Anoniem2 Geplaatst: 13 januari 2010 Delen Geplaatst: 13 januari 2010 Wij hebben thuis een internet abonnement van Ziggo 50 mbps. Die weer staat aangesloten op een Netgear draadloze router en die staat weer in verbinding met 2 laptops. tussen die 2 laptops hebben we een netwerkmap aangemaakt. \r\n\r\nAls ik nu een bestand van 800MB in de map wil zetten, gaat dat zo traag dat het gewoon zeker wel de heledag duur. Hij geeft ook aan dat hij maar een overdrachtsnelheid heeft van \r\n6 a 8 kbps. Dit vinden wij erg traag en hebben de antivirus en firewall al uitgezet! \r\n\r\nKan iemand ons nog verder helpen en dit te versnellen\r\n\r\nAlvast bedankt. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 13 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 13 januari 2010 Heeft dit te maken met de snelheid van het internetabonnement?\n\nZou de antivirus en firewall maar weer aanzetten. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 13 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 13 januari 2010 Draadloos is af en toe erg ingewikkeld waar ik zelf ook af en toe in verstrikt raak en ook wel eens hulp nodig heb.\r\nHoe dat daadwerkelijk zit met draadloos, daar zijn volgens mij de meningen nogal over \'verdeeld\'.\r\nZelf ben ik af en toe ook door de bomen het bos kwijt.\r\nWant je officiële snelheid mag dan 50Mbps zijn, dat wil echter nog niet zeggen dat deze ook daadwerkelijk wordt gehaald ....\r\nTwee factoren die mijns inziens in elk geval van invloed zijn:\r\nDe signaalsterkte .... (toch?)\r\nHet aantal gelijktijdige gebruikers van je internetverbinding via je router .... (2 toch?)\r\nverbeter me als ik het fout heb Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 13 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 13 januari 2010 [QUOTE=Sefo2008;507145]tussen die 2 laptops hebben we een netwerkmap aangemaakt. \r\n\r\nAls ik nu een bestand van 800MB in de map wil zetten, gaat dat zo traag dat het gewoon zeker wel de heledag duur.[/QUOTE]\r\n\r\nIk heb niet het idee dat hier het internetabonnement een rol speelt, maar dat het gaat om de snelheid tussen de beide laptops/modem. Maar verbeter mij ook als ik het fout heb. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 13 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 13 januari 2010 [QUOTE=Obelix71;507162]Ik heb niet het idee dat hier het internetabonnement een rol speelt, maar dat het gaat om de snelheid tussen de beide laptops/modem. Maar verbeter mij ook als ik het fout heb.[/QUOTE]\r\n\r\n\r\nHeeft inderdaad niets met het internet account te maken. Het is een draadloze verbinding tussen 2 laptops via de router.\r\nDe snelheden die je noemt zijn wel extreem laag. Maar de te halen snelheid is afhankelijk van een aantal factoren.\r\n1) Wat zijn de laptops nog meer aan het doen via diezelfde verbinding? Staat bijvoorbeeld op één van beiden utorrent te uploaden naar het i-net, gaat dat wel via die zelfde draadloze verbinding. \r\n2)Staat één van de 2 niet toevallig een virusscan uit te voeren, waardoor de schijfkop ernstig belast is? \r\n3) Is je gebruikte router een B, G of N router. Waarbij B het langzaamst is en N het snelst.\r\n4) Wordt de router op dat moment nog gebruikt voor andere activiteiten, bijvoorbeeld een stevig document afdrukken, via de netwerk printer. \r\n5) Hoe is je draadloze netwerk beveiligd? met 128 bits of gewoon met WPA/PSK TKIP.\r\n\r\nJe zou kunnen beginnen om de router in te stellen op een ander kanaal. Een kanaal behoorlijk ver verwijderd van het huidige gebruikte kanaal.\r\nHet zou zomaar kunnen zijn dta je hinder ondervindt van een draadloos routertje van de buurman/vrouw.\r\nOok de afstand tussen de laptops en de router is belangrijk. Een verbinding waarbij de sterkte 3 streepjes aangeeft is veel trager dan eentje met 4 of 5 streepjes. En als één van beide verbindingen dus matig is .....je weet: de zwakste schakel bepaalt de snelheid.\r\nZomaar een paar mogelijkheden. \r\n\r\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 14 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 14 januari 2010 [QUOTE=Niekie30;507176]Heeft inderdaad niets met het internet account te maken. Het is een draadloze verbinding tussen 2 laptops via de router.\r\nDe snelheden die je noemt zijn wel extreem laag. Maar de te halen snelheid is afhankelijk van een aantal factoren.\r\n1) Wat zijn de laptops nog meer aan het doen via diezelfde verbinding? Staat bijvoorbeeld op één van beiden utorrent te uploaden naar het i-net, gaat dat wel via die zelfde draadloze verbinding. \r\n2)Staat één van de 2 niet toevallig een virusscan uit te voeren, waardoor de schijfkop ernstig belast is? \r\n3) Is je gebruikte router een B, G of N router. Waarbij B het langzaamst is en N het snelst.\r\n4) Wordt de router op dat moment nog gebruikt voor andere activiteiten, bijvoorbeeld een stevig document afdrukken, via de netwerk printer. \r\n5) Hoe is je draadloze netwerk beveiligd? met 128 bits of gewoon met WPA/PSK TKIP.\r\n\r\nJe zou kunnen beginnen om de router in te stellen op een ander kanaal. Een kanaal behoorlijk ver verwijderd van het huidige gebruikte kanaal.\r\nHet zou zomaar kunnen zijn dta je hinder ondervindt van een draadloos routertje van de buurman/vrouw.\r\nOok de afstand tussen de laptops en de router is belangrijk. Een verbinding waarbij de sterkte 3 streepjes aangeeft is veel trager dan eentje met 4 of 5 streepjes. En als één van beide verbindingen dus matig is .....je weet: de zwakste schakel bepaalt de snelheid.\r\nZomaar een paar mogelijkheden. \r\n\r\nNiek[/QUOTE]\r\n\r\nAntwoord vraag 1: als we de bestanden overzetten dan uploaden we helemaal niks\r\nAntwoord vraag 2: virusscan staat uit! \r\nAntwoord vraag 3: Router is een Netgear N350.\r\nAntwoord vraag 4: Op de router zit nog een netwerkprinter en netwerkhardeschijf aangesloten.\r\nAntwoord vraag 5: Router is beveiligd met een push N connect knop ( WPA2 )\r\n\r\nHoe kan ik met router inloggen op me router om daar in te kijken?\r\n\r\nWat betreft de afstand die is maar 5 meter, dus dat moet niet het probleem zijn! \r\n\r\nBen benieuwd naar jullie reacties! \r\n\r\nAlvast bedankt! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 14 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 14 januari 2010 [QUOTE=Sefo2008;507335]Antwoord vraag 1: als we de bestanden overzetten dan uploaden we helemaal niks\r\nAntwoord vraag 2: virusscan staat uit! \r\nAntwoord vraag 3: Router is een Netgear N350.\r\nAntwoord vraag 4: Op de router zit nog een netwerkprinter en netwerkhardeschijf aangesloten.\r\nAntwoord vraag 5: Router is beveiligd met een push N connect knop ( WPA2 )\r\n\r\nHoe kan ik met router inloggen op me router om daar in te kijken?\r\n\r\nWat betreft de afstand die is maar 5 meter, dus dat moet niet het probleem zijn! \r\n\r\nBen benieuwd naar jullie reacties! \r\n\r\nAlvast bedankt![/QUOTE]\r\n\r\nIk kan het type N350 niet vinden bij netgear.\r\nHoe je kunt inloggen\r\nTik in je browser scherm [url]http://192.168.0.1[/url] or [url]http://192.168.1.1[/url] (dit verschilt per type bij Netgear.\r\nOp één van beiden krijg je een scherm met \r\nUsername:\r\nPassword\r\n\r\nVul bij username in en bij password (zonder < > dus)\r\nWees voorzichtig met het wijzigen van instelingen. Als je het kanaal wijzigt moet je vermoedelijk de laptops daarna even opnieuw opstarten of contact laten maken.\r\n\r\n\r\nOke dan weten we wat de oorzaak niet kan zijn. Voor de vorm zou je de printer en de NAS er even af kunnen halen, om te kijken of dit uitmaakt, maar eigenlijk kan ik me daar weinig bij voorstellen.\r\n\r\nEn 5 meter kan heel soms een probleem zijn, maar ik neem aan dat je een vol streepjes bakje hebt bij het signaal met de aanduiding \"verbinding uitstekend\"\r\n\r\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 15 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 15 januari 2010 Beste Niek,\r\n\r\nIk zal het type router voor je opzoeken, volgens mij heb ik een WNR3500 van Netgear. \r\n\r\nIk heb ook inderdaad een uitstekend verbinding, tenminste hij geeft een vol balkje en aanduiding \"verbinding uitstekend\"\r\n\r\nMaar ik zal zo dadelijk het juiste type nummer van de router doorgeven, en daarna ga ik proberen in te loggen.\r\n\r\nMiquel Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 15 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 15 januari 2010 Grote bestanden draadloos overzetten is meestal een slecht idee. Het gaat altijd traag. Gebruik een usb stick/schijf of sluit de laptop(s) even bekabeld aan. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 15 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 15 januari 2010 Maak je mischien gebruik van [I]nvidia network access manager[/I]? Zo ja, zet deze eens uit of nog beter, verwijder hem. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 15 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 15 januari 2010 [QUOTE=couch_potato;507500]Grote bestanden draadloos overzetten is meestal een slecht idee. Het gaat altijd traag. Gebruik een usb stick/schijf of sluit de laptop(s) even bekabeld aan.[/QUOTE]\r\n\r\nIk ben met je eens dat een draadje makkelijker/sneller werkt, maar ik merk soms niet eens het verschil hier of ik bedraad of draadloos zit met mijn 300N router van Eminent.\r\nIn 2 tot 3 seconden haal ik een Mp3tje binnen. \r\n\r\nIk heb je router gevonden trouwens:\r\n\r\nMerk Netgear \r\nType WNR3500 RangeMax Wireless-N Gigabit Router \r\nEerste prijsvermelding vrijdag 5 juni 2009 \r\nDraadloos \r\nWifi Snelheid 300Mbps \r\nVerbinding (wlan) 802.11b, 802.11g, 802.11n \r\nVerbinding (Antenne) Vaste antenne \r\nBedraad \r\nAantal WAN Poorten 1 \r\nWide Area Network Snelheid 1Gbps \r\nVerbinding (Ethernet) Ethernet 1Gbps \r\n\r\nHet ip adres is inderdaad 192.168.1.1 Het inloggen op de router kan overigens alleen met een draadje he, anders zou de buurman de instellingen ook kunnen wijzigen en dat mag niet de bedoeling zijn.:-)\r\nHeb je trouwens al naar een firmware update gekeken. [url]http://www.netgear.nl/ondersteuning/installatiehandleidingen/9-firmware_update_v1-6.pdf[/url]\r\n\r\nMogelijk dat dat de traagheid op lost. Ik ag overigens dat je 2 jaar garantie hebt op dat ding.\r\n\r\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 15 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 15 januari 2010 Het programma dat ik wil gebruiken staat nu op de netwerkmap, vanuit laptop 1 staat het geinstalleerd en vanuit laptop 2 staat het geinstalleerd. Nu als ik het programma open start die wel op, maar na loop van tijd gebeurt er niks meer. Dus het gaat alleen om het programma met ze 2 te open en daar dan te gelijk in te werken. \r\n\r\nInstallatie van het programma duurde 10 uur, dat is toch niet normaal zo langzaam! \r\n\r\nAlvast bedankt! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 15 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 15 januari 2010 [QUOTE=Niekie30;507526]Ik ben met je eens dat een draadje makkelijker/sneller werkt, maar ik merk soms niet eens het verschil hier of ik bedraad of draadloos zit met mijn 300N router van Eminent.\r\nIn 2 tot 3 seconden haal ik een Mp3tje binnen. \r\n\r\nIk heb je router gevonden trouwens:\r\n\r\nMerk Netgear \r\nType WNR3500 RangeMax Wireless-N Gigabit Router \r\nEerste prijsvermelding vrijdag 5 juni 2009 \r\nDraadloos \r\nWifi Snelheid 300Mbps \r\nVerbinding (wlan) 802.11b, 802.11g, 802.11n \r\nVerbinding (Antenne) Vaste antenne \r\nBedraad \r\nAantal WAN Poorten 1 \r\nWide Area Network Snelheid 1Gbps \r\nVerbinding (Ethernet) Ethernet 1Gbps \r\n\r\nHet ip adres is inderdaad 192.168.1.1 Het inloggen op de router kan overigens alleen met een draadje he, anders zou de buurman de instellingen ook kunnen wijzigen en dat mag niet de bedoeling zijn.:-)\r\nHeb je trouwens al naar een firmware update gekeken. [url]http://www.netgear.nl/ondersteuning/installatiehandleidingen/9-firmware_update_v1-6.pdf[/url]\r\n\r\nMogelijk dat dat de traagheid op lost. Ik ag overigens dat je 2 jaar garantie hebt op dat ding.\r\n\r\nNiek[/QUOTE]\r\n\r\nBeste Niek,\r\n\r\nJa die router heb, ik ga hem koppelen aan de laptop met draad, misschien dat ik daar ergens de oplossing kan vinden en ben wel benieuwd hoe snel bedraad is! \r\n\r\nfirmware ga ik ook gelijk na kijken! \r\n\r\nMoet ik nog naar bepaalde instellingen kijken van de router of die goed staan??\r\n\r\nAlvast bedankt! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 16 januari 2010 [QUOTE=Sefo2008;507548]Het programma dat ik wil gebruiken staat nu op de netwerkmap, vanuit laptop 1 staat het geinstalleerd en vanuit laptop 2 staat het geinstalleerd. Nu als ik het programma open start die wel op, maar na loop van tijd gebeurt er niks meer. Dus het gaat alleen om het programma met ze 2 te open en daar dan te gelijk in te werken. \r\n\r\nInstallatie van het programma duurde 10 uur, dat is toch niet normaal zo langzaam! \r\n\r\nAlvast bedankt![/QUOTE]\r\n\r\nIk kan me nu voorstellen, dat het probleem eerder bij de NAS ligt. Heb je daar al een keer een schijfcontrole en een defragmentatie gedaan.? En zo ja, geeft hij geen beaschadigde sectoren aan op die schijf?\r\nWant als ik je goed begrijp, heb je dat trage data transport als je van en naar je NAS aan het lezen en schrijven bent.\r\nOverigens ken ik vrij weinig programma\'s waar je met z\'n tweeën tegelijk in kan werken, maar jij zal dat ongetwijfeld weten.\r\n\r\nEn standaard staan vrijwel alle instellingen juist bij een router. Zeker bij Ziggo is eigenlijk het enige wat je kan doen de firewall uit of aan zetten en in jou geval een ander \"zend\" kanaal kiezen, bij de wireless settings.\r\n\r\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 16 januari 2010 [QUOTE=Niekie30;507639]Ik kan me nu voorstellen, dat het probleem eerder bij de NAS ligt. Heb je daar al een keer een schijfcontrole en een defragmentatie gedaan.? En zo ja, geeft hij geen beaschadigde sectoren aan op die schijf?\r\nWant als ik je goed begrijp, heb je dat trage data transport als je van en naar je NAS aan het lezen en schrijven bent.\r\nOverigens ken ik vrij weinig programma\'s waar je met z\'n tweeën tegelijk in kan werken, maar jij zal dat ongetwijfeld weten.\r\n\r\nEn standaard staan vrijwel alle instellingen juist bij een router. Zeker bij Ziggo is eigenlijk het enige wat je kan doen de firewall uit of aan zetten en in jou geval een ander \"zend\" kanaal kiezen, bij de wireless settings.\r\n\r\nNiek[/QUOTE]\r\n\r\nIk heb nog geen schijfcontrole gedaan en ook geen defragmentatie, dat zal ik dan moeten doen! Wij werken met het programma MIjn Webwinkel en door middel van een multi user versie kunnen we met ze 2en erin werken! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 16 januari 2010 draadloos moet je toch geen bestanden willen overzetten van 800 mb steek even een cat 5e of hoger in de laptop en dan draatloos uitzetten en dan gaat het tot 1gb per sec :P\r\nteminste ik neem aan dat die netgear tot 1 gb ondersteunt net als die van mij Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 16 januari 2010 Als je router inderdaad een WNR3500 is, dan is het standaard gateway adres 192.168.1.1, type dus in je adresbalk van je router het volgende adres\n[U][I][url]http://192.168.1.1/start.htm[/url][/I][/U] en je krijgt het inlogscherm, de standaard gebruikersnaam is \'admin\' en WW is \'password\' Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 17 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 17 januari 2010 [QUOTE=River;507811]draadloos moet je toch geen bestanden willen overzetten van 800 mb steek even een cat 5e of hoger in de laptop en dan draatloos uitzetten en dan gaat het tot 1gb per sec :P\r\nteminste ik neem aan dat die netgear tot 1 gb ondersteunt net als die van mij[/QUOTE]\r\n\r\nOok met een netwerk kabel, gaat het vrij langzaam en krijg ik het programma niet op gestart! \r\n\r\ndie 800mb was om te testen hoelang die er over duurd, maar het programma installatie duurde wel tot 10 uur lang. en datvoor een thuisnetwerk dat kan toch niet! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 17 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 17 januari 2010 [QUOTE=Sefo2008;507927]Ook met een netwerk kabel, gaat het vrij langzaam en krijg ik het programma niet op gestart! \r\n\r\ndie 800mb was om te testen hoelang die er over duurd, maar het programma installatie duurde wel tot 10 uur lang. en datvoor een thuisnetwerk dat kan toch niet![/QUOTE]\r\n\r\n\" Ik heb nog geen schijfcontrole gedaan en ook geen defragmentatie, dat zal ik dan moeten doen! \" \r\n\r\nDoe dit nu eens eerst? En let goed op of hij beschadigde sectoren aangeeft.\r\n\r\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 17 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 17 januari 2010 [QUOTE=Niekie30;507945]\" Ik heb nog geen schijfcontrole gedaan en ook geen defragmentatie, dat zal ik dan moeten doen! \" \r\n\r\nDoe dit nu eens eerst? En let goed op of hij beschadigde sectoren aangeeft.\r\n\r\nNiek[/QUOTE]\r\n\r\nWaar vind ik schijfcontrole in Windows Vista?? Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen