Anoniem2 Geplaatst: 8 januari 2010 Delen Geplaatst: 8 januari 2010 Sinds vandaag heb ik windows 7, en alles werkt perfect!\r\nAlleen voor de zekerheid heb ik een nieuwe partitie gemaakt zodat ik altijd terug kan naar mijn xp.\r\nXP staat nog gewoon op c: maar wanneer ik in w7 zit krijg ik het start up menu niet meer te zien. Oplossingen op internet zijn vooral gebaseerd op het overplaatsen van bestanden van pc naar pc, maar bij mij moet het gewoon op dezelfde pc. Office en zo staan er niet meer tussen maar zijn wel vindbaar via deze computer.\r\n\r\nKan iemand mij helpen svp?\r\n\r\nThanks alvast Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 8 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 8 januari 2010 Welk start up menu bedoel je precies?\n\nDat waarin je voor XP of Win7 kunt kiezen? Daarvoor moet je de computer herstarten (of afsluiten en een volgende keer weer starten). Als je de computer in de sluimerstand of slaapstand zet, dan wordt dat menu niet getoond. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 8 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 8 januari 2010 Ik bedoel als je op start drukt, en dan mijn programma\'s.\r\nAls ik de pc opstart krijg ik idd de keuze xp of w7. Wanneer ik de pc opnieuw opstart is het probleem niet verholpen.\r\n\r\nIk heb mijn nieuwe partitie X genoemd, wanneer ik via deze computer --> C: --> mijn documenten naar mijn (oude) bureaublad ga en ik klik op firefox bijv, krijg ik de foutmelding dat X:\\firefox niet bestaat, dus ik kan er geen snelkoppeling naar maken naar mijn W7 bureaublad. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 9 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 9 januari 2010 In W7 zèlf wordt de genoemde nieuwe partitie X toch als C-schijf weergegeven (ondanks dualboot met de XP op de normale C-partitie)...., wellicht zit daar jouw denkfoutje..., in W7 -Deze Computer- wordt de XP partitie dan waarschijnlijk als partitie D aangeduid.\r\n\r\nGrtz Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 9 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 9 januari 2010 Dat had ik begrepen maar nu is mijn vraag of ik ook de snelkoppelingen uit XP kan exporteren zonder alles te her-installeren. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 9 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 9 januari 2010 [QUOTE=Rawit;506120]In W7 zèlf wordt de genoemde nieuwe partitie X toch als C-schijf weergegeven (ondanks dualboot met de XP op de normale C-partitie)...., wellicht zit daar jouw denkfoutje..., in W7 -Deze Computer- wordt de XP partitie dan waarschijnlijk als partitie D aangeduid.\n\nGrtz[/QUOTE]\n\nDeze staat nog gewoon op C:\\, wanneer ik idd in W7 iets installeer doet hij dat automatisch op x:\n\nHet enige dat ik kan bedenken is xp verwijderen van C en vervolgens w7 op c: en vanuit daar de eerste w7 versie van X verwijderen, in mijn ogen flink omslachtig. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 9 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 9 januari 2010 [QUOTE=dutch-online;506165]............\r\n snelkoppelingen exporteren\r\n\r\nwaar naar toe .:rolleyes:\r\n\r\nW7 heeft zijn eigen\r\n\r\nen XP heeft ook zijn eigen toch??[/QUOTE]\r\n\r\nIk begin er steeds meer een beeld bij te krijgen, maar als ik het goed begrijp kan ik geen snelkoppelingen maken die via xp op mijn c schijf stonden. Voorbeeldje, office staat op de c schijf, maar daar kan ik dus nu niet meer bij komen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 10 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 10 januari 2010 Office..., FireFox...., je wilt dus waarschijnlijk snelkoppelingen van programma\'s die je in XP geinstalleerd heb uitvoeren in W7..., dat gaat dus niet met programma\'s, alleen met mappen en bestanden.\r\nZoals al eerder is gezegd door Dutchie moet je die programma\'s eerst geinstalleerd hebben in de Windows waar je op dat moment mee draait, ze kunnen dan alleen uitgevoerd/geopend worden in die betreffende Windows. Tijdens installeren van een progr. worden de benodigde data en registervermeldingen etc. om \'t op te starten/openen alleen op die betreffende Windows-partitie geschreven.\r\nHoop dat je me snapt...! \r\n\r\nGrtz Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 10 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 10 januari 2010 Bedankt voor de hulp, het is me nu duidelijk geworden, weer wat bijgeleerd! \n\nBedankt voor alle info!!! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 14 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 14 januari 2010 hallo,ben net nieuw hier,maar ik heb een vraagje.\r\nik wil naast vista graag windows 7 ultimate instaleren.\r\nik heb een aparte partitie gemaakt (w (20gb)) en vista staat op c.\r\nals ik daarna de pc opstart krijg ik een keuzemenu? kiezen tussen vista en w 7?\r\nwat ik begrijp is dat als ik w 7 opstart ik dan geen toegang krijg tot bestanden die zijn geinstalleerd onder vista?kan ik,als ik installeer onder w 7 dan wel gewoon kiezen waar ik de programma`s installeer,ook op de c-schijf?\r\nben niet erg technisch en hoop op een simpele oplossing:D Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen