Anoniem2 Geplaatst: 9 januari 2010 Delen Geplaatst: 9 januari 2010 Mijn computer start niet meer op. Hij maakt drie lange piepjes (met tussenpozen) en doet dan niks meer.\r\n\r\nIk heb begrepen dat dit een geheugenprobleem is. Betekent dit dat ik mijn geheugen moet vervangen? Is er ook een minder rigoureuze oplossing mogelijk? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 9 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 9 januari 2010 OK, bedankt.\n\nWaarschijnlijk een domme vraag, maar kan een teveel aan stof in de computer dit ook veroorzaken? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 9 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 9 januari 2010 [QUOTE=Casper C;506233]Waarschijnlijk een domme vraag, maar kan een teveel aan stof in de computer dit ook veroorzaken?[/QUOTE]\r\n\r\nWat gebeurde er toen je het stof weghaalde en vervolgens de computer opnieuw aanzette? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 10 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 10 januari 2010 [QUOTE=Casper C;506233]OK, bedankt.\r\n\r\nWaarschijnlijk een domme vraag, maar kan een teveel aan stof in de computer dit ook veroorzaken?[/QUOTE]\r\n\r\nJawel, door een teveel aan stof kan de cpu te heet worden. Maar dat gebeurt dan tijdens het aanstaan. Het ligt aan het merk en type moederbord wat die 3 piepjes inhouden. Vaak inderdaad geheugen, maar het kan ook een bios probleem zijn. \r\nAls je een boekje/handleiding van je moederbord hebt, kan je kijken wat 3 x een piep kan inhouden.\r\nJe geheugen kan je testen door hier: [url]http://www.memtest86.com/download.html[/url] memtest86 op te halen en dit als iso bestand (opstartbare cd) op een cd te branden. \r\nStart vanaf deze cd op en laat je geheugen een paar uur testen. \r\n\r\nEen teveel aan stof, kan je voorzichteg verwijderen met een langharig kwastje en de stofzuiger. Hou er rekening mee, dat na deze actie de onderdelen in de pc statisch kunnen zijn, dus nooit meteen daarna aanzetten, maar eerst goed ontladen (aarden)\r\n\r\nAls je probleem zich voordeed, na een schoonmaakactie, dan zal statische electriciteit vermoedelijk de oorzaak zijn. Dit kan het noodzakelijk maken dat het moederbord of geheugen (of beide) vervangen moet worden.\r\n\r\nNiek Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen