Ga naar inhoud

Spook toetsenbord ?

Aanbevolen berichten

Ik heb sinds enkele dagen een Trust toetsenbord: Illuminated Keyboard KB-1500. Deze wordt middels een USB aansluiting aangesloten op een PC met XP\r\nWerkt prima de luxe....de eerste 5 minuten !! Dan valt om onverklare reden het toestenbord uit. Dwz alleen het knopje om de verlichting van het toetsen bord aan/uit te zetten werkt nog. De overige toetsen reageren niet meer. Pas als het toetsenbord is losgekoppeld en weer aangesloten werkt -ie weer .... voor 5 minuten !!\r\n\r\nHet gekke is dat het toetsenbord op een andere PC met XP wel blijft werken. Ook op een Vista laptop is er geen probleem.\r\n\r\nHeeft iemand enig benul van de oplossing ?\r\n\r\nAlvast bedankt, Sullio
Link naar reactie
[QUOTE=omed4life;507129]dus jij hebt win 7?\r\nzo ja?\r\ndan spijt het me echt maar het werkt niet voor windows 7\r\nmaar wel voor xp en vista zoals je zegt[/QUOTE]\r\n\r\nNee, er zit XP op de PC waar -ie bij hoort. \r\n\r\nNa een paar minuten gaan er 3 lampjes knipperen (van capslock, numlock en nog 1) en dat is blijkbaar het teken dat -ie in een soort slaap stand gaat. Daar haal je m alleen uit door uit en weer in usb ingang te doen.\r\n\r\nEr zat geen software bij : gewoon aansluiten en voila. k Heb ook al verschillende USB poorten gebruikt met hetzelfde resultaat.\r\n\r\n@nickdell : die website had ik al bekeken.geen resultaat. ik heb wel de helpdesk gemaild.... misschien reageren ze ooit :-) .
Link naar reactie
[QUOTE=Obelix71;507169]Is tijdje geleden dat ik met XP heb gewerkt, maar gezien je opmerking over slaapstand; heb je al gekeken naar energiebeheer? Ofschoon ik het raar vind als dat ook bij een USB-toetsenbord zo zou werken. Maar ach; in de informatica gebeuren wel meer rare dingen.[/QUOTE]\r\n\r\nYES... vooralsnog lijkt dit te werken. Ik heb ergens bij instellingen van de usb-hubs het vinkje weggehaald dat de computer dit apparaat mag uitschakelen om energie te besparen. Doet het nu nog steeds. Wel vreemd trouwens, want bij mijn andere PC en laptop staat dit nml wel aangevinkt. Blijven rare apparaten :-);\r\n\r\nk Wil echter niet te hard juichen, want al google\'end kwam ik nog meer vreemde problemen met dit toetsenbord tegen.\r\n\r\nIn ieder geval bedankt voor je tip Obelix !\r\n\r\nGr Sullio
Link naar reactie
[QUOTE=dutch-online;507528]dat hoort eigenlijk nergens bij[/QUOTE]\r\n\r\nMisschien niet, maar daar heeft TS nu niets aan.\r\n\r\nAangezien het op andere pc\'s/laptops wel werkt (zelfde OS?) moet het toch ergens aan instellingen liggen. Raar dat het aanpassen van het energiebeheer wel even heeft geholpen. Die instellingen zijn niet weer terug gegaan, maar staan nog wel zoals jij ze hebt ingesteld?
Link naar reactie
[QUOTE=Obelix71;507562]Misschien niet, maar daar heeft TS nu niets aan.\r\n\r\nAangezien het op andere pc\'s/laptops wel werkt (zelfde OS?) moet het toch ergens aan instellingen liggen. Raar dat het aanpassen van het energiebeheer wel even heeft geholpen. Die instellingen zijn niet weer terug gegaan, maar staan nog wel zoals jij ze hebt ingesteld?[/QUOTE]\r\n\r\nYep....niks veranderd.
Link naar reactie
Heb je om te proberen even [I]alle[/I] USB hub\'s zo ingesteld ?\n\nIs er verschil gekomen in tijdsduur voor het optreedt sinds je dat energiebeheer van die hub hebt veranderd ?\n\nIk heb nooit een USB keyboard gebruikt, maar kun je bij apparaatbeheer ook niet daarvan het energiebeheer veranderen ?\n\nGebeurt het ook als je blijft typen of alleen wanneer het keyboard een tijdje in rust is ?\n\n[QUOTE=sullio;507672]zou dit een oplossing zijn : [url]http://support.microsoft.com/kb/814560/nl[/url][/QUOTE]\nIk denk het niet.\nAls dat zou spelen zou het apparaat vanaf de eerste herkenning niet werken.
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;507733]Heb je om te proberen even [I]alle[/I] USB hub\'s zo ingesteld ?\r\n\r\nIs er verschil gekomen in tijdsduur voor het optreedt sinds je dat energiebeheer van die hub hebt veranderd ?\r\n\r\nIk heb nooit een USB keyboard gebruikt, maar kun je bij apparaatbeheer ook niet daarvan het energiebeheer veranderen ?\r\n\r\nGebeurt het ook als je blijft typen of alleen wanneer het keyboard een tijdje in rust is ?\r\n\r\n[/QUOTE]\r\n\r\nTijdsuur is gelijk gebeleven. En ook al ben ik aan het typen : in eens stopt -ie. Alleen de toets om de toetsenbord verlichting aan/uit te doen werkt nog. Als ik nadat het toetsenbord niet meer werkt kijk bij apparaatbeheer bij samengesteld usb dan geeft ie aan dat het apparaat goed werkt....
Link naar reactie
  • 3 maanden later...
Het ligt niet aan jou, het ligt aan trust, ik heb ook hetzelfde toetsenbord onlangs gekocht maar op mijn mac, en soms valt \'t toetsenbord uit, wil tie afsluiten, geluid stiller & luider..\r\n\r\nik heb een mogelijk oplossing bedacht\r\n\r\n[url]http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1405151/last[/url]\r\n\r\nGreetz
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...