Anoniem2 Geplaatst: 12 januari 2010 Delen Geplaatst: 12 januari 2010 Hallo zit met n probleempje.Heb 1 pc staan die heeft een vaste verbinding met internet met n kabel aangeloten via n router.en n laptop draadloos.nu is het zo als ik via die pc download haal ik een snelheid van 45 a 47 mb bij Ziggo en als ik ga downloaden via de laptop komt de snelheid niet boven de 15 mb.waar ken dit aanliggen?De router is van Sitecom een 300N Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 12 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 12 januari 2010 [QUOTE=humpfrey555;506817]Hallo zit met n probleempje.Heb 1 pc staan die heeft een vaste verbinding met internet met n kabel aangeloten via n router.en n laptop draadloos.nu is het zo als ik via die pc download haal ik een snelheid van 45 a 47 mb bij Ziggo en als ik ga downloaden via de laptop komt de snelheid niet boven de 15 mb.waar ken dit aanliggen?De router is van Sitecom een 300N[/QUOTE]\r\n\r\nVerschil tussen het draadje en draadloos vermoed ik, daar kan dat aan liggen.\r\n\r\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 12 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 12 januari 2010 Precies, draadloos is wat de providers graag zien, je betaald voor een hoge snelheid maar die haal je draadloos (voorlopig) nooit. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 12 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 12 januari 2010 LoL. Dat heeft dus echt niets te maken met wat providers willen want de meeste mensen gebruiken nog altijd fijn een kabel.\r\n\r\nMaar het klopt wel dat je met draadloos bij hogere snelheden echt niet dezelfde snelheid gaat halen als met kabels. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 13 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 13 januari 2010 Maar ken het verschil zo groot zijn bekabeld een snelheid van 47 mb en draadloos niet hoger dan 12 a 13 mb? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 13 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 13 januari 2010 De doorvoersnelheid van router naar pc hoort draadloos 54 Mbit te zijn. Bij een bekabelde verbinding (CAT5) is dit 100 Mbit. \n\nJe zou zeggen dat de internetsnelheid niet naar beneden hoort te gaan bij een internetpakket van 54 Mbit of lager. \n\nHelaas is het draadloze signaal niet altijd even stabiel waardoor je dus een verschil kunt merken. Hangt ook van de afstand tussen laptop en router af. Misschien storingsbronnen in de omgeving van de router. Ook de kanaalselectie kan een verschil maken.\n\nMaar het is wel mogelijk om fatsoenlijk te downloaden. Zelf heb ik ook een draadloze verbinding en download met een snelheid van 9,55 Mbit op een abonnement van 10 Mbit. Router staat hier beneden en ik zit op zolder.\n\nMaar als je 50 Mbit abo of iets hebt, word het gewoon moeilijker omdat het draadloze signaal gewoonweg niet stabiel genoeg is dan. Hier schommelt het ook wel eens tussen de 20 Mbit en 54 Mbit. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen