Anoniem2 Geplaatst: 8 januari 2010 Delen Geplaatst: 8 januari 2010 Beste leden,\r\n\r\nIn verschillende posts heb ik gelezen over problemen met het opladen van een acer laptop, echter was telkens het probleem iets verschillend van de mijne..\r\n\r\nIk heb anderhalfjaar geleden een acer laptop gekocht (ja dus buiten garantie pf). \r\nEchter is hij sinds een maand kaduk: hij kan niet meer opladen.\r\nToen ik de laptop wou gaan gebruiken op een avond, wou ik hem opladen maar ging het lichtje niet branden. Toen draaide ik wat aan het kabeltje en hij deed het weer. De volgende morgen deed hij het echter helemaal niet meer, hoeveel ik er ook aan zat. Mijn vriendin heeft dezelfde serie acer-laptop en het ligt in iedergeval niet aan de accu (batterij zelf) of aan de oplader.. \r\n\r\nHeeft iemand een idee?\r\nIk heb namelijk niet zoveel trek in mijn buiten garantie vallende acer-laptop naar de fabriek te sturen en dan opeens een reperatievoorstel te ontvangen die vergelijkbaar is met de dagwaarde...\r\n\r\nAlvast bedankt!!! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 8 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 8 januari 2010 Brand het lampje op de oplader wel ?\n\nProbeer uit te vinden of er een onderbreking in de kabel zelf zit, dus dicht bij de plug die in de laptop gaat.\n\nMaar eigenlijk is de kans veel groter dat de connector waar die plug in gaat los zit (mechanisch te zwaar belast is geweest) omdat zo\'n plug aan het snoer best stevig is.\n\nIs dat laatste het geval, dan kan een goede monteur dit verhelpen zonder al te hoge kosten hoor, ook zonder dat het \"terug naar de fabriek\" moet.\nEen paar tientjes ben je altijd wel kwijt voor zoiets (€ 40 - 60 ?), maar dat is voor de meesten altijd beter dan geen laptop, of zelf klooien.\n\nJe kan trouwens eisen dat bij hoge kosten een prijsogave gemaakt wordt.\nB.v. \"Prijsopgave indien reparatie meer dan € 75,00 gaat kosten\".\nWel moet je dan, bij het weigeren van de reparatie, de kosten voor die prijsopgave betalen, ook meestal een paar tientjes (onderzoekskosten). Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 8 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 8 januari 2010 [QUOTE=erikdenhouter;506020]Brand het lampje op de oplader wel ?\r\n\r\nProbeer uit te vinden of er een onderbreking in de kabel zelf zit, dus dicht bij de plug die in de laptop gaat.\r\n\r\n[/QUOTE]\r\n\r\nHet ligt niet aan de kabel, ik heb die van mijn vriendin ook uitgeprobeerd.\r\n\r\nMaar, zo een reparateur .. (misschien een rare vraag) .. hoe eh kom je daaraan? haha\r\nGewoon één uit de Gouden Gids of.. ?\r\n\r\nIn iedergeval bedankt voor je hulp/reactie!!! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 8 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 8 januari 2010 Mediamarkt schijnt het aan te bieden of een (lokale) computerboer proberen te vinden. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 8 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 8 januari 2010 [QUOTE=Obelix71;506026]Mediamarkt schijnt het aan te bieden of een (lokale) computerboer proberen te vinden.[/QUOTE]\n\nNja dat is dus het probleem. Ik ging langs een lokale boer maar die zei dat zeer weinig winkels dit soort reparaties uitvoerde omdat merk gespecificeerd is? Ik dacht altijd veel van PC\'s te weten, maar laptops is echt een apart verhaal voor mij. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 8 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 8 januari 2010 \"laptop monteur\" invoeren bij Google ? (incl. quotes)\nMisschien los daarbij de plaatsnaam ?\n\nPer telefoon het probleem uitleggen zodat zij weten wat voor een hardware probleem het is. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 9 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 9 januari 2010 [QUOTE=roy-kuiper;506009]Beste leden,\r\n\r\nIn verschillende posts heb ik gelezen over problemen met het opladen van een acer laptop, echter was telkens het probleem iets verschillend van de mijne..\r\n\r\nIk heb anderhalfjaar geleden een acer laptop gekocht (ja dus buiten garantie pf). \r\nEchter is hij sinds een maand kaduk: hij kan niet meer opladen.\r\nToen ik de laptop wou gaan gebruiken op een avond, wou ik hem opladen maar ging het lichtje niet branden. Toen draaide ik wat aan het kabeltje en hij deed het weer. De volgende morgen deed hij het echter helemaal niet meer, hoeveel ik er ook aan zat. Mijn vriendin heeft dezelfde serie acer-laptop en het ligt in iedergeval niet aan de accu (batterij zelf) of aan de oplader.. \r\n\r\nHeeft iemand een idee?\r\nIk heb namelijk niet zoveel trek in mijn buiten garantie vallende acer-laptop naar de fabriek te sturen en dan opeens een reperatievoorstel te ontvangen die vergelijkbaar is met de dagwaarde...\r\n\r\nAlvast bedankt!!![/QUOTE]\r\n\r\nHoi Roy.\r\nZelf heb ik dit klusje 2 keer gedaan, voor collega\'s. Op i-net zijn best demontage handleidingen te vinden van de Acer. Het houdt wel in dat tie helemaal uit elkaar moet, omdat het contactje met 6 soldeerpuntjes meestal op het moederbord vastzit. \r\nDe contactjes die ik nodig had waren wat lastig te bestellen en kosten tussen de 20 en 30 euro. (Bij de lokale pcboer, met exacte opgave van type laptop). \r\nHet is even prutsen, maar moet in principe lukken. Het oude contactje knip je stuk waarna je de soldeerpuntjes schoonmaakt. De nieuwe soldeer je daarna weer netjes op vast. \r\nIk maak tijdens de demontage altijd foto\'s per stap, zodat de montage weer in omgekeerde volgorde kan verlopen. Ook teken ik vaak op een plattegrondje aan, welke schroefjes waaruit komen, want die zijn beslist niet allemaal hetzelfde.\r\n\r\nSucces Niek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 9 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 9 januari 2010 [QUOTE=Niekie30;506116]Hoi Roy.\r\nZelf heb ik dit klusje 2 keer gedaan, voor collega\'s. Op i-net zijn best demontage handleidingen te vinden van de Acer. Het houdt wel in dat tie helemaal uit elkaar moet, omdat het contactje met 6 soldeerpuntjes meestal op het moederbord vastzit. \r\nDe contactjes die ik nodig had waren wat lastig te bestellen en kosten tussen de 20 en 30 euro. (Bij de lokale pcboer, met exacte...\r\nSucces Niek[/QUOTE]\r\n\r\nNou Niek, mag ik jou vragen waar je woont haha, want ik zou dan graag van je diensten gebruik willen maken haha! :D Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 juni 2011 Auteur Delen Geplaatst: 16 juni 2011 [QUOTE=Niekie30;506116]Hoi Roy.\r\nZelf heb ik dit klusje 2 keer gedaan, voor collega\'s. Op i-net zijn best demontage handleidingen te vinden van de Acer. Het houdt wel in dat tie helemaal uit elkaar moet, omdat het contactje met 6 soldeerpuntjes meestal op het moederbord vastzit. \r\nDe contactjes die ik nodig had waren wat lastig te bestellen en kosten tussen de 20 en 30 euro. (Bij de lokale pcboer, met exacte opgave van type laptop). \r\nHet is even prutsen, maar moet in principe lukken. Het oude contactje knip je stuk waarna je de soldeerpuntjes schoonmaakt. De nieuwe soldeer je daarna weer netjes op vast. \r\nIk maak tijdens de demontage altijd foto\'s per stap, zodat de montage weer in omgekeerde volgorde kan verlopen. Ook teken ik vaak op een plattegrondje aan, welke schroefjes waaruit komen, want die zijn beslist niet allemaal hetzelfde.\r\n\r\nSucces Niek[/QUOTE]\nwaarom nieuwe contacten? Is het niet een soldeerbruek. Het lijkt erop dat ik nu ook dit probloeem heb met mijn 5740. Aan de stroom wil die wel, maar niet opladen?\r\n\r\nGroet, and please advise...\r\n\r\nErik Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 juni 2011 Auteur Delen Geplaatst: 16 juni 2011 [QUOTE=Niekie30;506116]Hoi Roy.\r\nZelf heb ik dit klusje 2 keer gedaan, voor collega\'s. Op i-net zijn best demontage handleidingen te vinden van de Acer. Het houdt wel in dat tie helemaal uit elkaar moet, omdat het contactje met 6 soldeerpuntjes meestal op het moederbord vastzit. \r\nDe contactjes die ik nodig had waren wat lastig te bestellen en kosten tussen de 20 en 30 euro. (Bij de lokale pcboer, met exacte opgave van type laptop). \r\nHet is even prutsen, maar moet in principe lukken. Het oude contactje knip je stuk waarna je de soldeerpuntjes schoonmaakt. De nieuwe soldeer je daarna weer netjes op vast. \r\nIk maak tijdens de demontage altijd foto\'s per stap, zodat de montage weer in omgekeerde volgorde kan verlopen. Ook teken ik vaak op een plattegrondje aan, welke schroefjes waaruit komen, want die zijn beslist niet allemaal hetzelfde.\r\n\r\nSucces Niek[/QUOTE]\nwelke i-net. Kom er niet uit via Google\r\n\r\nErik Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 17 juni 2011 Auteur Delen Geplaatst: 17 juni 2011 Onder andere deze zou ik even kijken: [url]http://translate.google.nl/translate?hl=nl&langpair=en|nl&u=http://repair4laptop.org/disassembly_acer.html&prev=/translate_s%3Fhl%3Dnl%26q%3Dacer%2Baspire%2Bdemonteren%26tq%3Ddisassemble%2Bacer%2Baspire%26sl%3Dnl%26tl%3Den[/url]\n\nEn nee je moet altijd een nieuw contactje bestellen aan de hand van het exacte type laptop. Vaak zit het nog wel goed vast op het moederbord, maar is het inwendig stuk. Dat kan je vaak al vaststellen doordat het middelste pennetje in de voedings ingang van de laptop speling heeft.\nIs een zeer bekend probleem van Acers met aan de achterzijde de oplaad aansluiting. \nIk maak ook geen foto\'s meer tegenwoordig, onthou alleen waar, welke schroefjes vandaan komen. In en uitelkaar is ongeveer 2 uur werk. Het solderen kan kort en lang duren. (hoe gemakkelijk krijg je de oude eraf.\nDe gehele laptop moet uit elkaar, tot je het moederbord eruit hebt. Dus schijf goed op wat je doet en op welke volgorde.\nAls je me een pb stuurt kan ik je misschien verder helpen. \n\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 17 juni 2011 Auteur Delen Geplaatst: 17 juni 2011 [QUOTE=Niekie30;575193]...Vaak zit het nog wel goed vast op het moederbord, maar is het inwendig stuk. Dat kan je vaak al vaststellen doordat het middelste pennetje in de voedings ingang van de laptop speling heeft.\r\nIs een zeer bekend probleem van Acers met aan de achterzijde de oplaad aansluiting.[/QUOTE]\r\nDat zal misschien komen doordat een uit-stekende plug aan de achterzijde bij het oppakken- en neerzetten van de laptop (waarbij de mensen het ding meestal aan de voorkant beetpakken) op de ondergrond gedrukt wordt, en door de grote krachtarmverhouding (kleine connector, diepe laptop) beschadigd.\r\n\r\nIk heb mij altijd al afgevraagd waarom fabrikanten elke connector bij laptops (ook USB b.v., met hun uit-stekende sticks) niet verzonken hebben.\r\nLaptop wordt dan wel iets groter, maar straalt (voor mij in ieder geval) meer vertrouwen uit.\r\n\r\nTwee uur Niek, da\'s best lang voor in feite zo\'n simpele storing. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 17 juni 2011 Auteur Delen Geplaatst: 17 juni 2011 [QUOTE=erikdenhouter;575196]\r\nTwee uur Niek, da\'s best lang voor in feite zo\'n simpele storing.[/QUOTE]\r\n\r\nInderdaad de hefboom. Ik adviseer en koop dan altijd een laptop met de aansluiting aan de zijkant en sowieso geen Acer maar goed.\r\nJawel een klein uurtje uit elkaar. Je hebt te maken met \"hoe begin ik\" even goed kijken dus.\r\nDan heb je te maken met een aantal kabels die exact in de juiste positie terug gelegd moeten worden, anders worden ze afgekneld: VGA, Wifi, geluid, muispad, toetsenbord.\r\nVaak zoeken naar de juiste schroefjes om de zaak uit elkaar te halen. \r\nMaar tot nog toe, gaan ze allemaal weer in elkaar en werken ze weer na afloop.:-)\r\n\r\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 19 juni 2011 Auteur Delen Geplaatst: 19 juni 2011 Misschien een domme opmerking, maar waarom niet op je strepen van garantie staan?\nIs tegenwoordig toch 2 jaar?\nEn al zou dat voorbij zijn, heb je nog steeds recht op garantie.\nMaar je moet er wel achteraan blijven zitten want een leverancier zal er niet blij mee zijn.\nFabrieksgarantie 2 jaar, dan kun je bij Acer terecht.\nGarantie zogenaamd 1 jaar, dan moet je zijn bij degene waar je hem gekocht hebt, de winkel dus. Die moet het dan oplossen, je betaalt dan \"hoogstens\" een klein gedeelte van de kosten.\nUiteraard mits het geen eigen schuld is, want dan is het een ander verhaal. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 19 juni 2011 Auteur Delen Geplaatst: 19 juni 2011 [QUOTE=dutch-online;575309]Asus 2 jaar Garantie zul je bedoelen :o:);)[/QUOTE] ??????????? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 20 juni 2011 Auteur Delen Geplaatst: 20 juni 2011 [QUOTE=roy-kuiper;506009]Beste leden,\r\n\r\nIn verschillende posts heb ik gelezen over problemen met het opladen van een acer laptop, echter was telkens het probleem iets verschillend van de mijne..\r\n\r\nIk heb anderhalfjaar geleden een acer laptop gekocht (ja dus buiten garantie pf). \r\nEchter is hij sinds een maand kaduk: hij kan niet meer opladen.\r\nToen ik de laptop wou gaan gebruiken op een avond, wou ik hem opladen maar ging het lichtje niet branden. Toen draaide ik wat aan het kabeltje en hij deed het weer. De volgende morgen deed hij het echter helemaal niet meer, hoeveel ik er ook aan zat. Mijn vriendin heeft dezelfde serie acer-laptop en het ligt in iedergeval niet aan de accu (batterij zelf) of aan de oplader.. \r\n\r\nHeeft iemand een idee?\r\nIk heb namelijk niet zoveel trek in mijn buiten garantie vallende acer-laptop naar de fabriek te sturen en dan opeens een reperatievoorstel te ontvangen die vergelijkbaar is met de dagwaarde...\r\n\r\nAlvast bedankt!!![/QUOTE]\nik heb bijna het het zelfde probleem! maar dan net iets anders.\r\nik zit hier met een asus a6000 (laptop) de mijne laad wel als hij uit staat \r\nmaar zodra ik hem aan zet,, met de voeding eraan, slaat hij uit.\r\nals ik mijn batt. eruit haal en zet hem weer aan met voeding..gaat hij hooguit 10 sec aan\r\nen valt weer uit,,, het is raar maar waar en ik kom er niet meer uit..\r\nen natuurlijk geen garantie meer Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 20 juni 2011 Auteur Delen Geplaatst: 20 juni 2011 Als ik het goed begrijp, gaat de laptop dus helemaal niet meer aan, of max 10 sec?\r\nHeb je via het bios de optie om de batterij te calibreren? Doe dat eens even.\r\n\r\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 21 juni 2011 Auteur Delen Geplaatst: 21 juni 2011 [QUOTE=Niekie30;575509]Als ik het goed begrijp, gaat de laptop dus helemaal niet meer aan, of max 10 sec?\r\nHeb je via het bios de optie om de batterij te calibreren? Doe dat eens even.\r\n\r\nNiek[/QUOTE]\r\n\r\nHoi Niek\r\n\r\nhij doet het alleen op de accu.wat het calibreren betreft heb ik al een paar keer geprobeerd,\r\nmaar dan zegt de computer dat ik de voeding moet aansluiten. als ik dan de plug erin steek, dan slaat hij uit??\r\n\r\nmaar hij laait wel mijn accu bij,:confused: Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen