Ga naar inhoud

Netwerk

Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo zit met n probleempje.Heb 1 pc staan die heeft een vaste verbinding met internet met n kabel aangeloten via n router.en n laptop draadloos.nu is het zo als ik via die pc download haal ik een snelheid van 45 a 47 mb bij Ziggo en als ik ga downloaden via de laptop komt de snelheid niet boven de 15 mb.waar ken dit aanliggen?De router is van Sitecom een 300N
Link naar reactie
[QUOTE=humpfrey555;506817]Hallo zit met n probleempje.Heb 1 pc staan die heeft een vaste verbinding met internet met n kabel aangeloten via n router.en n laptop draadloos.nu is het zo als ik via die pc download haal ik een snelheid van 45 a 47 mb bij Ziggo en als ik ga downloaden via de laptop komt de snelheid niet boven de 15 mb.waar ken dit aanliggen?De router is van Sitecom een 300N[/QUOTE]\r\n\r\nVerschil tussen het draadje en draadloos vermoed ik, daar kan dat aan liggen.\r\n\r\nNiek
Link naar reactie
De doorvoersnelheid van router naar pc hoort draadloos 54 Mbit te zijn. Bij een bekabelde verbinding (CAT5) is dit 100 Mbit. \n\nJe zou zeggen dat de internetsnelheid niet naar beneden hoort te gaan bij een internetpakket van 54 Mbit of lager. \n\nHelaas is het draadloze signaal niet altijd even stabiel waardoor je dus een verschil kunt merken. Hangt ook van de afstand tussen laptop en router af. Misschien storingsbronnen in de omgeving van de router. Ook de kanaalselectie kan een verschil maken.\n\nMaar het is wel mogelijk om fatsoenlijk te downloaden. Zelf heb ik ook een draadloze verbinding en download met een snelheid van 9,55 Mbit op een abonnement van 10 Mbit. Router staat hier beneden en ik zit op zolder.\n\nMaar als je 50 Mbit abo of iets hebt, word het gewoon moeilijker omdat het draadloze signaal gewoonweg niet stabiel genoeg is dan. Hier schommelt het ook wel eens tussen de 20 Mbit en 54 Mbit.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...