Anoniem2 Geplaatst: 17 april 2008 Delen Geplaatst: 17 april 2008 Beste forumleden,\r\nIk zit met hetzelfde probleem. In mijn geval wordt het 2e frame gebruikt voor het weergeven van een html pagina of om een pdf bestand in te open. Een i-frame werkt in dit geval niet omdat deze zich in de hoogte / breedte niet goed aanpast aan de scherm resolutie van de bezoeker en omdat de pdf bestanden uit een verschillend aantal pagina\'s bestaan. In zo\'n geval krijg je meerdere schuifbalken op het scherm. Ik heb even naar de html code van de bovenstaande site gekeken maar daar kom ik eerlijk gezegd niet uit. Weet iemand hier een oplossing voor?\r\nAl vast bedankt. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 15 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 15 januari 2010 Waarom nog met frames werken? In 2008 werd al gezegd dat frames zo brak zijn (post #6). \n\nWat is concreet het probleem? Ik kan het niet uit je vraag afleiden.\nJe wilt een pagina openen in een bepaald frame? Target gebruiken. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 15 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 15 januari 2010 Ik ben het met u eens dat frames niet meer van deze tijd zijn. Ik gebruik ze zelf dan ook liever niet. Het probleem waar ik mee zit is dat op mijn site veel pdf documenten staan. Ik wil graag dat de bezoeker deze kan bekijken en dat tegelijkertijd het menu en de kop van de pagina nog altijd zichtbaar zijn. Daarnaast wil ik graag dat het pdf bestand beeldvullend wordt weergegeven dus onafhankelijk van de schermresolutie van de bezoeker. Ik heb niet kunnen vinden dat je zoiets met css kan doen. Een i-frame werkt wel maar deze heeft een vaste breedte / hoogte. Heeft de bezoeker dan een monitor die groter is dan 1024px dan zie je links en rechts een witte ruimte. Daarnaast heb je 2 verticale schuifbalken. 1 voor de pagina zelf en 1 voor het pdf bestand in het i-frame. Door het pdf bestand middels target in een apart frame te openen heb je daar geen last van. Echter in dit frame komen ook HTML pagina\'s te staan die door google geindexeerd worden. Als een bezoeker dan via google op deze pagina terecht komt dan wordt enkel dat frame getoond, dus zonder het frame waar de kop en het menu is staan. Nu ben ik op zoek naar een script dat automatisch ook de andere frames opent zodat de bezoeker de hele pagina ziet. Om u een idee te geven zie [url]www.hobbyprojecten.nl[/url]. De nieuwe site van mijn werk heb ik wel met css opgemaakt ([url]www.djoe.nl[/url]) maar hierbij verschijnen de pdf bestanden of in een apart venster of in een tabblad dat iedere keer gesloten moet worden. \r\nAls er een manier is om de weergave van pdf bestanden middels css op te maken dan gaat hier natuurlijk mijn voorkeur naar uit. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 16 januari 2010 Het kan, ik doe het bij mijn recepten op [URL=\"http://www.pm3.nl\"]onze site[/URL] met de volgende code in ieder html-bestand dat in het frame thuishoort. Bij mij wordt dan een lijst geopend met alle recepten, maar je kunt voor iedere pagina een eigen html maken waarnaar wordt terugverwezen, met deze code (waarbij bestand.html de frameset bevat die je geopend wil hebben) \r\n\r\n[code]\r\n\r\n[/code] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 16 januari 2010 Of met PHP, kijk op jaspervries.nl > PHP tut. Daar staat het geloof ik op. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 16 januari 2010 Bedankt Polling,\r\nJe script is inderdaad de oplossing.\r\nIk heb inmiddels mijn site aangepast en het werkt in alle hedendaagse browsers. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 16 januari 2010 Graag gedaan. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen