Anoniem2 Geplaatst: 14 januari 2010 Delen Geplaatst: 14 januari 2010 Beste lezers\r\nIk heb vol aandacht de discussie \"router naar router\" zitten lezen.\r\nToch blijf ik zelf met een vraag zitten.\r\nIk heb glasvezel van Brabandnet.\r\nDeze gaat via hun kastje naar een Dylink router met enkele \"poort\" aansluitingen en draadloos.\r\nHier zitten 2 computers op aangesloten en mijn laptop. \r\nMijn zoon verhuisd nu naar de zolder (3e verdieping met betonnen vloeren) met zijn pc en overige hardware.\r\nMijn eigen computer en laptop blijven gewoon beneden staan en in gebruik.\r\nNu wil ik 1 kabel van de Dylinkpoort naar zolder leggen (in de schacht) en daar weer een computer en laptop aansluiten. Dus ik wil op zolder zowel vast (pc) als draadloos (laptop en andere hardware) kunnen werken met behoud van de werking beneden.\r\nNu lees ik allerlei forums en dan blijven ze het hebben over het achter de Dynalink plaatsen van een switch of een router met en zonder DHCP ingeschakeld op de 1e dan wel 2e router en van lan naar wan of wan naar lan.\r\nOok bij de winkels geven ze verschillende adviesen/verkooppraatjes?\r\nWat adviseren jullie als kenners mij om aan te schaffen waarbij ik zo min mogelijk snelheid verlies? \r\n\r\nBedankt voor jullie tijd om mee te denken.\r\n\r\nJack Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 14 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 14 januari 2010 1 router in je netwerk is voldoende. In jouw situatie heb je dus een switch nodig.\nVoor de draadloze toegang zou je dan aan de switch weer een Wireless Access Point kunnen hangen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 14 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 14 januari 2010 Om gezeur met DHCP te verkomen zou ik toch aanraden voor een switch te gaan, deze stuurt simpelweg het verkeer door zonder hem te routen zoals een tweede router kan doen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 14 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 14 januari 2010 [url]http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=198087[/url] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 14 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 14 januari 2010 [QUOTE=boodhaa;507225][url]http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=198087[/url][/QUOTE]\r\n\r\nwaarom geef je nu al deze link zonder bij te vermelden waarom\r\n\r\neen router op router kan altijd nog, maar een switch is makkelijker in gebruik\r\n\r\nik weet niet of deze in de consumenten wereld zijn, maar een losse switch met wifi zou die in een keer klaar zijn\r\n\r\neen wifi router gedegradeerd naar switch zou ik als laatste mogelijkheid aanbieden Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 14 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 14 januari 2010 Bedankt voor jullie eerste reactie,\r\nIk ben meteen gaan zoeken naar een switch en een Wireless Access Point maar dan ben ik beduidend meer kwijt (> €100,00) dan aan een router (+/- € 88,00).\r\nEen switch met draadloos ben ik niet tegen gekomen. Zijn deze er wel?\r\nOf moet ik dan toch voor de router kiezen en deze degraderen naar een switch?\r\n\r\nGroeten Jack Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 14 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 14 januari 2010 Draadloze router met 4-poort switch geintegreerd, € 46.05 [URL=\"http://www.azerty.nl/0-1075-249972/edimax-3g-6200n-draadloze-ro.html\"]klik hier[/URL]\nDraadloze toegangspunt, € 25,50 [URL=\"http://www.azerty.nl/11-904-58244/edimax-ew-7206apg-draadloze-.html\"]klik hier[/URL]\nEen 5-poort switch heb je al voor € 8,18 [URL=\"http://www.azerty.nl/0-905-213489/edimax-es-3205p-switch-5-p.html\"]klik hier[/URL]\n\nMet deze leverancier heb ik overigens prima ervaringen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 15 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 15 januari 2010 Het is de keuze die je maakt. Heb je op zolder draadloos nodig? Zoja, dus als je een extra draadloos punt erbij wilt hebben, kun je het beste kiezen om een draadloze router erbij te nemen en deze als switch te integreren in het netwerk.\r\n\r\nIn alle andere gevallen is een switch meer dan genoeg en ben je voor nog geen 15 eur klaar. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 15 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 15 januari 2010 Ik kom steeds verder door jullie adviesen.\r\nIk ga kiezen voor een draadloze router.\r\nNu moet ik deze als switch gaan integreren.\r\nAls ik nu doe wat Sjouwer beschrijft in de weblink van boodhaa komt alles goed of moet ik nog ergens anders rekening mee houden?\r\n\r\nGroeten Jack Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 15 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 15 januari 2010 het beveiligen van het signaal\r\n\r\ndit moet je wel doen in de wifi router welke je als switch gedegradeerd hebt Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 20 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 20 januari 2010 Helaas,\r\nhet is niet gelukt. Met alle hulp van Linksys is het ons niet gelukt om een werkend geheel te krijgen.\r\nWe kregen wel overal internet maar konden dan niet meer in de router, konden we wel in de router dan hadden we niet overal internet.\r\nIk ga nu over op een switch en wireles range expander (volgens mij was dat optie twee).\r\nMijn basisrouter is een D-link. Moet ik nu verder uitbreiden met D-link of mag dat ook een ander merk zijn?\r\nMoet ik dan nog ergens rekening mee houden?\r\n\r\nGroeten Jack Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 21 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 21 januari 2010 [quote]We kregen wel overal internet maar konden dan niet meer in de router, konden we wel in de router dan hadden we niet overal internet.[/quote]\r\nDan hebben jullie iets fout gedaan met de ip adressen, vermoedelijk automatisch ergens een adres laten toewijzen i.p.v. de routers vaste ip adressen te geven.\r\n\r\nAls je basisrouter een D-link is, dan is het wel aan te raden uit te breiden met dat merk. Ik weet niet hoe het met D-link is, ze hebben het niet allemaal zo, maar bijv. bij Linksys apparatuur is het zo dat die niet met een ander merk wenst te \"praten\" als je een AP als range extender gaat gebruiken ofzo. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 15 februari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 15 februari 2010 Het is gelukt.\r\nHeb de Sweex-router gekocht.\r\nDeze heb ik gewoon aangesloten op de wan-poort welke komt van de eerste router en heb op de eerste router aangegeven dat hij het mac-adres van mijn tweede router moet toekennen.\r\nAlles werk perfect.\r\n\r\nBedankt voor jullie hulp en tot de volgende discussie.\r\n\r\nJack Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 6 maart 2010 Auteur Delen Geplaatst: 6 maart 2010 Je kunt ook via elektriciteit werken (dlan) - bij voorbeeld met Devolo DLAN Wireless Extender. IN stopcontact inpluggen - er zit al een draadloos AP ingebouwd. Zie ook hier: [url]http://www.twenga.nl/prijs-DLAN-Wireless-extender-DEVOLO-Draadloos-verbindingspunt-124692-0[/url] Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen