Anoniem2 Geplaatst: 11 januari 2010 Delen Geplaatst: 11 januari 2010 Dames en heren,\r\nIk heb een thuisnetwerk met een Windows 7 systeem en een Vista-systeem. Tevens hangt er een netwerkharddisk in het netwerk via de router.\r\nDeze netwerkharddisk is onder Windows 7 wel te zien maar niet toegangkelijk. Ik weet niet welke instellingen ik waar moet zoeken om hem aan te praat te krijgen.\r\nWie kan mij helpen?\r\nBij voorbaat dank !\r\nGroeten\r\nPeermeneer Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 11 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 11 januari 2010 [QUOTE=Peermeneer;506650]Dames en heren,\r\nIk heb een thuisnetwerk met een Windows 7 systeem en een Vista-systeem. Tevens hangt er een netwerkharddisk in het netwerk via de router.\r\nDeze netwerkharddisk is onder Windows 7 wel te zien maar niet toegangkelijk. Ik weet niet welke instellingen ik waar moet zoeken om hem aan te praat te krijgen.\r\nWie kan mij helpen?\r\nBij voorbaat dank !\r\nGroeten\r\nPeermeneer[/QUOTE]\r\n\r\nIs het een NAS of gewoon een USB schijf aan de router?\r\nHeb je een merk en type van de NAS?\r\n\r\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 11 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 11 januari 2010 Hoi Niek !\r\nHet is een GrabnGo produkt van Conceptronics, namelijk de CHD3NET en er zit een Western Digital 3,5\" 500GB in. Het apparaat is met een netwerkkabel aan de router is aangesloten.\r\nJe kunt hem met een USB-aansluiting ook als gewone externe harddisk gebruiken.\r\nMijn router WTR160N van Linksys heeft geen USB in/uitgang.\r\nOnder VISTA kan ik de netwerkharddisk probleemloos zien en gebruiken, maar onder Windows 7 heb ik geen toegang.\r\n\r\nGroeten\r\nPeter Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 11 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 11 januari 2010 [QUOTE=Peermeneer;506665]Hoi Niek !\r\nHet is een GrabnGo produkt van Conceptronics, namelijk de CHD3NET en er zit een Western Digital 3,5\" 500GB in. Het apparaat is met een netwerkkabel aan de router is aangesloten.\r\nJe kunt hem met een USB-aansluiting ook als gewone externe harddisk gebruiken.\r\nMijn router WTR160N van Linksys heeft geen USB in/uitgang.\r\nOnder VISTA kan ik de netwerkharddisk probleemloos zien en gebruiken, maar onder Windows 7 heb ik geen toegang.\r\n\r\nGroeten\r\nPeter[/QUOTE]\r\n\r\nAls je even de releasenotes leest van Conceptronic CHD3NET Release Notes Firmware version 014 zie je dat je een fireware upgrade moet doen om hem met win 7 te laten kletsen.:)\r\nDownload daar [url]http://www.conceptronic.net/site/desktopdefault.aspx?tabindex=0&tabid=420&pc=CHD3NET[/url] de fireware upgrade.\r\n\r\n\r\nHeel veel succes!!\r\n\r\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 13 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 13 januari 2010 Hoi Niek !\r\n\r\nBedankt voor de informatie.\r\nIk ga het onmiddellijk proberen !\r\n\r\nGroeten\r\nPeermeneer Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 13 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 13 januari 2010 Niek! Geweldig!\r\nIk zit nu muziek te luisteren via mijn netwerkharddisk!\r\nUit de kunst.\r\nBedankt voor je hulp.\r\nIk weet nu dat ik bij andere dingen eerst even de firmware-upgrades moet zoeken.\r\nNooit te oud om te leren!! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 13 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 13 januari 2010 [QUOTE=Peermeneer;506991]Niek! Geweldig!\r\nIk zit nu muziek te luisteren via mijn netwerkharddisk!\r\nUit de kunst.\r\nBedankt voor je hulp.\r\nIk weet nu dat ik bij andere dingen eerst even de firmware-upgrades moet zoeken.\r\nNooit te oud om te leren!![/QUOTE]\r\n\r\nOke leuk dat je even resultaat post.:) Graag gedaan.\r\n\r\nNiek Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen