Ga naar inhoud

Time capsule weg in pc netwerk, wie weet raad

Anoniem2

Aanbevolen berichten

ik heb een Apple Time Capsule (TC) in een netwerk hangen. Netwerk bestaat uit een pc die ik gebruik als media center voor mijn tv, De time capsule gebruik ik als NAS schijf en dient alleen voor data opslag,\r\nIk heb ook een IMac die tevens aansluiting heeft naar de TC.\r\nNu is het volgende aan de hand,\r\nDe TC is wel bereikbaar via de IMac maar niet meer via de PC .Heeft wel gewerkt maar plots werd de verbinding verbroken met de TC (als Z-schijf). Van alles al geprobeerd: op pc via Airport zoeken naar schijven, TC reset (met nieuw ip adres), alle verbindingen verbroken en opnieuw aangesloten incl. stroom, pingen via pc.\r\nIk kan het niet meer verzonnen krijgen, wie kan mij helpen??
Link naar reactie
[QUOTE=Natasja1970;505961]ik heb een Apple Time Capsule (TC) in een netwerk hangen. Netwerk bestaat uit een pc die ik gebruik als media center voor mijn tv, De time capsule gebruik ik als NAS schijf en dient alleen voor data opslag,\r\nIk heb ook een IMac die tevens aansluiting heeft naar de TC.\r\nNu is het volgende aan de hand,\r\nDe TC is wel bereikbaar via de IMac maar niet meer via de PC .Heeft wel gewerkt maar plots werd de verbinding verbroken met de TC (als Z-schijf). Van alles al geprobeerd: op pc via Airport zoeken naar schijven, TC reset (met nieuw ip adres), alle verbindingen verbroken en opnieuw aangesloten incl. stroom, pingen via pc.\r\nIk kan het niet meer verzonnen krijgen, wie kan mij helpen??[/QUOTE]\r\n\r\nHoi Natasja\r\n\r\nIk heb opzich geen verstand van de iMac, maar heb even gezocht. Op deze site wordt een discussie gevoerd over een gelijksoortig probleem. [url]http://www.macfreak.nl/cgi-bin/forums/topic.cgi?forum=6&topic=5883[/url]\r\nMisschien kan je er iets me.\r\n\r\nSucces Niek
Link naar reactie
[QUOTE=Natasja1970;506226]Hoi Niek,\r\nHet onderwerp wat daar besproken wordt heeft betrekking op internet verbinding. Hier heb ik geen problemen mee. Werkt prima op zowel pc als Mac.\r\nHet zit \'m in de verbinding pc en tc, die kunnen elkaar niet vinden.[/QUOTE]\r\n\r\nOke, ja ik heb even verder gezocht. Ik vond wel een vrij compleet verhaal op [url]http://techsupport.foreverwarm.com/time-capsule-windows[/url] over hoe je één en ander met elkaar laat kletsen, maar daar zat helaas geen \"known problems\" ofzo bij. \r\n\r\nIk las er wel dit over de tc\r\n\r\n1.Notice that the IP address is 10.0.1.1, an unlikely address to be seen on Windows networks that often start with 192.168.X.X.\r\n2.You will need [B]to temporarily change the IP address of the computer you are using [/B]in order to communicate with this device properly until you can assign it an address that is within your subnet.\r\n3.Go to Start, Control Panel, Network Connections and right-click on your Local Area connection\r\n4.Click on Internet Protocol and click Properties. Most computers will be set up to obtain IP address and DNS automatically. If yours is different, write down the current settings so you can change back to them afterwards.\r\n5.[B]Click on Use the Following IP Address and enter 10.0.1.10 and a Mask of 255.255.255.0[/B]. You don’t need to enter anything else. Click OK, then Close at the Network Properties window.\r\n6.NOTE: You will not be able to see any other devices or the Internet during this phase!\r\n\r\nMaar in neem aan, dat je dat verhaal al bij je tc hebt gekregen toen je hem kocht. \r\n\r\nMaar succes. Ik hoop dat je er uit komt. \r\n\r\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;506364]Oke, ja ik heb even verder gezocht. Ik vond wel een vrij compleet verhaal op [url]http://techsupport.foreverwarm.com/time-capsule-windows[/url] over hoe je één en ander met elkaar laat kletsen, maar daar zat helaas geen \"known problems\" ofzo bij. \r\n\r\nIk las er wel dit over de tc\r\n\r\n1.Notice that the IP address is 10.0.1.1, an unlikely address to be seen on Windows networks that often start with 192.168.X.X.\r\n2.You will need [B]to temporarily change the IP address of the computer you are using [/B]in order to communicate with this device properly until you can assign it an address that is within your subnet.\r\n3.Go to Start, Control Panel, Network Connections and right-click on your Local Area connection\r\n4.Click on Internet Protocol and click Properties. Most computers will be set up to obtain IP address and DNS automatically. If yours is different, write down the current settings so you can change back to them afterwards.\r\n5.[B]Click on Use the Following IP Address and enter 10.0.1.10 and a Mask of 255.255.255.0[/B]. You don’t need to enter anything else. Click OK, then Close at the Network Properties window.\r\n6.NOTE: You will not be able to see any other devices or the Internet during this phase!\r\n\r\nMaar in neem aan, dat je dat verhaal al bij je tc hebt gekregen toen je hem kocht. \r\n\r\nMaar succes. Ik hoop dat je er uit komt. \r\n\r\nNiek[/QUOTE]\r\n\r\n\r\n\r\nIs dit nog gelukt? Of nog geen succes. \r\n\r\nNiek
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...