Ga naar inhoud

Ris / Wds

Anoniem2

Aanbevolen berichten

Heeft iemand hier ervaring met RIS / WDS servers, de functionaliteit die in Windows Server zit? \r\n\r\nIk gebruik WDS eigenlijk niet. Ik heb de WDS server dan ook in mixed mode geinstalleerd, wat inhoudt dat RIS blijft behouden. Na installatie van SP2 op 2003 word RIS namelijk vervangen door WDS. In 2008 is het standaard al WDS. \r\n\r\nOp zich heb ik het allemaal wel werkend maar het werkt alleen als de RIS server ook een DHCP server is. Met een andere DHCP server uit het netwerk opgegeven krijgt de cliënt geen IP adres bij PXE boot terwijl het wel mogelijk is.\r\n\r\nWeet iemand hoe dit zit?
Link naar reactie
Ik moet de vraag anders stellen;\n\nIn de DHCP scope opties van server 2003 is het mogelijk om PXE Client te activeren. Hiermee zorg je ervoor dat computers die vanaf het netwerk opstarten een IP adres krijgen. \n\nIn de grafische interface van de router zie ik hier niks over staan. Zou het mogelijk kunnen zijn om dit op een of andere manier toch te activeren, met bijv. putty?\n\nDus handmatig de bestandjes aanpassen van de router. Het gaat om een Linksys WRT54GL router met Tomato firmware. Dit draait op linux.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...