Anoniem2 Geplaatst: 12 januari 2010 Delen Geplaatst: 12 januari 2010 Hallo allemaal,\r\n\r\nIk heb een oude laptop met windows xp erop. \r\nAlleen windows-xp loopt steeds vast is heel traag.\r\nIk wil gewoon een schone installatie uitvoeren van windows xp, alleen zonder cd-drive (zie is kapot). \r\nDe laptop wil ik gebruiksklaar maken voor mijn oma en die gebruikt de cd-rom drive niet.\r\nNu had ik het eerst geprobeerd met een usb cd-rom drive maar die wordt niet herkent bij het opstarten (ook niet in de bios).\r\nNu las ik dat je het ook kan installeren via je harde schijf. Ik heb nu 1 partitie en dat is \"c\" als ik van deze schijf 2 partities maak \r\n(volgens mij kan dat gewoon met bijv. partition magic ook als staat windows erop).\r\n\r\nKan ik dan de windows installatie bestanden dan op die partitie zetten. En dan opnieuw opstarten en dan de installatie starten vanaf die schijf. Is dit mogelijk en kan dit?\r\n\r\nAlvast bedankt. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 12 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 12 januari 2010 Ja, kopiëer alleen de i368 map en het gaat lukken vanaf de tweede partitie.\r\nEchter, je moet wel het goede nummer hebben en de schijf moet voldoende ruimte hebben.\r\n\r\nJe kunt het starten met winnt (enter) vanuit de map waar je het hebt geplaatst. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 12 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 12 januari 2010 Zorg er wel voor dat de partitie in FAT32 geformatteerd wordt, je zult vanuit DOS niet op een NTFS partitie terechtkunnen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 13 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 13 januari 2010 Beste Chiwa bedoel je met het goede nummer de naam van de schijf? Dus je kan de setup starten vanaf die partitie, dus je hoeft niet op te starten in dos. Maar kan je dan ook die andere versie van windows verwijderen tijdens de setup die op de andere partitie staat? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 14 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 14 januari 2010 jawel, in DOS starten. Met winnt.\r\nEn met het nummer bedoel ik vanzelf de windows key. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen