Anoniem2 Geplaatst: 11 januari 2010 Delen Geplaatst: 11 januari 2010 Ik heb vanmiddag mn pc van binnen schoon gemaakt met de stofzuiger want hij zat dik in het stof,alleen toen ik hem aan deed kreeg ik geen beeld meer hij start wel gewoon op maar geeft geen signaal meer naar mn beeldscherm,ben zelf al een beetje aan het neuzen geweest wat het zou kunnen zijn maar heb geen idee,is er mss iemand die weet wat het eventueel zou kunnen zijn,heb een ander beeldscherm geprobeerd maar die doet het er ook niet op en als ik hem aansluit op mn andere pc doet die het wel.Zou het met de printplaat te maken kunnen hebben? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 11 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 11 januari 2010 ten 1e is het streng verboden te doen met stofzuiger want dat is iets dat wrijving maakt met lucht ..\r\n\r\ncompressor is het beste gewoon schoone lucht blazen niet vergeten de ventilatoren vast te zetten met een tanden stoker of zo ... maar waarschijndelijk beeldkaart kapot voor 50 euro\'s heb je er wel weer 1 ff zoekken op internet Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 11 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 11 januari 2010 Dankjewel voor je reaktie ben ff wezen rond kijken en ze staan idd ook wel op mp,is het makkelijk zelf in te zetten of beter weg brengen,ben nou niet echt een expert hier in Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 11 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 11 januari 2010 Het is [I]niet [/I]streng verboden dit met een stofzuiger te doen, als je weet wat je doet.\r\n(Ook de compressor maakt wrijving met de lucht, alleen in de andere richting ;), dus ik zie het verschil niet zo...)\r\n\r\nStekker uit het stopcontact.\r\nHoudt de stofzuiger-mond zo dicht bij het uiteinde als mogelijk vast, en zorg tijdens het zuigen dat je met je lichaam (hand, pols) zo vaak mogelijk [I]het metaal van de kast[/I] vast houdt, het liefst continu.\r\nMet een andere hand kan je een kwastje gebruiken om het stof los te vegen in de richting van de stofzuiger-mond.\r\n\r\nHeb je een losse grafische kaart ?\r\nStart de PC wel (maar zonder beeld) op ? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 11 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 11 januari 2010 Ik weet eigenlijk niet of het een losse kaart is,en hij start idd gewoon normaal op alleen dan zonder beeld Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 11 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 11 januari 2010 Je hebt het moederbord (grootste plaat met onderdelen) met aan de achterkant allerlei connectors, van netwerk tot audio, paralelle poorten, serieële poorten, keybord/muis (PS/2 poorten) etc.... Zit daar ook de monitor-aansluiting naast of tussen ?\n\nOf zit er een aparte kaart haaks op het moederbord gestoken in één van de lange slots, waaraan de monitor zit ? Meestal met een eigen fan. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 11 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 11 januari 2010 volgens mij is het idd een losse kaart dan, ik zal hem nog es open maken en kijken.\r\nHet is wel een apparte kaart Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 11 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 11 januari 2010 Als het een losse kaart is, dan moet je die er eens helemaal uit trekken (na het losschroeven van een schroef die hem aan de kast vergrendelt), en [I]terwijl je hem met de vingers aan de metalen strip vasthoudt[/I] de contacten schoon vegen met wat alcohol of zo. Altijd even droog nawrijven.\n\nEn dan weer stevig in hetzelfde slot terug duwen, en het schroefje aan de kast terug vastschroeven. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen