Ga naar inhoud

Advies voor upgrading processor

Aanbevolen berichten

Beste allemaal,\r\n\r\nIk heb sidns enige tijd een Acer Aspire e380. Ben niet helemaal tevreden over de computer, maar wil het nog een jaartje gebruiken om daarna geheel te vervangen. Op dit moment zoek ik een upgrade van de processor die er in zit. Op dit moment een AMD Athlon 64 X2 2.2 GHz processor. \r\n\r\nWie kan mij een processor adviseren, waar ik maximaal 150 euro voor hoef uit te geven, en een giga verschil in snelheid zal veroorzaken (of snel mogelijk). Ik gebruik de PC voor online gaming, maar ook voor bewerken van digitale films. \r\n\r\nWie kan mij helpen? Svp processor en eventueel een URL waar ik deze kan bestellen. Bedankt voor jullie hulp!!
Link naar reactie
[QUOTE=couch_potato;506285]Welke processor je kunt gebruiken, is sterk afhankelijk van het moederbord. Verwacht van een processor alleen inderdaad geen wonderen. Mogelijk heb je meer aan een nieuwe videokaart. Maak eens een lijstje van wat er nu in zit: processor, moederbord, videokaart, geheugen. Voeding kan ook nog van belang zijn.[/QUOTE]\r\n\r\nBedankt voor jullie beide reacties, hoe kan ik voor jullie makkelijk een lijst maken waar alles bij staat voor advies? Het is de meest standaard versie van deze serie. Alleen heb ik er nu 4 GB geheugen ingezet. Wil eigenlijk alles standaard houden en hooguit de processor upgraden, als jullie dit ook zouden adviseren.
Link naar reactie
Je hebt er nu als het goed is een Athlon 64 X2 4200+ in zitten op een moederbord met NVIDIA GeForce 6100 / nForce 430 chipset. Dit zou je ook zelf even kunnen verifiëren met CPU-Z:\r\n[url]http://www.cpuid.com/cpuz.php[/url]\r\n\r\nEr zijn nog steeds wel nieuwe processoren te krijgen voor deze wat oudere AM2 socket, ik zou dan een Athlon X2 5600+ (2.9GHz, 65W) pakken. Probeer liever geen 6000+ (3.1GHz), aangezien deze flink meer stroom verbruikt en ook een stuk warmer wordt.\r\n\r\nHier wordt de tray-versie verkocht, dat betekent dat er geen CPU-koeler bij zit.\r\n[url]http://dollarshops.eu/product/AMD/ADO5600IAA5DO/Athlon%2064%20X2%205600+%2065nm,%202x%202.90GHz,%20tray[/url]\r\n\r\nDus ofwel oude koeler hergebruiken, of er een nieuwe AM2 koeler bijkopen. Let ook op koelpasta, dit dient in een dun laagje tussen CPU en koelblok te zitten voor een goed contact. Dit moet een heel dun laagje zijn, puur voor het egaliseren van oneffenheden in het metaal. Koelpasta geleidt nl. niet zo goed als het metaal zelf, dus een dikke laag zal juist minder goed zijn voor de warmteafvoer.
Link naar reactie
[quote=johanbl;506463]Als ik die 5600+ zou nemen, dan wordt mijn computer iets sneller lijkt me. Is de kleine investering wel waard. Ik kan gewoon de koeler op huidige processor eraf halen en deze op de nieuwe zetten? Wil niet teveel meer investeren voor dit systeem.[/quote]Waarschijnlijk gaat dat wel werken, vergeet alleen niet nieuwe warmtegeleidingspasta(ook wel koelpasta genoemd) tussen de processor en het koelblok aan te brengen.Een kloddertje ter grootte van een erwt is voldoende, wel eerst de oude verwijderen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...