Anoniem2 Geplaatst: 10 januari 2010 Delen Geplaatst: 10 januari 2010 Ik wil een laptop bouwen. Maar ik weet niet waar ik moet kijken.\r\nNatuurlijk moet de laptop niet teveel kosten, maar hij moet ook snel zijn:eek:!\r\neen paar eisen:\r\nintel core i7 met moederbord\r\nminstens 1500mb videokaart\r\n1gbit/100mbit netwerkkaart\r\n>500 gb harde schijf. Of is dit een gewone 3.5 inch harde schijf?\r\nVoeding:confused:\r\nvoor het ramgeheugen ga ik maar naar een of andere winkel, dat weet ik wel te vinden. \r\nDit allemaal in een goedgekoeld kastje stoppen, met minimaal 18 inch en natuurlijk energieslurpend\r\nMaximale kosten: 2000 eurotjes\r\nWaar kan ik dit vinden?\r\nEn natuurlijk moet het allemaal wel in die laptop passen, niet dat je onderaan nog een paar harde schijven hebt hangen en wat kabeltjes van de usbpoorten naar het moederboard.\r\nGroet,\r\nTristan Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 10 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 10 januari 2010 [QUOTE=tristandb;506529]\r\nNatuurlijk moet de laptop niet teveel kosten, maar hij moet ook snel zijn:eek:!\r\nmet minimaal 18 inch en natuurlijk energieslurpend\r\nMaximale kosten: 2000 eurotjes\r\n[/QUOTE]\r\n\r\nBegrijp niet zo veel van je tekst. Niet te veel kosten; maximaal euro 2000 :s\r\n\"Natuurlijk energieslurpend\"; en ik dacht dat we juist probeerden om wat energiebewuster te worden :( Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 10 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 10 januari 2010 Natuurlijk niet energieslurpend. Maar zou dit voor 2000 euro lukken of heb ik dan wel hele slechte onderdelen.\r\n[QUOTE]Laptop Bouwen overlaten aan de fabrikant\r\n\r\nbijvoorbeeld hier [url]http://www.xxodd.nl/[/url][/QUOTE]\r\nIk wil niet veel zeggen, maar de mensen hier rekenen ze voor 16gb ram meer als 720 euro en hier hebben ze ook geen laptops Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 10 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 10 januari 2010 Zou dit zijn omdat hij niet genoeg gekoeld zou zijn? Volgensmij moet dat koelen niet zo moeilijk zijn en ik haal als het moet er een professional bij Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 10 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 10 januari 2010 Huppekee. Zoek google \"notebook behuizing\" en je bent klaar : [url]http://www.replacedirect.com/nl/category/notebook-behuizing.html[/url] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 10 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 10 januari 2010 ik wens je veel suc6, volgens mij gaat dit een hele klus worden, en dan de vraag of ie nog werkt >.> alsk jou was zou ik gewoon 2000 euro steken in een goeie pc + monitor of leuke tv (als monitor gebruiken)\n\ngrtz \n\np.s het is veel simpelen en bespaart je een hoop moeite >.> Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 10 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 10 januari 2010 :rolleyes:Lolz, uit de onderdelen van verschillende laptopfabrikanten zelf een behuizing samenstellen?\r\n\r\nTristandb, lees die site eens goed dan zie je dat het ONDERDELEN zijn van behuizingen en geen complete behuizingen.\r\nDe site is bedoeld om beschadigde kappen te vervangen, niet om een behuizing mee samen te stellen.\r\nDus geen huppakee ;)\r\n\r\nNeem de raad aan van de andere forummers hier, zij hebben er echt ervaring mee..... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 10 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 10 januari 2010 [quote=tristandb;506537]Natuurlijk niet energieslurpend. Maar zou dit voor 2000 euro lukken of heb ik dan wel hele slechte onderdelen.\n\nIk wil niet veel zeggen, maar de mensen hier rekenen ze voor 16gb ram meer als 720 euro en hier hebben ze ook geen laptops[/quote]\n\nAllereerst - zestien GB is voor een desktop al volslagen overbodig, laat staan voor een laptop.\n\nMaar dacht jij nou echt dat ze voor de lol zulke dure onderdelen gebruiken in een laptop? Heb je ooit eens wat laptop onderdelen gezien? Bijna alles is volledig custom made voor laptops, dus kleiner, compacter, zuiniger. De geheugenmodules zijn kleiner en zuiniger, de processoren zijn speciaal voor laptops ontworpen, en laten we vooral ook even negeren dat een high-end videokaart op zich al groter is dan menig laptop.\n\nEven heel simpel gesteld - als je een laptop wilt, dan koop je die, kant en klaar, bij om het even welke elektronicazaak. Als je iets wilt waar je zelf aan kan sleutelen, dan koop je een desktop. Die twee sluiten elkaar uit, zo simpel is het. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 10 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 10 januari 2010 Hij past misschien niet op je schoot, maar mobiel ben je dan wel: :mrgreen:\r\n\r\n[img]http://www.lolhome.com/img_big/funny-picture-30.jpg[/img] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 10 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 10 januari 2010 Volgens mij worden we gedolt. Ik lees wel eens vaker wat rare vragen, maar deze spant de kroon. \r\n\r\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 11 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 11 januari 2010 [QUOTE=dutch-online;506653]Wel een lange verlengkabel nodig voor de spanning[/QUOTE]Och, met een 12V accu en trafo naar 220V kom je ook een flink eind ... :wink: Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 11 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 11 januari 2010 [QUOTE=obi-wan-kenobi;506654]Och, met een 12V accu en trafo naar 220V kom je ook een flink eind ... :wink:[/QUOTE]\r\n\r\nZit je toch weer met dat verlengsnoer, maar nu voor je acculader..... ;) Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen