Ga naar inhoud

Onderscheid ip adres met zelfde router

Anoniem2

Aanbevolen berichten

Misschien klinkt het ingewikkeld, maar ik hoop dat jullie het begrijpen.\r\n\r\nIk maak gebruik van een bepaalde website waarbij ik mensen via een link zich ergens moet laten aanmelden. Hoe meer mensen zich aanmelden, hoe meer punten ik krijg. Maar er wordt heel goed opgelet of er geen fraude wordt gepleegd. Zou ik met verschillende e-mailadressen vanaf dezelfde computer mezelf gaan aanmelden dan wordt ik eruit gegooid (en maar goed ook, valsspelen is niet leuk!). Er wordt dus gecontroleerd op ip-adressen, en ik weet al dat er mensen uit zijn gegooid voor één \'valse aanmelding\'.\r\n\r\nNu heb ik thuis een linksys router, en die biedt binnenshuis internet aan een PC en twee laptop. In verband met verschillende besturingssystemen die verschillende beveiligingsniveau\'s niet accepteren (WEP en WPA) is het netwerk onbeveiligd, dus wellicht profiteren de buren ook mee. \r\n\r\nNu vroeg ik me af, stel mijn broertje zou via zijn laptop een aanmelding doen (om mij te helpen of juist te pesten), of een van de buren, wordt dit dan gezien als een aanmelding vanaf dezelfde computer? Als ik namelijk kijk wat het externe ip-adres is, dan is die hetzelfde. Of maakt zo\'n systeem dan wel onderscheid tussen fysiek verschillende pc\'s/laptops?\r\n\r\nKan iemand die vraag beantwoorden?
Link naar reactie
[QUOTE=MvdB;507629]Of maakt zo\'n systeem dan wel onderscheid tussen fysiek verschillende pc\'s/laptops?\n[/QUOTE]\n\nDat lijkt me niet, er zal dan vast in de voorwaarden zoiets staan als; Eén account per huishouden!\n\nHeb je ook WEP 64 bits encryptie geprobeerd. Welk apparaat kan daar nou niet mee werken? Wel makkelijk te kraken, maar beter iets dan niets, enige beveiliging zou ook MAC filtering kunnen zijn en het netwerk onzichtbaar maken.\n\nOok zou ik eens kijken of er een firmware update voor je router is en driverupdates voor de verschillende netwerkkaarten.
Link naar reactie
[QUOTE=Esvee;507630]Dat lijkt me niet, er zal dan vast in de voorwaarden zoiets staan als; Eén account per huishouden!\n\nHeb je ook WEP 64 bits encryptie geprobeerd. Welk apparaat kan daar nou niet mee werken? Wel makkelijk te kraken, maar beter iets dan niets, enige beveiliging zou ook MAC filtering kunnen zijn en het netwerk onzichtbaar maken.[/QUOTE]\nJa dat is waarschijnlijk zo. Maar het is ook niet de bedoeling dat er nog iemand anders actief gaat worden op die website. Ik wil alleen weten of ik in de problemen kan komen doordat iemand toevallig (of expres) die website bezoekt, of dat het dan wel duidelijk is dat het om een andere pc of laptop gaat.
Link naar reactie
[QUOTE=MvdB;507633]Ja dat is waarschijnlijk zo. Maar het is ook niet de bedoeling dat er nog iemand anders actief gaat worden op die website. Ik wil alleen weten of ik in de problemen kan komen doordat iemand toevallig (of expres) die website bezoekt, of dat het dan wel duidelijk is dat het om een andere pc of laptop gaat.[/QUOTE]\n\nJe zou er in de problemen mee kunnen komen. maar ik weet niet om welke site het gaat en wat hun beleid is op dat gebied. Misschien kun je erover informeren bij de site zelf.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...