Ga naar inhoud

Media schijf kopen

Aanbevolen berichten

Hallo mensen,\r\n\r\nAl vrij lang wil ik een externe harde schijf, alleen heb ik geen idee wat goed is en niet. We hebben in ons huis een TV met HDMI aansluiting, alleen als we nu een film willen kijken moeten we steeds de laptop pakken en daarop de film afspelen. Dit wil ik zien te voorkomen door een externe harde schijf aan te schaffen, en die aan te sluiten op de TV. En dan via wifi daar de film op te zetten.\r\n\r\nBij de Makro hebben ze nu de volgende in de aanbieding: \r\n[URL=\"http://www.metro-mcc.nl/papernewsfolder/2/thema1/index.asp\"]Makro aanbiedingen[/URL] op pagina 18-19\r\n\r\nMaar als jullie andere weten die ook erg goed zijn hoor ik het graag.\r\n\r\nBij voorbaad dank\r\nXiffix
Link naar reactie
[QUOTE=Xiffix;506742]Hallo mensen,\r\n\r\nAl vrij lang wil ik een externe harde schijf, alleen heb ik geen idee wat goed is en niet. We hebben in ons huis een TV met HDMI aansluiting, alleen als we nu een film willen kijken moeten we steeds de laptop pakken en daarop de film afspelen. Dit wil ik zien te voorkomen door een externe harde schijf aan te schaffen, en die aan te sluiten op de TV. En dan via wifi daar de film op te zetten.\r\n\r\nBij de Makro hebben ze nu de volgende in de aanbieding: \r\n[URL=\"http://www.metro-mcc.nl/papernewsfolder/2/thema1/index.asp\"]Makro aanbiedingen[/URL] op pagina 18-19\r\n\r\nMaar als jullie andere weten die ook erg goed zijn hoor ik het graag.\r\n\r\nBij voorbaad dank\r\nXiffix[/QUOTE]\r\n\r\nUhhhh Je noemt het in je verhaal een externe harde schijf (en dat gaat niet werken) en je verwijst naar bladzijde 18 en 19 van de Makro krant waar alleen Media players staan (dat gaat wel werken denk ik). Even duidelijk zeggen wat je nu bedoeld en dan kan iemand misschien antwoord geven die wat verstand heeft van dit onderwerp. \r\n\r\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;506760]Uhhhh Je noemt het in je verhaal een externe harde schijf (en dat gaat niet werken) en je verwijst naar bladzijde 18 en 19 van de Makro krant waar alleen Media players staan (dat gaat wel werken denk ik). Even duidelijk zeggen wat je nu bedoeld en dan kan iemand misschien antwoord geven die wat verstand heeft van dit onderwerp. \r\n\r\nNiek[/QUOTE]\r\n\r\nSorry ik bedoel dat ik een Media player wil. Alleen wel met veel opslag.\r\n\r\nXiffix
Link naar reactie
Als de beschrijvingen in het makro-blaadje in orde zijn, is de Western Digital de enige die ook daadwerkelijk HD-formaten kan afspelen. Wat mij betreft zou de rest daarom al afvallen.\n\nWat je wel over de WD moet weten, is dat er geen harde schijf in zit. Je zult een losse externe schijf (of usb-stick) erop moeten aansluiten wil je er iets mee kunnen.\n\nDe ervaring leert overigens dat beschrijvingen in dit soort reclamefolders meestal verre van compleet en vaak ook verre van correct zijn, omdat ze worden opgesteld door iemand die er ook geen verstand van heeft.\n\nMisschien is het dus goed om eerst te bepalen [I]welke[/I] videoformaten je zoal wilt kunnen afspelen. Daarbij kun je in je huidige collectie kijken en bedenken of je in de toekomst HD wilt kunnen afspelen.
Link naar reactie
[QUOTE=FooBar;506806]Als de beschrijvingen in het makro-blaadje in orde zijn, is de Western Digital de enige die ook daadwerkelijk HD-formaten kan afspelen. Wat mij betreft zou de rest daarom al afvallen.\r\n\r\nWat je wel over de WD moet weten, is dat er geen harde schijf in zit. Je zult een losse externe schijf (of usb-stick) erop moeten aansluiten wil je er iets mee kunnen.\r\n\r\nDe ervaring leert overigens dat beschrijvingen in dit soort reclamefolders meestal verre van compleet en vaak ook verre van correct zijn, omdat ze worden opgesteld door iemand die er ook geen verstand van heeft.\r\n\r\nMisschien is het dus goed om eerst te bepalen [I]welke[/I] videoformaten je zoal wilt kunnen afspelen. Daarbij kun je in je huidige collectie kijken en bedenken of je in de toekomst HD wilt kunnen afspelen.[/QUOTE]\r\n\r\nwaarom is alleen die de goeie? Ik dacht dat de dane elec de beste zou zijn.\r\nomdat die ok wifi heeft. \r\nMaar ik zal het vast naast zitten, alleen heb ik dus geen idee wat er op moet zitten, waar je echt niet zonder kan. Vandaar ook deze vraag.\r\n\r\nOok heb ik thuis nog een PC staan die ik niet gebruik. en ik dacht misschien kan ik die aansluiten op mijn TV, en daar een server van te maken IPV een media schijf.\r\nHet is maar een idee
Link naar reactie
Zoals vermeld, omdat de WD de enige is die HD formaten kan afspelen (mkv, h264). Bij de anderen staat dat er niet bij, dus het zou zomaar kunnen dat ze niet met die HD formaten overweg kunnen.\n\nWaar je echt niet zonder kan moet je, nogmaals, zelf over beslissen. Niemand weet wat jij verwacht dat \'t ding af kan spelen, of af moet kunnen spelen.\n\n\nEen PC als mediaschijf inzetten is natuurlijk wel veel leuker. Vooral als je nog een ongebruikte pc of notebook hebt liggen. Je kunt dan gegarandeerd afspelen wat je ook op je normale computer kunt afspelen, dus dat gaat dan helemaal goed komen. En met een programma als Windows Media Center of XBMC (gratis) maak je het geheel compleet.\nAls ik jou was zou ik daar eens mee gaan experimenteren, een media schijf kopen kan dan altijd nog.
Link naar reactie
[QUOTE=FooBar;506855]\r\nEen PC als mediaschijf inzetten is natuurlijk wel veel leuker. Vooral als je nog een ongebruikte pc of notebook hebt liggen. Je kunt dan gegarandeerd afspelen wat je ook op je normale computer kunt afspelen, dus dat gaat dan helemaal goed komen. En met een programma als Windows Media Center of XBMC (gratis) maak je het geheel compleet.\r\nAls ik jou was zou ik daar eens mee gaan experimenteren, een media schijf kopen kan dan altijd nog.[/QUOTE]\r\nHet is alleen wel een oude XP bak, kan het daar ook mee?\r\nEn wat zou ik er allemaal bij moeten kopen al wil ik hem goed laten functioneren?\r\nWant hij heeft geen HDMI ingang, maar VGA is ook goed. \r\nOok heeft hij geen wifi, daar moet ik dan ook voor zorgen. \r\nEn ik moet de juiste software hebben zodat ik hem vanaf mijn TV kan besturen.\r\nMaar persoonlijk lijkt het mij ook leuker om het via een PC te doen. \r\nDus daar wil ik graag voor gaan liever dan veel geld uitgeven aan een al klaar maar toch niet helemaal goed ding.
Link naar reactie
Als het een XP-computer is (en niet een oud Win98 exemplaar waar ooit XP op is gezet), dan moet hij in principe voldoen.\n\nGeen HDMI is op zich geen probleem als je VGA kunt gebruiken. Maar dan moet je tv uiteraard ook een VGA-ingang hebben. Geluid gaat dan via een aparte kabel vanaf de geluidskaart. Wat voor kabel je daar voor moet hebben hang wederom van je tv af.\n\nAls je XP niet voorzien is van Windows Media Center, dan zoals gezegd eens kijken naar XBMC. Die laatste ziet er veelbelovend uit. Bedienen doe je in principe met een (draadloos) toetsenbord. Er zijn ook specifieke afstandbedieningen voor de computer te koop, maar of die dingen helemaal gaan werken zoals bedoeld is weet ik niet. Microsoft heeft wel z\'n eigen afstandbediening voor Media Center, dat gaat natuurlijk wel altijd goed.\n\nDraadloos netwerk kun je eenvoudig regelen met een usb-ontvanger. Die zijn er al voor 15 euro. Als je de mogelijkheid hebt om een draad te trekken is dat natuurlijk stabieler en sneller.
Link naar reactie
De PC die ik heb is een GX260 [URL=\"http://img.alibaba.com/photo/104491621/P4_DELL_GX260_GX_270_GX280_computers.jpg\"](plaatje)[/URL] waar gewoon XP op staat.\r\nAlleen vraag ik me welke kabel ik dan nodig heb voor het geluid? \r\nEn of ik nog heb software naast XBMC, bestaat er namelijk software zodat je via je TV je PC kan besturen? Dat zou namelijk helemaal goed zijn. \r\nAlleen als ik wifi daarop kan krijgen dan kan ik er ook een server van maken of niet? \r\nZodat ik vanaf een andere PC als ik daar een film op download dat ik die meteen op deze PC kan zetten?\r\n\r\nMisschien wil een van jullie wel ff mij zijn MSN geven zodat we ff snel kunnen praten over MSN. Zodat ik snel een paar vraagjes kan stellen.\r\n\r\nthnx Xiffix
Link naar reactie
[QUOTE=bloodkill;506885]naar mijn weten is alleen de hdmi kabel naar je tv al genoeg voor alleen geluid en beeld hoor?[/QUOTE]\r\nJawel, maar de computer van Xiffix heeft geen HDMI aansluiting, waardoor we naar een andere oplossing kijken.\r\n\r\n[QUOTE=Xiffix;506894]Alleen vraag ik me welke kabel ik dan nodig heb voor het geluid?[/QUOTE]\r\nAansluitingen op de pc zijn standaard, dus aan die kant geen probleem. Kun je ook even vermelden welke tv je hebt? Want aan die kant van de kabel luistert \'t wat nauwer, omdat er veel meer opties mogelijk zijn.\r\n\r\n\r\n[QUOTE=Xiffix;506894]En of ik nog heb software naast XBMC, bestaat er namelijk software zodat je via je TV je PC kan besturen?[/QUOTE]\r\nJe gaat sowieso je tv als beeldscherm van de computer gebruiken. De afstandbediening van de tv voor de computer gebruiken heb ik nog nooit gezien. Behalve software moet je dan ook een infraroodontvanger aan je computer hebben. Een extra afstandbediening voor de computer bestaat wel, dus dat zou nog een optie kunnen zijn om niet met een toetsenbord te hoeven werken.\r\n\r\n\r\n[QUOTE=Xiffix;506894]\r\nAlleen als ik wifi daarop kan krijgen dan kan ik er ook een server van maken of niet? Zodat ik vanaf een andere PC als ik daar een film op download dat ik die meteen op deze PC kan zetten?[/QUOTE]\r\nJa, ook dat kan. In feite de pc gewoon opnemen in je thuisnetwerk en er voor zorgen dat de harde schijf gedeeld is zodat je er vanaf een andere computer bij kunt en er dus dingen op kunt zetten. Misschien er voor kiezen om de media-pc (om hem zo maar even te noemen) alles te laten downloaden? Dan hoef je je andere computer daar niet voor aan te hebben staan, maar kun je onder het film kijken een nieuwe film downloaden!\r\n\r\nAls je het helemaal spannend wilt maken, kun je ook nog een Remote Desktop programma overwegen. Hiermee kun je de media-pc dan vanaf een andere computer in je netwerk bedienen!
Link naar reactie
Ok, je heb twee kabels nodig. Eén standaard VGA kabel voor het beeld. Voor het geluid een kabel met aan twee kanten een \'koptelefoonstekker\'.\nBeeld: [url]http://www.allekabels.nl/Monitor-/-VGA-Kabels/19/1344/Monitor-Kabel.html[/url]\nGeluid: [url]http://www.allekabels.nl/Jack-Kabels/4/1076014/Jack---Jack-Kabel.html[/url]\n\nJe hoeft natuurlijk niet daar te kopen, maar dan weet je wat je moet hebben.\n\n\nHier kun je wat lezen over Remote Desktop: [url]http://www.tekstenuitleg.net/artikelen/netwerken/computer-beheren-op-afstand/beheren-op-afstand.html[/url]\nAls je XP Home hebt kun je het onderdeel Extern Bureaublad van Windows niet gebruiken, maar in plaats daarvan is RealVNC een prima gratis alternatief.
Link naar reactie
Kan ik voor mijn geluid ook [URL=\"http://images.icecat.biz/img/norm/high/342419-8270.jpg\"]deze[/URL] gebruiken? Deze heb ik namelijk wel ik huis er die andere niet.\r\nOok heb ik eventjes overlegt en het leek me ook handig als we het als server voor back-ups kunnen gebruiken, iets waar we vanaf het internet bij kunnen. Zodat als ik ergens anders ben ook bij die documenten kan die thuis op mijn PC staan, via internet natuurlijk.\r\n\r\n[QUOTE=FooBar;506899]Behalve software moet je dan ook een infraroodontvanger aan je computer hebben.[/QUOTE]\r\nWaarom had ik dat nodig?\r\n\r\nOver dat msn, heb je dat niet gelezen of wil je het niet?\r\nXiffix
Link naar reactie
Die kabel die je laat zien kun je alleen gebruiken als je er een verloopstuk op aansluit. Hij past simpelweg niet tussen de twee aansluitingen die je moet gebruiken!\n\nDe server kun je uiteraard ook voor backups gebruiken. Misschien moet je er op een gegeven moment dan wel een extra harde schijf bij zetten, want met films én backups bij elkaar gaat \'t hard.\n\nAls je via internet aan de bestanden op de server wilt kunnen, kun je bijvoorbeeld FTP gebruiken. Er moet dan een ftp serverprogramma geinstalleerd worden en verder nog een en ander ingesteld worden. Maar vraag dat nog maar eens in een nieuw topic zodra je voor de rest alles werkend hebt.\n\nDe infraroodontvanger heb je nodig als je een afstandbediening wilt gebruiken, maar ook dat is eigenlijk iets waar je naar kunt gaan kijken als je de rest werkend hebt.\n\nOver msn heb ik wel gelezen, maar dat is iets wat ik al een paar jaar niet meer gebruikt heb! Ik heb \'t sinds de laatste twee herinstallaties niet eens meer op m\'n computer...
Link naar reactie
Ik vroeg me ook nog af; of XP wel de beste OS is voor zo\'n soort PC?\nIk hoorde gister namelijk ook dat Linux ook prima werkt en dat je daar wel een afstandsbediening op kan aansluiten. Dat weet ik overigens niet zeker, het kan ook best dat XP een prima OS is.\n\nAlleen ben ik tegen een nieuw probleem aangelopen!\nHet is me niet gelukt om het geluid(met een \"Jack-Jack\" kabel) aan de praat te krijgen. Later heb ik het ook met oortjes geprobeerd dat lukt alleen ook niet.\nOok moest ik op internet voor de installatie van XMBC en dat werkte ook niet dus heb ik een nieuwe internetkaart in de PC moeten stopen. Dus ik denk dat er veel drivers niet geïnstalleerd zijn. Ik moet dat dus nog fixen ik weet alles niet waar ik die moet downloaden.\n\nXiffix
Link naar reactie
Welk besturingssysteem je gebruikt maakt allemaal niet zo veel uit. Als je afstandbedieningen hebt voor Linux, dan heb je ze zeker ook voor Windows, simpelweg omdat de markt voor Windows veel groter is. Kies wat je zelf prettig vindt zou ik zeggen.\n\nAls geluid ook niet met een koptelefoon werkt, ligt het in ieder geval niet aan die kabel. Lijk me meer een driverprobleem dan iets anders.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...