Anoniem2 Geplaatst: 16 januari 2010 Delen Geplaatst: 16 januari 2010 Hallo,\r\n\r\nIk zit met een probleem. Ik heb een externe harde schijf, maar elke keer als ik daar iets van wil openen (muziek, een game of iets anders) schakelt deze zich meteen uit. Na ongeveer 3 tot 5 seconden opent hij zich opnieuw en laad hij alle bestanden in. Wat ik ook doe, het blijft zich herhalen. Hij heet \'\'Targa Databox\'\' in totaal 500 GB en systeem is NTFS.\r\nIk wil mijn bestanden wel graag behouden... :?\r\n\r\nHoe kan ik dit probleem oplossen? :confused::( Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 16 januari 2010 Vermoedelijk gaat de schijf na x minuten in een soort slaapstand. Zodra je dan wat nodig hebt, moet hij eerst weer \'opstarten\'. Dat is tenminste mijn ervaring met externe harde schijven.\nIs dus iets anders dan zoals jij het beschrijft. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 16 januari 2010 [QUOTE=Mexxel;507687]Hallo,\r\n\r\nIk zit met een probleem. Ik heb een externe harde schijf, maar elke keer als ik daar iets van wil openen (muziek, een game of iets anders) schakelt deze zich meteen uit. Na ongeveer 3 tot 5 seconden opent hij zich opnieuw en laad hij alle bestanden in. Wat ik ook doe, het blijft zich herhalen. Hij heet \'\'Targa Databox\'\' in totaal 500 GB en systeem is NTFS.\r\nIk wil mijn bestanden wel graag behouden... :?\r\n\r\nHoe kan ik dit probleem oplossen? :confused::([/QUOTE]\r\n\r\nMisschien een tekort aan stroom? Hoe voed je deze schijf? Via een USB kabel only of ook nog via lichtnet? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 16 januari 2010 Ja, maar hij doet dit alleen als ik iets open, anders blijft hij gewoon \'\'aan\'\' en het is echt na een aantal seconden. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 16 januari 2010 [QUOTE=tomtom901;507702]Misschien een tekort aan stroom? Hoe voed je deze schijf? Via een USB kabel only of ook nog via lichtnet?[/QUOTE]\r\n\r\nBeide. Ik heb dit probleem nooit eerder gehad Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 16 januari 2010 [QUOTE=Obelix71;507697]Vermoedelijk gaat de schijf na x minuten in een soort slaapstand. Zodra je dan wat nodig hebt, moet hij eerst weer \'opstarten\'. Dat is tenminste mijn ervaring met externe harde schijven.\r\nIs dus iets anders dan zoals jij het beschrijft.[/QUOTE]\r\n\r\nJa, maar hij doet dit alleen als ik iets open, anders blijft hij gewoon \'\'aan\'\' en het is echt na een aantal seconden.\r\n\r\n[QUOTE=tomtom901;507702]Misschien een tekort aan stroom? Hoe voed je deze schijf? Via een USB kabel only of ook nog via lichtnet?[/QUOTE]\r\n\r\nBeide. Ik heb dit probleem nooit eerder gehad....\r\n\r\nEn het probleem is, dat ik elk willekeurig programmatje(zoals Photoshop) dat ik leuk vind, daarop heb staan Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 16 januari 2010 Doet mijn externe schijf ook. Ik heb mijn pc zo ingesteld, dat harde schijven niet uitgaan. Maar daar trekt deze schijf zich niks van aan, helaas. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 16 januari 2010 ja, maar hij is nu eigenlijk onbruikbaar? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 16 januari 2010 Schakelt ie zich echt uit? Of gaat ie opspinnen, waarna je dan pas bij de bestanden kunt?\n\nEen externe schijf is eigenlijk ook niet bedoeld voor normaal gebruik. Meer als backup, voor bestanden die daarna niet dagelijks nodig hebt. Zeker niet om programma\'s op te installeren. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 16 januari 2010 nee? en hij schakelt niet echt uit. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 16 januari 2010 Zal dus wel gewoon opspinnen zijn. Niks om je zorgen over te maken, alleen irritant bij gebruik. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 16 januari 2010 ik kan dus niks doen met mijn harde schijf? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 16 januari 2010 Dus je kunt ook niks, nadat ie opspint? Of gaat ie dan meteen wéér uit? Want dan is ie waarschijnlijk defect. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 16 januari 2010 ja, hij gaat meteen weer uit, ik zit aan iets te denken. Ik heb meer dingen die niet werken.\r\nZou het kunnen helpen om mijn windows opnieuw te instaleren?\r\n\r\nEdit: ik heb hem \'\'veilig verwijderd\'\' daarna de pc opnieuw opgestart en er weer in gedaan, en de problemen zijn nu over? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 16 januari 2010 [QUOTE=Mexxel;507774]ja, hij gaat meteen weer uit, ik zit aan iets te denken. Ik heb meer dingen die niet werken.\r\nZou het kunnen helpen om mijn windows opnieuw te instaleren?\r\n\r\nEdit: ik heb hem \'\'veilig verwijderd\'\' daarna de pc opnieuw opgestart en er weer in gedaan, en de problemen zijn nu over?[/QUOTE]\r\n\r\nJe zet een vraagteken achter je Edit. Maar dat is iets wat wij niet kunnen beantwoorden voor je ;-)\r\n\r\nWat werkt er nog meer niet dan? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 16 januari 2010 Ach, wat een gedoe. Ik heb zojuist allerlei updates gedaan, en nu doet mijn geluid het ook niet meer... en een ubs stick die ik niet kan openen... en zo blijf ik bezig...\r\n\r\nIk krijg het niet meer aan de praat :( Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 16 januari 2010 Kan natuurlijk ook een probleem zijn met de usb poorten, of de driver daarvoor. Kun je de schijf (en stick) op een andere pc proberen? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 16 januari 2010 Mijn schijf doet het nu wel, alleen die stick en geluidskaart niet. De stick doet het wel op andere pc\'s, \r\nde geluidskaart kan ik niet testen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 16 januari 2010 [QUOTE=Mexxel;507774]Ik heb meer dingen die niet werken.\r\nZou het kunnen helpen om mijn windows opnieuw te instaleren?[/QUOTE]\r\nAls je zoveel problemen hebt is dat vaak minder werk dan de problemen proberen op te lossen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 16 januari 2010 Ja, maar het kost wel veel tijd, en ben bang dat ik ook dingen kwijt raak.\r\n\r\nEn daarnaast vind ik het redelijk eng om te doen. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen