC.\r\n\r\nNu wil ik een tweede PC die draadloos verbonden is met mijn router ook via een netwerkkabel verbinden. Ik heb daarvoor een splitter gekocht en die geplaatst tussen de router en de beide PC\'s. De netwerkkabel van de router gaat dus in de splitter en vanaf die splitter heb ik twee kabels lopen naar de beide PC\'s.\r\n\r\nProbleem is nu dat ik alleen verbinding heb als ik 1 van beide PC\'s aan de splitter heb gekoppeld. Zodra ik de tweede PC eraan koppel krijg ik een melding dat er geen netwerktoegang is. (zie schermprint).\r\n\r\nMoet ik iets anders hebben dan de splitter of is dit een configuratie-issue?\r\n\r\nGr,\r\nCastille Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 16 januari 2010 De splitter doet precies waar hij voor bedoeld is. Met zo\'n ding kun je namelijk maar één van de twee pc\'s die er op aangesloten is op een willekeurig moment gebruiken. Niet tegelijkertijd dus.\n\nWat jij moet hebben is een switch in plaats van die splitter. Dan gaat het namelijk wel werken. Of sluit beide computers direct aan op de Linksys, ieder in een andere LAN-poort. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 16 januari 2010 Heeft die linksys router maar één utp aansluiting? Lijkt mij onwaarschijnlijk. Deze hebben meestal 4 poorten, waar je dus 4 pc\'s bedraad op kunt aansluiten. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 16 januari 2010 Zucht... En ik heb in de winkel nog wel gezegd wat ik wilde met mijn PC\'s... :-(\r\n\r\nRechtstreeks op de Linksys aansluiten is geen optie, want dan moet ik door mijn vloer gaan boren. De PC\'s staan op de eerste etage en alleen de eerste is destijds netjes weggewerkt via een luchtkoker etc.\r\n\r\nNou ja, dan maar een switch gaan halen.\r\n\r\nBedankt in ieder geval!\r\n\r\nGr,\r\nCastille Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 16 januari 2010 [QUOTE=couch_potato;507750]Heeft die linksys router maar één utp aansluiting? Lijkt mij onwaarschijnlijk. Deze hebben meestal 4 poorten, waar je dus 4 pc\'s bedraad op kunt aansluiten.[/QUOTE]\r\n\r\nIk kan wel meer kabels kwijt in de Linksys, maar dan moet ik door mijn vloer gaan boren. De PC staat op de eerste etage. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 16 januari 2010 Dan moet je inderdaad een switch hebben. Die hoeft niet meer dan 10 euro te kosten, dus laat je niet bedotten.\n\n[url]http://tweakers.net/pricewatch/cat/311/netwerk-switches.html#filter:q1bKL0pJLXLLTM1JUbJSKijKzCpW0oEIBucXlQDFEouTlWoB[/url] Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen