Anoniem2 Geplaatst: 13 januari 2010 Delen Geplaatst: 13 januari 2010 Ik heb zelf mijn computer in elkaar gezet met restanten die ik van mijn neef heb gekregen, het is volgens mij allemaal wel redelijk tot aardig spul, maar toch heb ik niet het idee dat ik er uit haal wat erin zit. (Overclocken daar gelaten).\r\nNu was dus mijn vraag of iemand een idee heeft waar het in zou kunnen zitten.\r\n\r\nOnderdelen:\r\n\r\nMoederbord: Msi m9a2 cf\r\nVideokaart: Sapphire Hd 4850 (radeon)\r\nHarde schijf: Samsuns Sata 320 gb schijf\r\nRam geheugen: 5,2gb ram\r\nProcessor: AMD Athlon(tm) 64 Processor 3200+\r\nStuursysteem Windows xp sp3\r\n\r\nGeloof ook niet dat alle onderdelen heel goed bij elkaar passen, maar moet zeggen dat het mijn eerste samenbouw is.\r\n\r\nIk hoop dat iemand mij info kan geven, of misschien tips voor een volgend systeem Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 13 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 13 januari 2010 De processor lijkt mij het zwakste onderdeel.\n\nKlopt dat typenummer van het moederbord wel? Ik vermoed dat het een ander is:\n[url]http://global.msi.eu/index.php?func=proddesc&maincat_no=1&cat2_no=&cat3_no=&prod_no=1166[/url]\n\nAls dat klopt, kan er wel een betere cpu in.\n[url]http://global.msi.eu/index.php?func=prodcpu2&prod_no=1166&maincat_no=1[/url] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 13 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 13 januari 2010 [QUOTE=Saamie;507014]Ik heb zelf mijn computer in elkaar gezet met restanten die ik van mijn neef heb gekregen, het is volgens mij allemaal wel redelijk tot aardig spul, maar toch heb ik niet het idee dat ik er uit haal wat erin zit. (Overclocken daar gelaten).\r\nNu was dus mijn vraag of iemand een idee heeft waar het in zou kunnen zitten.\r\n\r\nOnderdelen:\r\n\r\nMoederbord: Msi m9a2 cf\r\nVideokaart: Sapphire Hd 4850 (radeon)\r\nHarde schijf: Samsuns Sata 320 gb schijf\r\nRam geheugen: 5,2gb ram\r\nProcessor: AMD Athlon(tm) 64 Processor 3200+\r\nStuursysteem Windows xp sp3\r\n\r\nGeloof ook niet dat alle onderdelen heel goed bij elkaar passen, maar moet zeggen dat het mijn eerste samenbouw is.\r\n\r\nIk hoop dat iemand mij info kan geven, of misschien tips voor een volgend systeem[/QUOTE]\r\n\r\n5,2 GB geheugen :confused: Bedoel je misschien 2,5GB? Zo ja, haal dan die ,5GB geheugen er eens uit en kijk eens of ie sneller is met 2GB. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 13 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 13 januari 2010 \"toch heb ik niet het idee dat ik er uit haal wat erin zit\"\n\nHoezo traag ? Wat voor eisen stel je ? Games ? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 13 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 13 januari 2010 @Couch Potato: Sorry had inderdaad een typfout gemaakt bij het moederbord: Het is een K9A2 CF, heb het aangepast.\r\n\r\n@Qpc: Nee geen typfout 5,2gb ram \r\nSlot \'DIMM0\' has 1024 MB\r\nSlot \'DIMM1\' has 2048 MB\r\nSlot \'DIMM2\' has 2048 MB\r\n\r\nExtra info over mijn processor:\r\n2.00 gigahertz AMD Athlon 64\r\n128 kilobyte primary memory cache\r\n512 kilobyte secondary memory cache\r\n64-bit ready\r\nNot hyper-threaded\r\n(Wat volgens mij geen 2.0 gigahertz mag zijn, maar vandaar ook deze post, zou graag meer inzicht willen in het computer hardware gebeuren.\r\n\r\n@Ricky1: Het probleem is dat ik hem eigenlijk in elkaar heb gezet om \'\'fatsoenlijk\'\' te kunnen gamen, maar ik vaak zie dat hij bijvoorbeeld met iets uitpakken met bijvoorbeeld winzip en nog wat ander klein spul tegelijk de computer al erg gaat schokken, laat staan echt onder het spelen van een spel.\r\nWeet niet exact hoe ik het onder worden moet brengen.\r\n\r\nIn ieder geval alle 3 al bedankt voor de snelle reacties Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 13 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 13 januari 2010 Dat is nog wat nieuwer moederbord, met een am2+ socket. Daar kunnen athlon/phenom II processors op. Ruime keus dus. Zippen en gamen tegelijk blijft een slecht idee, hoewel dat met meerdere cores wel beter zal gaan.\n[url]http://global.msi.eu/index.php?func=prodcpu2&prod_no=1333&maincat_no=1[/url] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 13 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 13 januari 2010 Dat is mijn moederbord inderdaad. Maar bijvoorbeeld zippen en mediaplayer (filmpjes) gaan ook niet echt samen, wat volgens mij toch wel redelijk samen zou moeten gaan. Heb dan ook een hoog cpu gebruik percentage.\r\n\r\nMaar wat voor cpu zou je aanraden dan!? Is niet dat ik er geen geld in wil steken, het gaat er meer om dat ik dan ook iets zoek, wat goed samen gaat, en mijn probleem dus kan verminderen.\r\n\r\n[url]http://img222.imageshack.us/img222/5412/cpuspeed.jpg[/url]\r\n(Processor snelheid test) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 13 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 13 januari 2010 Hmmmm is het allemaal wel geheugen van het zelfde type en snelheid.\r\nHet volgende lees ik in het manual.\r\nDaar [url]http://global.msi.eu/index.php?func=downloadfile&dno=6173&type=manual[/url] te vinden\r\n\r\nDDR\r\nSpecification : 184-pin, 2.5v.\r\nSingle channel definition : All DIMM slots are GREEN color.\r\nDual channels definition : DIMM slot(s) on Channel A are marked in GREEN color.\r\nDIMM slot(s) on Channel B are marked in Purple color.\r\n\r\nDDR2\r\nSpecification : 240-pin, 1.8v.\r\nSingle channel definition : All DIMM slots are GREEN color.\r\nDual channels definition : DIMM slot(s) on Channel A are marked in GREEN color.\r\nDIMM slot(s) on Channel B are marked in Orange color.\r\n\r\nDDR2 memory modules are not interchangeable with DDR and the DDR2 stan\r\ndard is not backwards compatible. You should always install DDR2 memory\r\nmodules in the DDR2 DIMM slots.\r\n- In Dual-Channel mode, make sure that you install memory modules of the same\r\ntype and density in different channel DIMM slots.\r\n\r\nDus vooral als je dual-channel mode draait is dat van belang. Dus welke kleur zijn je slots?\r\n\r\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 13 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 13 januari 2010 @Niek\r\n\r\nIk heb mijn computer even open gehaald om ook meteen de merken en dergelijke eens op te schrijven.\r\n\r\nSlot 1 (Groen) 1G DDR2 667 DIMM 5-5-5 Transcend\r\nSlot 2 (Oranje) 2GB Jetram DDR2 667 Transcend\r\nSlot 3 (Groen) VS2GB 667 D2 Corsair\r\nSlot 4 (Oranje) Leeg Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 13 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 13 januari 2010 Ik zou inderdaad eerst eens proberen hoe het loopt met maar 1x 2GB stick. Loopt dat lekker, dan kan je die 2e stick van 2GB er bij plaatsen, waardoor je meteen in Dual channel werkt als je ze in dezelfde kleur slots plaatst (hopen dat het lukt met 2 verschillende merken). Die 3e stick van 1Gb zou ik er helemaal uitlaten, want die zorgt er voor dat je geen DualChannel kan draaien en is voor de rest totaal overbodig, daar XP toch niet meer dat 3,2GB aan kan. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 13 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 13 januari 2010 Oké dat ga ik proberen.\r\nEn als xp inderdaad maar 3,2 ondersteund dan kan ik inderdaad beter van hetzelde merk erin zetten.\r\n\r\nLaat dit voor jullie ook meteen de cpu buiten beschouwing of is het ook nog een idee om daar ook nog iets aan te doen?\r\n\r\nFirst things first ik laat snel mijn bevindingen weten. \r\n\r\nAllemaal nogmaals bedankt. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 13 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 13 januari 2010 Heb nu in mijn eerste slot de 2gb Transcend gezet, en in mijn derde slot de 1gb transcend.\r\nMoet zeggen dat het wel iets beter loopt, heb het getest door zowel mediaplayer beelden te laten draaien vlc player beelden te laten draaien, en gelijkertijd bestanden binnen halen en repareren.\r\n\r\nHiermee staat nu mijn computer op 25% Ram en 100%CPU.\r\nMoet wel zeggen als ik alle 3 draai de beelden bij mediaplayer beginnen te schokken.\r\n\r\nHoop dat jullie hier nog iets mee kunnen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 13 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 13 januari 2010 [QUOTE=Saamie;507116]Heb nu in mijn eerste slot de 2gb Transcend gezet, en in mijn derde slot de 1gb transcend.\r\nMoet zeggen dat het wel iets beter loopt, heb het getest door zowel mediaplayer beelden te laten draaien vlc player beelden te laten draaien, en gelijkertijd bestanden binnen halen en repareren.\r\n\r\nHiermee staat nu mijn computer op 25% Ram en 100%CPU.\r\nMoet wel zeggen als ik alle 3 draai de beelden bij mediaplayer beginnen te schokken.\r\n\r\nHoop dat jullie hier nog iets mee kunnen.[/QUOTE]\r\n\r\nJe kan beter die 2 van 2GB proberen. Niet dat je dan meer geheugen hebt, maar als je ze in dezelfde kleur slots zet, dan heb je in ieder geval de kans dat je DualChannel draait, waardoor het geheugen iets sneller wordt. Dat heb je dus niet als je een 2GB en een 1GB stick in de pc zit. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 13 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 13 januari 2010 O, dat heb ik dan even verkeerd begrepen, dat ga ik proberen.\r\nWerkt dit beter als ze van hetzelfde merk zijn!? Dus 2x2gb transcend bijvoorbeeld? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 13 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 13 januari 2010 [QUOTE=Saamie;507119]O, dat heb ik dan even verkeerd begrepen, dat ga ik proberen.\r\nWerkt dit beter als ze van hetzelfde merk zijn!? Dus 2x2gb transcend bijvoorbeeld?[/QUOTE]\r\n\r\nDat zou kunnen, maar het beste werkt het als je ze als set zou kopen, dan weet je zeker dat ze voor dualchannel geslecteerd zijn in de fabriek. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 13 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 13 januari 2010 Heb nu dus inderdaad in het eerste slot een 2gb en het derde slot ook.\r\nHeb een dvd opstaan met Cyberlink en ben data aan het binnen halen en aan het repareren.\r\n\r\nDraai nu op 24% RAM en schommeld tussen 70-94% CPU, moet zeggen dat de muziek bij de dvd erg hapert. Herman van Veen stottert nogal zo ;)! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 13 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 13 januari 2010 Hoeveel heb je voor een nieuwe processor over? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 13 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 13 januari 2010 [QUOTE=Saamie;507179]Heb nu dus inderdaad in het eerste slot een 2gb en het derde slot ook.\r\nHeb een dvd opstaan met Cyberlink en ben data aan het binnen halen en aan het repareren.\r\n\r\nDraai nu op 24% RAM en schommeld tussen 70-94% CPU, moet zeggen dat de muziek bij de dvd erg hapert. Herman van Veen stottert nogal zo ;)![/QUOTE]\r\n\r\nEven een rare vraag: heb je wel alle drivers van je moederbord, videokaart en geluidskaart geinstalleerd? Ik weet even niet wat je onder \"repareren\" verstaat, maar data binnen halen en een dvdtje draaien moet tie aankunnen.\r\n\r\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 13 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 13 januari 2010 @couch_potato: Als het echt zin zou hebben dan zou ik een 80-100 euro niet erg vinden... Maar weet eerlijk gezegd dan niet precies waar ik naar moet kijken, zoals ik al zei, het is mijn eerste samenbouw.\r\n\r\n@Niek: Ik werk met newsleecher en als je iets download dan repareert (Par bestanden) newsleecher meteen de bestanden en pakt de bestanden dan ook uit. Downloaden repareren en zippen in één.\r\nAlle drivers zijn geïnstalleerd, bekeken via apparaatbeheer. \r\n\r\nDus draaide newsleecher en een dvd. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 13 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 13 januari 2010 [QUOTE=Saamie;507186]@couch_potato: Als het echt zin zou hebben dan zou ik een 80-100 euro niet erg vinden... Maar weet eerlijk gezegd dan niet precies waar ik naar moet kijken, zoals ik al zei, het is mijn eerste samenbouw.\r\n\r\n@Niek: Ik werk met newsleecher en als je iets download dan repareert (Par bestanden) newsleecher meteen de bestanden en pakt de bestanden dan ook uit. Downloaden repareren en zippen in één.\r\nAlle drivers zijn geïnstalleerd, bekeken via apparaatbeheer. \r\n\r\nDus draaide newsleecher en een dvd.[/QUOTE]\r\n\r\nOke duidelijk. \r\nJawel alle drivers zijn geinstalleerd via apparaat beheer. Maar dan nog kan je de chipsetdriver van ke MB vergeten zijn en draait het ding op een allround drivertje van Bill Gates en dat wil niet altijd goed werken. Ga dus even naar de website van de fabrikant van je MB, videokaart en geluidskaart en download daar de nieuwste drivers. Daarna weet je zeker of je geld moet uitgeven voor een nieuwe cpu. \r\n\r\nNiek Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen