Anoniem2 Geplaatst: 16 januari 2010 Delen Geplaatst: 16 januari 2010 Ik heb w7 op mijn pc geinstalleerd en er een aparte partitie voor gemaakt met de min benodigde schijfruimte, nu werkt W7 perfect en heb ik XP eigenlijk niet meer nodig maar ik krijg de grootte van mijn partititie niet meer aangepast. Ik heb al een gedeelte van mijn C schijf apart gezet in computerbeheer, maar ik kan daar de X (w7 partitie) niet vergroten, alleen maar verkleinen.\n\nEen optie was, dacht ik, om de bestanden die bewaard moeten blijven van C te halen en te formatteren aangezien mijn pc alleen X nodig heeft om W7 te starten, maar dat krijg ik niet voor elkaar.\n\nIemand een tip?\n\nthanx\n\n\n\nPS titel moet zijn vergroten natuurlijk Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 16 januari 2010 Je computer heeft ook C nodig om op te starten, aangezien daar de bootsector op staat: informatie waar het besturingssysteem zich bevindt en hoe het gestart moet worden. Als je C dus formatteert, kun je de computer niet meer starten totdat de bootsector hersteld is (dat kan met de installatiedvd van Win7).\n\nVerder kan Windows alleen aan het einde van een partitie er een gedeelte afhalen of toevoegen. Ik neem aan dat C vooraan staat; in dat geval kun je wel iets aan C toevoegen, maar C niet aan iets anders. Wil je dat toch, dan heb je een apart partitieprogramma nodig die dat wel kan. In Computer Idee 2 van dit jaar staat een workshop Partition Master.\n\nPersoonlijk zou ik er voor kiezen om de hele computer opnieuw in te richten en dus Win7 opnieuw te installeren op de C. Een verse start kan immers nooit kwaad. Maar dat is dus niet geheel noodzakelijk. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 16 januari 2010 Ik denk dat die laatste optie wel de beste is, dan is hij meteen schoon natuurlijk.\nIs dat het handigste met de w7 dvd tijdens het opstarten? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 16 januari 2010 [QUOTE=jaap007;507740]Is dat het handigste met de w7 dvd tijdens het opstarten?[/QUOTE]\r\nJa, je krijgt dan de mogelijkheid om de partities op de computer opnieuw in te delen, precies wat je nodig hebt! Verwijder daar de XP en oude Win7 partities en maak ze opnieuw aan, desnoods samengevoegd of met andere groottes.\r\n\r\nZorg wel dat je een backup hebt van alles dat je niet kwijt wilt raken! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 16 januari 2010 Super bedankt, ik ga het proberen! Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen