Anoniem2 Geplaatst: 16 januari 2010 Delen Geplaatst: 16 januari 2010 Heb een probleem met draadloos internet heeft gewerkt en op een morgen nietmeer, zal even mijn probleem schetsen.\r\nHeb Telenet --> Modem --> Router Dlink Dir-635 --> Vaste pc bekabelt naar router en laptop draadloos naar router !\r\nVaste pc heeft geen verbinding naar de router en de laptop vind de router maar geeft als melding alleen lokaal !!!!\r\nVaste pc --> XP\r\nLaptop --> Vista\r\nHeb de router al een of honderd gereset.\r\nHet knopje van wireless op de laptop \'aan\'.\r\nHeb de modem van telenet een halve dag uitgetrokken gehad werkt ook niet !\r\nDe oude computer is die met de kabel aan de router vast zit geeft als melding beperkt of\r\ngeen verbinding !!!\r\nAls ik bij de vaste pc \'volgens het boekje\' 192.168.0.1 intype in de brouwser\r\nkrijg ik een wit scherm !!!\r\n\r\n[url]http://users.telenet.be/TurboBass/Dlink/[/url] hier een link naar wa screenshots !!!\r\n\r\n\r\n\r\nWat kan ik hier aan doen kan iemand mij hier mee helpen van nul af\r\nwant ik snap hier nul de botten van !!!\r\n\r\n\r\n\r\n\r\nAlvast Dank !!!\r\n\r\n\r\nTurboBass ! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 16 januari 2010 [QUOTE=TurboBass;507737]Heb een probleem met draadloos internet heeft gewerkt en op een morgen nietmeer, zal even mijn probleem schetsen.\r\nHeb Telenet --> Modem --> Router Dlink Dir-635 --> Vaste pc bekabelt naar router en laptop draadloos naar router !\r\nVaste pc heeft geen verbinding naar de router en de laptop vind de router maar geeft als melding alleen lokaal !!!!\r\nVaste pc --> XP\r\nLaptop --> Vista\r\nHeb de router al een of honderd gereset.\r\nHet knopje van wireless op de laptop \'aan\'.\r\nHeb de modem van telenet een halve dag uitgetrokken gehad werkt ook niet !\r\nDe oude computer is die met de kabel aan de router vast zit geeft als melding beperkt of\r\ngeen verbinding !!!\r\nAls ik bij de vaste pc \'volgens het boekje\' 192.168.0.1 intype in de brouwser\r\nkrijg ik een wit scherm !!!\r\n\r\n[url]http://users.telenet.be/TurboBass/Dlink/[/url] hier een link naar wa screenshots !!\r\n\r\n\r\nWat kan ik hier aan doen kan iemand mij hier mee helpen van nul af\r\nwant ik snap hier nul de botten van !!!\r\n\r\n\r\n\r\n\r\nAlvast Dank !!!\r\n\r\n\r\nTurboBass ![/QUOTE]\r\n\r\nAls ik het zo zie, heeft je router geen verbinding met het modem of het modem niet met internet.Je router werkt aan de kant van de pc en de laptop uitstekend.\r\nIk weet niet exact hoe je een verbinding opbouwd met telenet, maar lees wel iets over een gebruikersnaam en wachtwoord. Als je je router reset door het indrukken van het knopje, dan ben je die instellingen kwijt.\r\nMogelijk moet je dus de instellingen van je router nalopen, want die ziet het modem niet.\r\nHier heb je de handleiding van je isp voor nodig vermoed ik. \r\nOverigens: Na wijzigingen: Modem en router zonder spanning zetten. Eerst modem opstarten en daarna router.\r\n\r\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 16 januari 2010 of het kan dat je de router niet goed hebt aangesloten want dat had ik ook! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 16 januari 2010 [QUOTE=Niekie30;507769]Als ik het zo zie, heeft je router geen verbinding met het modem of het modem niet met internet.Je router werkt aan de kant van de pc en de laptop uitstekend.\r\nIk weet niet exact hoe je een verbinding opbouwd met telenet, maar lees wel iets over een gebruikersnaam en wachtwoord. Als je je router reset door het indrukken van het knopje, dan ben je die instellingen kwijt.\r\nMogelijk moet je dus de instellingen van je router nalopen, want die ziet het modem niet.\r\nHier heb je de handleiding van je isp voor nodig vermoed ik. \r\nOverigens: Na wijzigingen: Modem en router zonder spanning zetten. Eerst modem opstarten en daarna router.\r\n\r\nNiek[/QUOTE]\r\n\r\n\r\nHeb router en modem zonder spanning gezatten werkt nog steeds niet, maar leg mij eens uit\r\ninstellingen van router nalopen ??? en handleiding van isp ??? ben hier een echte leek in, zou graag vanaf nul helemaal opnieuw willen starten maar weet niet hoe !!! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 17 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 17 januari 2010 [QUOTE=TurboBass;507843]Heb router en modem zonder spanning gezatten werkt nog steeds niet, maar leg mij eens uit\r\ninstellingen van router nalopen ??? en handleiding van isp ??? ben hier een echte leek in, zou graag vanaf nul helemaal opnieuw willen starten maar weet niet hoe !!![/QUOTE]\r\n\r\nJe Internet Service Provider (isp) zal ongetwijfeld weten hoe je de router moet instellen als die achter een door hen verstrekt modem hangt.\r\nHier [url]ftp://ftp.dlink.co.uk/dir_products/dir-635/DIR-635_manual_10.pdf[/url] vindt je de handleiding van je router overigens. \r\nKijk even welke lampjes er branden op je router. Ik gok dat de 3e van links niet brandt (met die 3 balletjes) en dat houdt in dat de router geen verbinding kan maken met het modem, omdat deze geen verbinding met het internet heeft.. \r\nIk las ook ergens dat mensen het modem zeker 10 minuten uit moeten zetten, voor er verbinding onstond bij een installatie. \r\nIk kan nog weinig vinden over speciale instellingen voor je router in combinatie met telenet. De meeste routers lijken standaard goed ingesteld te staan. Maar zekerheid daarover kan je isp geven.\r\n\r\nMaar in principe moet dat niet nodig zijn. tenzij je een Telenet ExpressNet abbo hebt. daar schijnen de instellingen anders voor te zijn. \r\n\r\nJe router kan je volledig op fabrieks waarden terug zetten op de volgende manier:\r\n\r\nTo reset the router, locate the reset button (hole) on the rear panel of the unit. With the router powered on, use a paperclip to hold the button down for 10 seconds. Release the button and the router will go through its reboot process. Wait about 30 seconds to access the router. The default IP address is 192.168.0.1. When logging in, the username is admin and leave the password box empty.\r\n\r\nDaarna het modem 10 minuten zonder stroom. De router [B]nadat deze geheel is opgestart[/B] ook zonder spanning zetten. Dan eerst modem aan. Dit geheel laten opstarten. Daarna de router weer opstarten. (let dan ook op het bewuste WAN lampje) Het is de bedoeling dat alle data kabels wel gewoon aangesloten blijven zitten tijdens deze actie.\r\nAls laatste start je je pc op(nieuw) op.\r\n\r\nSucces\r\n\r\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 19 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 19 januari 2010 isp enzo snap er niks van !!!\nToch bedankt !!! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 19 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 19 januari 2010 [QUOTE=TurboBass;508397]isp enzo snap er niks van !!!\r\nToch bedankt !!![/QUOTE]\r\n\r\nI.S.P \r\n\r\n*I*nternet\r\n*S*ervice\r\n*P*rovider.\r\n\r\nIn jou geval is dat dus Telenet!!!\r\nDie verzorgt dus bij jou in huis de service, zodat jij kan internetten, als alles meezit.\r\n\r\nNiek Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen