Ga naar inhoud

Laptop aanschaffen

Aanbevolen berichten

Ik wil een laptop aanschaffen. Ik heb hier niet echt verstand van en m\'n budget ligt niet erg hoog. Eerst heb ik de vraag is het mogelijk om op een laptop (liefst niet meer dan 500,-) de sims 3 te spelen. Ik heb gezien dat veel laptops niet over een geintegreerde videokaart beschikken. Bestaan er niet te dure laptops waarop zo\'n game gespeeld kan worden? En zo ja, waar? En heeft iemand verder nog tips voor het aanschaffen?
Link naar reactie
Hier heb je eentje voor 504 euro:\r\n[url]http://www.4launch.nl/shop/product/084233/asus-notebook-k61ic-jx019v-16---t4300--320gb--w7[/url]\r\n\r\nZit een heel behoorlijke GT220M videochip in, ruim voldoende voor Sims3.\r\n[url]http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-GT-220M.20054.0.html[/url]\r\n\r\nVerdere tips: kies voor een merk met een goede reputatie qua degelijkheid en let op de garantievoorwaarden. Asus is laatst weer als betrouwbaarste laptopmerk uit de bus gekomen en er zit ook standaard twee jaar garantie op.\r\n[url]http://www.nu.nl/gadgets/2125746/asus-en-toshiba-maken-betrouwbaarste-laptops.html[/url]
Link naar reactie
Nope. Doorgaans zijn winkelketens ook een stuk duurder met dat soort laptops. Misschien dat er toevallig wel een grote webshop bij je in de buurt zit met ook een afhaalbalie, maar dan moeten we eerst weten in welke regio je woont.\r\n\r\nVerder is 4Launch al sinds 2003 een zeer betrouwbare en succesvolle webshop, ik heb er al een aantal keren besteld en is altijd goed gegaan. Personeel is bij problemen ook goed bereikbaar via telefoon of e-mail. Ervaringen over deze en andere webshops vind je hier:\r\n[url]http://tweakers.net/shopreview[/url]\r\n\r\nTrouwens, bij laptops heeft een winkel boven een webshop geen enkele meerwaarde bij garantiegevallen: hiervoor neem je nl. direct op met de supportafdeling van de fabrikant, in dit geval Asus Nederland.
Link naar reactie
Maar hoezo wil je een laptop aanschaffen om games te spelen.\r\nHet is niet zo handig hoor je kan beter een computer aanschaffen met een quadcore en dan gaan gamen.\r\nEn dan kan je er een Radeon 489 of 4870 in doen die is beter als die in de laptop zit.\r\nEn als je de videokaart wil vervangen gaat dat niet zo makkelijk want soms zit die in het moederbord. \r\n( dat komt vaak bij een asus en acer voor om te bezuinigen)\r\nEn je hebt dan al een goede game pc.\r\nMaar als je ermee wil reizen en zo zal ik vragen of je de videokaart kan vervangen en erin mag kijken.\r\n\r\n\r\n\r\nGroetjes
Link naar reactie
  • 2 weken later...
[quote=xMonicaa;506095]Oke dankjewel\nLaptop ziet er goed uit alleen hou ik niet zo van het bestellen via internet weet je misschien ook winkels waar ze hem verkopen?[/quote]\nGa eens bij een MM kijken, die hebben er aardig veel staan.\nLet op: Weet je wel dat de meeste toestellen glimmen?\nDaar moet je rg veel rekening mee houden, erg iri bij verkeerde lichtinval.\nIk zou zelf alleen een mat toestel willen hebben, maar die zijn moeilijk te vinden tegenwoordig.\nHet scherm is het belangrijkste.\nMijn zoon heeft ook verleden jaar een grote Acer gekocht, ook zo\'n glimbak.\nHij is er op zich best tevreden over, maar na een paar maanden begon dat geglim wel te irriteren.\nLet daar dus ook op zou ik zeggen.\nBij diverse sites kun je dat rustig bestellen hoor, ik kan wel begrijpen dat je huiverig bent, is toch een aardig bedrag.\nAlternate en Azerty zijn bijv. goed, heb ik nooit geen last mee gehad en toch vaak wat besteld. (Alternate valt ook op door de goede verpakking)\nZijn er uiteraard meerdere.
Link naar reactie
Heb in oktober een Acer laptop gekocht en eind december terug gebracht naar de winkel. Problemen met harde schijf. \nWinkelier onlangs gebeld: reparatie laat vermoedelijk 6 tot 8 weken op zich wachten. Acer heeft het rond deze tijd altijd druk en slaagt er niet in om het sneller te repareren.\nVerkoper gaf ook aan: Acer probeert door prijs mensen tot aanschaf te verleiden. Aftersales laat te wensen over. Hadden ze me dat maar in oktober verteld....\n\nZo heeft elk merk zijn positieve en negatieve kanten / ervaringen.
Link naar reactie
[quote=Obelix71;508584]Hadden ze me dat maar in oktober verteld....\n \nZo heeft elk merk zijn positieve en negatieve kanten / ervaringen.[/quote]\n \nAl hadden ze dat verteld, dan had je hem waarschijnlijk toch gekocht.\nAls je iets koopt ga je er toch niet vanuit dat hij gelijk stuk gaat?\nEn de naam Acer staat op zich wel goed bekend.\nWas overigens ook eens in Kassa over die reparatieproblemen, neem aan dat hier verbetering in is.:)
Link naar reactie
[QUOTE=burgkop;508655]Al hadden ze dat verteld, dan had je hem waarschijnlijk toch gekocht. Als je iets koopt ga je er toch niet vanuit dat hij gelijk stuk gaat? [/QUOTE]\r\n\r\nIk ga er inderdaad niet van uit dat iets wat net nieuw is zo snel stuk zal gaan. Maar als ik had geweten dat de aftersales van Acer zo slecht was, had ik toch echt nog wel een keer nagedacht over deze aankoop.
Link naar reactie
Enige verbetering bij Acer is dat je voor weinig geld garantie bij kunt kopen (zie bijv. AcerWarranty Gold: garantieuitbreiding naar 3 jaar en reparatie binnen 5 werkdagen). Ik zou ook nooit een Acer kopen zonder die garantieuitbreiding.\r\n\r\nForumlid QPC verkoopt zelf ook Acer laptops, maar nooit zonder extra garantie! Dat zegt wel wat over het merk en de standaard aftersales.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...