Anoniem2 Geplaatst: 14 januari 2010 Delen Geplaatst: 14 januari 2010 Hoop dat iemand me uit deze tijdslurper helpt.\r\n\r\nIk heb een laptop [intel cpu T2300@1.66GHz] van vista naar xp gezet, laptop voor mn moeder en ze wil er xp op.\r\n\r\nNu zie ik een boel gele vraagtekens, en vooral de ethernetcontroller is erg belangrijk omdat ik niet op internet kan en andere drivers niet kan downloaden.\r\nHoe kan ik nu de ethernetcontroller in orde maken zonder dat ik op internet kan? Ik heb genoeg andere pc\'s tot mn beschikking om te downloaden, maar kan niet iets vinden wat ik via een usb-stick op de laptop kan zetten zodat het weer werkt.\r\n\r\nHoop dat mn vraag duidelijk is en iemand met DE oplossing komt. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 14 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 14 januari 2010 [quote=dutch-online;507310]Driver downloaden bij de fabrikant van de laptop. ook vind je daar mischien de andere missing drivers.\n\ndaar zoeken op naam of typenr van de laptop.[/quote]Iets preciezer, de \"chipsetdriver\" voor dat model. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 14 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 14 januari 2010 Dank voor het snelle reageren.\r\nAls ik via google -intel T2300 chipset driver- intyp krijg ik geen mogelijkheid om het via usb te downloaden....zou iemand willen checken welke het is?\r\nHophoophoop op antwoord.... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 14 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 14 januari 2010 vertel eerst eens welk merk en type laptop, wij zijn geen jomanda. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 14 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 14 januari 2010 Gegevens laptop:\r\nToshiba\r\nGenuine intel CPU\r\nT230@1.66GHz\r\n\r\nIs dit voldoende of mis ik nog iets? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 14 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 14 januari 2010 foutje: T2300.... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 14 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 14 januari 2010 foutje:type? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 14 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 14 januari 2010 Sorry, voel me wel erg een dombo, maar wat bedoel je met type??\r\nDit is wat ik vind bij -systeembeheer-\r\nBij ethernetcontroller staat geen type, [I]type onbekend[/I] staat er. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 14 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 14 januari 2010 type laptop staat onder de laptop bv ; sattelite pro, tecra dit soort namen alleen dan kunnen we je gericht helpen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 14 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 14 januari 2010 Merk=Toshiba, typenummer/model=?,staat op de onderkant van de laptop op een sticker. Bijvoorbeeld Toshiba Satellite A350, Toshiba Qosmio F60. Het door jou genoemde T2300 is een processortype, dat kan in zeer veel laptops van diverse merken zitten. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 16 januari 2010 Ah, ik zie het:\r\nToshiba\r\nSatellite A100-00M\r\nModelnr psaane-02E02YDU\r\n\r\nHoop op antwoord! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 16 januari 2010 De drivers kun je vinden op [url=http://driverscollection.com/?H=Satellite%20A100&By=Toshiba]deze pagina[/url]. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 18 januari 2010 Dank voor het meewerken.\r\nHeb het gedownload en uitgepakt en zag naast andere bestanden ook een setup.exe.\r\nHeb ik uitgevoerd met het idee dat het daarna zou werken maar niet dus.\r\nHet uitgepakte mapje bevat ook bin.bestanden, inx-bestanden en setup.boot en meer.\r\nMoet ik die ergens op de laptop plaatsen?\r\nwat doe ik fout? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 18 januari 2010 [QUOTE=Es1971;508199]Dank voor het meewerken.\r\nHeb het gedownload en uitgepakt en zag naast andere bestanden ook een setup.exe.\r\nHeb ik uitgevoerd met het idee dat het daarna zou werken maar niet dus.\r\nHet uitgepakte mapje bevat ook bin.bestanden, inx-bestanden en setup.boot en meer.\r\nMoet ik die ergens op de laptop plaatsen?\r\nwat doe ik fout?[/QUOTE]\r\n\r\nHier is de originele site van Toshiba; [url]http://nl.computers.toshiba-europe.com/innovation/generic/SUPPORT_PORTAL/[/url]\r\n\r\nAls je op die site je exacte serienummer invult (danwel het exacte type) krijg je een lijstje met alle drivers, als je ook het goede besturingssysteem kiest en daarna op \"zoek\" drukt..\r\nJe kan er zelfs een knop indrukken met autodetectie. Dus 3 mogelijkheden.:)\r\n\r\nEén voor één (allemaal) downloaden en in begrijpelijke mapjes zetten. Uitpakken en daarna installeren. En vooral de chipsetdriver zal voor jou van belang zijn.\r\n\r\nJe moet dus elke driver uitpakken en afzonderlijk installeren en vaak opnieuw opstarten tussendoor. Zoek in het uitgepakte mapje inderdaad naar de \"setup.exe\" .\r\n\r\nIk kon jou type laptop daar niet vinden Toshiba Satelite A100 gaat nog. maar die 00M is daar onbekend. Kan dat een leesfout zijn? \r\n\r\nSusses Niek Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen