Ga naar inhoud

windows xp opstart probleem

Anoniem2

Aanbevolen berichten

ik heb twee schijf in mijn PC, C en D en.\r\nin allbei staat windows xp . Dus als ik start computer krijg ik multi boot menu en daar kan ik kiezen welke windows wil ik starten.\r\nWat ik gedaan heb, is formaat een schrijf en daarna de computer opnieuw starten,\r\ntoen start windows xp niet en krijg ik zwart scherm met fout melding een file not fond. en druk op control-alt-delete. Hoe krijg ik windows opnieuw starten?
Link naar reactie
Je mist je Boot.ini bestand, je hebt precies de verkeerde partitie verwijdert/geformatteerd.\n \nProbeer een Ubuntu-live disk te maken (even googlen, kom je er wel uit).\nAls je dat gedaan hebt, start dan op vanaf die CD/DVD.\nMaak een bestand aan op C:\\ (of D:\\, de partitie met windows-gegevens). Noem dat bestand boot.ini.\n \nZet hierin de volgende gegevens (zonder de sterretjes):\n*****\n[boot loader]\ntimeout=30\ndefault=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\\WINDOWS\n[operating systems]\nmulti(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\\WINDOWS=\"Microsoft Windows XP Professional\" /fastdetect\n*****\n \nProbeer nu opnieuw te starten. Geeft hij dezelfde fout, zet het bestand dan op de andere schijf/partitie.\nHet kan zijn dat je de laatste regel moet aanpassen. Dan moet je even kijken wat jouw situatie is in de pc. Op welke moederbord-poort zit welke schijf?
Link naar reactie
Even het stukje van Menno iets verbeteren omdat het letterlijk moet worden overgenomen.\nDe inhoud van het bestand boot.ini moet als volgt zijn:\n\n[code][boot loader]\ntimeout=30\ndefault=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\\WINDOWS\n[operating systems]\nmulti(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\\WINDOWS=\"Microsoft Windows XP Professional\" /fastdetect[/code]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...