Anoniem2 Geplaatst: 12 januari 2010 Delen Geplaatst: 12 januari 2010 Toen ik mijn laptop opstartte vroeg de computer of ik mijn accu instellingen wou wijzigen: de accu maar tot 80% opladen, dit zou namelijk de levensduur van de accu verlengen. Heb ik dus maar gedaan, maar nu kan ik nergens vinden waar ik het weer terug kan veranderen naar 100%. \r\nIk heb overal in configuratiescherm gezocht, maar kan het nergens vinden. Het staat namelijk ook niet bij \'Energiebeheer\'. Ook al in de manuel van mijn laptop gezocht, maar daar staat het ook nergens en ook nergens in de help. \r\n\r\nHeeft misschien iemand enig idee waar ik dit weer kan vinden?? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 12 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 12 januari 2010 [QUOTE=Roosje009;506865]Toen ik mijn laptop opstartte vroeg de computer of ik mijn accu instellingen wou wijzigen: de accu maar tot 80% opladen, dit zou namelijk de levensduur van de accu verlengen. Heb ik dus maar gedaan, maar nu kan ik nergens vinden waar ik het weer terug kan veranderen naar 100%. \r\nIk heb overal in configuratiescherm gezocht, maar kan het nergens vinden. Het staat namelijk ook niet bij \'Energiebeheer\'. Ook al in de manuel van mijn laptop gezocht, maar daar staat het ook nergens en ook nergens in de help. \r\n\r\nHeeft misschien iemand enig idee waar ik dit weer kan vinden??[/QUOTE]\r\n\r\nHmmm ik vermoed in de bios. \r\n\r\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 14 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 14 januari 2010 Dat zo kunnen, ik zal \'s ff kijken. Maar het bericht kwam niet vanuit de bios. Gewoon in windows op bureaublad. Maarja ik zal eens kijken. Dan moet je de Setup doen neem ik aan, niet de Recovery?? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 14 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 14 januari 2010 Geen van beide.\n\nBij de meeste pc\'s is het herhaaldelijk F8 toets in drukken tijdens het opstarten van de pc/laptop. Maar als je daar tot nu toe niet bent geweest, lijkt het me sterk dat daar de oorzaak ligt. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 14 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 14 januari 2010 oh...\r\nNee, daar benk nog nooit geweest. Ik zat al op windows toen het kwam, dus lijkt mij ook vreemd als het een instelling van de bios is... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 14 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 14 januari 2010 [QUOTE=Roosje009;507236]oh...\r\nNee, daar benk nog nooit geweest. Ik zat al op windows toen het kwam, dus lijkt mij ook vreemd als het een instelling van de bios is...[/QUOTE]\r\n\r\nHmmm merk en het exacte type van je laptop? Dan ga ik even voor je opzoek.\r\n\r\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 14 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 14 januari 2010 Het is een Samsung X420 \r\n\r\nDankje Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 14 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 14 januari 2010 [QUOTE=Roosje009;507316]Het is een Samsung X420 \r\n\r\nDankje[/QUOTE]\r\n\r\nIk kan er ook inderdaad niets over vinden om dat weer op 100% te zetten, maar hieronder is de link naar de samsung site waar je elke vraag kunt stellen.\r\n\r\nIn de bios is overigens wel de optie om de battery te calibreren. Dit duurt ongeveer 4 tot 5 uur. De batterij wordt dan geheel leeg getrokken.\r\nMogelijk dat je daarna opnieuw die vraag over 80% krijgt en hem met nee kan beantwoorden.\r\n\r\n\r\n[url]http://www.samsung.com/nl/support/search/supportSearchResultView.do?group=&group_cd=&type=&type_cd=&subtype=&subtype_cd=&model_nm=x420&dType=&mType=&model_cd=&menu=faqs&menuLink=%2Fsupport%2Ffaqs%2FsupportFaqList.do&prd_ia_cd=&disp_nm=X420-JA01[/url]\r\n\r\n\r\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 15 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 15 januari 2010 Ja, over dat kalibreren had ik ook al gelezen. Maar ik zal die site eens gebruiken, alvast bedankt!! :p Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 1 februari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 1 februari 2010 Een mailtje sturen had ook geen zin, moest ze maar bellen... altijd handig.\r\nMaar ben er nu toch achter gekomen, toevallig. Het staat gewoon in Start -> Samsung -> Battery Life Extender. En daar kun je \'Normale accu modus (100%)\' of \'Modus voor uitgebreide accu levensduur (80 %).\r\nDat was het. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen