Ga naar inhoud

Advies aankoop laptop

Aanbevolen berichten

Hallo,\r\n\r\nIk ben van plan om binnen nu en 2 maanden een laptop te kopen. Punt is alleen dat ik absoluut niet weet waar ik naar moet zoeken, gezien het feit dat ik niet op de hoogte ben van de huidige specificaties ed. Ik hoopte dat jullie mij kunnen adviseren.\r\n\r\nIk zoek een laptop waarop ik zonder problemen kan gamen, hoogste kwaliteit hoeft voor mij niet, maar zonder stotteren moeten huidige spellen gespeeld kunnen worden. \r\n\r\nIk wil vlekkeloos kunnen werken, processor wil ik dus relatief snel hebben. Gewoon zodat als ik bvb browser, of winamp aanklik, dit in een fractie van een seconde paraat staat. Een snelle laptop is voor mij zeer belangrijk. Geen gezeik met oververhitting natuurlijk.\r\n\r\nCompact is niet echt een vereiste. Lekker groot scherm, nice uiterlijk en kwaliteit. Hp staat voor kwaliteit heb ik mij laten vertellen, en acer zou niet degelijk zijn?\r\n\r\nVerder uiteraard hdmi aansluiting en de hele rikketik, maar dat zal inmiddels wel standaard zijn?\r\n\r\nAls laatste natuurlijk de prijs, deze mag liggen tussen de 600 en 1100 euro ongeveer. \r\n\r\nPrijs kwaliteit graag zo hoog mogelijk, iemand adviezen of goede ervaringen?\r\n\r\nMvg,\r\n\r\nTim
Link naar reactie
[QUOTE=s1796623;506867]Ik ben van plan om binnen nu en 2 maanden een laptop te kopen.[/QUOTE]Advies is zeer beperkt houdbaar, dus wordt het niet nu dan moet je later de vraag maar weer eens stellen.\r\n[QUOTE=s1796623;506867]Ik zoek een laptop waarop ik zonder problemen kan gamen, hoogste kwaliteit hoeft voor mij niet, maar zonder stotteren moeten huidige spellen gespeeld kunnen worden.[/QUOTE]Laptops zijn in principe niet echt geschikt om fatsoenlijk te kunnen gamen, heb je echt een laptop nodig vanwege mobiliteit en/of plaatsgebrek? En om welke games heb je het dan precies?\r\n[QUOTE=s1796623;506867]Ik wil vlekkeloos kunnen werken, processor wil ik dus relatief snel hebben. Gewoon zodat als ik bvb browser, of winamp aanklik, dit in een fractie van een seconde paraat staat.[/QUOTE]Nou, dit hangt ook heel erg af van het gekozen besturingssysteem en de applicaties. Met Win7 + IE8 krijg je het met de allersnelste PC niet voor elkaar om je browser binnen een seconde op je scherm te toveren.\r\n[QUOTE=s1796623;506867]Compact is niet echt een vereiste. Lekker groot scherm, nice uiterlijk en kwaliteit.[/QUOTE]Hoe groot bedoel je dan? 17,3\"? 18,4\"? Welke schermresolutie? 1600x900 pixels, 1920x1080 pixels? Om maar voorbeelden te noemen.\r\n[QUOTE=s1796623;506867]Hp staat voor kwaliteit heb ik mij laten vertellen, en acer zou niet degelijk zijn?[/QUOTE]Onzin, HP is qua betrouwbaarheid juist een van de slechtere merken. Acer is ook niet fantastisch, maar voor een relatief klein bedrag kun je je wel voor drie jaar indekken met een garantieuitbreiding.\r\n\r\nStatistisch gezien vertonen de merken Asus en Toshiba relatief de minste gebreken, aldus een recentelijk uitgevoerd onderzoek in de US:\r\n[url]http://www.nu.nl/gadgets/2125746/asus-en-toshiba-maken-betrouwbaarste-laptops.html[/url] \r\n[QUOTE=s1796623;506867]Verder uiteraard hdmi aansluiting en de hele rikketik, maar dat zal inmiddels wel standaard zijn?[/QUOTE]Wat bedoel je met de hele rikketik?\r\n[QUOTE=s1796623;506867]Als laatste natuurlijk de prijs, deze mag liggen tussen de 600 en 1100 euro ongeveer.[/QUOTE]Da\'s wel een hele grote prijsrange. Wil je een laptop die vooral goed is in gamen, dan kies je er eentje met een zware videochip en dan zit je al gauw aan de bovenkant van de prijsrange.\r\n\r\nCheck bijv. deze G60VX-JX147V met heuse GeForce GT260M videochip aan boord:\r\n[url]http://www.4launch.nl/shop/product/083665/asus-notebook-g60vx-jx147v-16---p7450--500gb--w7[/url]\r\n\r\nMet een relatief lage schermresolutie en relatief zware videokaart moet je daar alle spellen wel met zeer hoge settings kunnen spelen. Niet alleen nu, maar waarschijnlijk ook de komende 2-3 jaar.\r\n[url]http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-GTX-260M.14559.0.html[/url]
Link naar reactie
[QUOTE=s1796623;506867]en acer zou niet degelijk zijn?[/QUOTE]\n\nheb in oktober een Acer laptop gekocht en eind december terug gebracht naar de winkel. Problemen met harde schijf. \nZojuist winkelier gebeld: reparatie laat vermoedelijk 6 tot 8 weken op zich wachten. Acer heeft het rond deze tijd altijd druk en slaagt er niet in om het sneller te repareren.\nVerkoper gaf ook aan: Acer probeert door prijs mensen tot aanschaf te verleiden. Aftersales laat te wensen over. Hadden ze me dat maar in oktober verteld....
Link naar reactie
[QUOTE=obi-wan-kenobi;506877]Laptops zijn in principe niet echt geschikt om fatsoenlijk te kunnen gamen, heb je echt een laptop nodig vanwege mobiliteit en/of plaatsgebrek? En om welke games heb je het dan precies?[/quote]\r\nIk heb inderdaad een laptop nodig vanwege plaatsgebrek. Op dit moment een dik beeldscherm, 3 componenten van mijn stereo, en de computerkast. Dit alles oplossen in een laptop met een slick boxensetje en klaar is kees.\r\n\r\n[QUOTE=obi-wan-kenobi;506877]Nou, dit hangt ook heel erg af van het gekozen besturingssysteem en de applicaties. Met Win7 + IE8 krijg je het met de allersnelste PC niet voor elkaar om je browser binnen een seconde op je scherm te toveren.[/quote]\r\nIk gebruik zelf altijd firefox, en win7 is prima lijkt me zo. Ik wil ook niet dat de laptop binnen een seconde de browser naar voren tovert. Maar geen lag bij het openen van tabbladen. Gewoon een laptop dus waarmee je prima kunt werken en ook qua snelheid nog een aantal jaar mee vooruit kunt.\r\n\r\n[QUOTE=obi-wan-kenobi;506877]Hoe groot bedoel je dan? 17,3\"? 18,4\"? Welke schermresolutie? 1600x900 pixels, 1920x1080 pixels? Om maar voorbeelden te noemen.[/quote]\r\n17\" is voor mij wel het maximum, vanaf dat moment is het lastig om mee het ding mee te nemen. Uiteraard wel Full HD.\r\n\r\n[QUOTE=obi-wan-kenobi;506877]Onzin, HP is qua betrouwbaarheid juist een van de slechtere merken. Acer is ook niet fantastisch, maar voor een relatief klein bedrag kun je je wel voor drie jaar indekken met een garantieuitbreiding.[/quote]\r\nHet probleem met acer is vooral dat als ie stuk gaat, de retour en/of reparatie vrij lang duurt, in contrast tot andere merken zoals HP. Toch? \r\n\r\n[QUOTE=obi-wan-kenobi;506877]Wat bedoel je met de hele rikketik?[/quote]\r\nMisschien wat vaag, maar een poort waarmee ik hem aan kan sluiten op grote tv\'s (40\"), en draadloos ontvanger, usb, enz. Bluray hoeft voor mi niet perse)\r\n\r\n[QUOTE=obi-wan-kenobi;506877]Da\'s wel een hele grote prijsrange. Wil je een laptop die vooral goed is in gamen, dan kies je er eentje met een zware videochip en dan zit je al gauw aan de bovenkant van de prijsrange.[/quote]\r\nOke dan pas ik de range aan naar 800-1000\r\n\r\n[QUOTE=obi-wan-kenobi;506877]Check bijv. deze G60VX-JX147V met heuse GeForce GT260M videochip aan boord:\r\n[url]http://www.4launch.nl/shop/product/083665/asus-notebook-g60vx-jx147v-16---p7450--500gb--w7[/url][/quote]\r\nZiet er prima uit maar is niet Full HD, verder is het wel precies wat ik zoek.
Link naar reactie
[QUOTE=s1796623;506897]17\" is voor mij wel het maximum, vanaf dat moment is het lastig om mee het ding mee te nemen. Uiteraard wel Full HD.[/QUOTE]Vergeet het dan maar, de enige laptop met een scherm van max. 17\" en Full HD en een redelijke videochip is de Sony VAIO VGN-FW41M: [url]http://www.4launch.nl/shop/product/076735/sony-notebook-vaio-vgn-fw41m-16-4---p8700--500gb[/url]\r\n\r\nEn die zit wat boven je budget: een klein scherm met hoge resolutie is nl. niet zo gangbaar.
Link naar reactie
[QUOTE=s1796623;506897]Misschien wat vaag, maar een poort waarmee ik hem aan kan sluiten op grote tv\'s (40\"), en draadloos ontvanger, usb, enz. Bluray hoeft voor mi niet perse)[/QUOTE]\r\n\r\nVoor platte schermen heb je daarvoor een HDMI-aansluiting nodig, dat begint tegenwoordig steeds meer standaard te worden, zeker op de wat duurdere modellen.\r\n\r\nDraadloos en USB is tegenwoordig sowieso standaard, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken. Persoonlijk zou ik wel iets nemen dat overweg kan met de nieuwe draadloze N standaard, zodat je op de toekomst bent voorbereid. Ookal heb je thuis nog geen N router, misschien komt die binnen nu en een paar jaar.\r\n\r\n\r\nOverigens als het beeldscherm van de computer geen full HD pixelhoeveelheid heeft, wil dat nog niet direct zeggen dat de laptop niet met full HD overweg kan. Op het moment dat je de laptop via HDMI op een full HD tv aansluit kunnen de meesten daar gewoon een volledig HD signaal naar toe sturen. Dus ookals is het laptopscherm dan wat kleiner, de weergave op de tv is dan wel weer full HD.\r\n\r\nAls je vooral van plan bent om de laptop aan de tv te hangen om films te kijken, dan is het verstandig om je zoekgebied uit te breiden en laptops met een kleiner dan full HD scherm in je overweging mee te nemen. Je hebt dan namelijk veel meer keus!
Link naar reactie
Videokaart is aan de lage kant voor moderne games. Zeker de games die nog uit moeten komen gaan daar mogelijk niet op werken, ook niet op de laagste settings.\n\nIk ben overtuigd dat er notebooks moeten zijn waar geen \'Sony\' op staat, voor de zelfde prijs en configuratie, maar dan met een betere (lees: HD4650) grafische kaart. Met een beetje zoeken krijg je misschien nog wel een HD4750.\n\nDe rest van de specificaties is overigens wel prima.
Link naar reactie
Klopt daar heb je wel gelijk in, je betaald meer omdat er Sony Vaio op staat. Maar je verwacht dus dat er laptops zijn met dezelfde specificaties van een ander merk? Ik heb gezocht, maar ze zijn niet te vinden. Of ze hebben geen Full HD scherm of je kan ze niet uitbreiden naar 8 RAM (als ik dat in de toekomst nog zou willen iig).\r\n\r\nIemand anders nog suggesties?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...