Anoniem2 Geplaatst: 7 januari 2010 Delen Geplaatst: 7 januari 2010 Mijn windows vista heeft kuren. Als ik hem opstart is er nog niets aan de hand met het internet, maar als ik een andere computer opstart gaat opeens het internet uit. Ik zat hierbij te denken aan hetzelfde ip. Internet gaat niet uit als de 2e computer weer uit gaat, dit gebeurt pas dezelfde ochtend weer. Die 2e computer is opgeschoond. Dwz. scannen, overbodige software verwijderen etc.. Zou tijdens dit opschonen door een professioneel bedrijf het ip veranderd kunnen zijn in het ip van de kurende computer?:confused:\r\nGroet, \r\nTristan Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 7 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 7 januari 2010 Het enige wat ik je voorlopig kan tonen is hoe te checken of DHCP wordt gebruikt ([I]Automatische IP toewijzing[/I]):\n\nIn je configuratiescherm dubbelklik \"[I]Netwerkverbindingen[/I]\", rechtsklik op \"[I]LAN verbinding[/I]\" en kies \"[I]Eigenschappen[/I]\".\nSelecteer \"[I]Internet Protocol (TCP/IP)[/I]\" en klik \"[I]Eigenschappen[/I]\".\n\nCheck of daar is gekozen voor \"[I]Automatisch een Ip adres laten toewijzen[/I]\".\n\nDHCP wordt door de router verzorgd, dus misschien is het resetten daarvan een idee. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 8 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 8 januari 2010 Erg bedankt!!!\nIk heb automatisch dns toewijzen aangevinkt, mijn lanverbinding uitgezet en weer aan, de kabel eruit gehaald, er in gestopt en nog een keer uit gehaald en ingestopt. Hopelijk blijft het zo werken. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 8 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 8 januari 2010 Alle dingetjes zullen wel geholpen hebben, stekkertje er in, stekkertje er uit, effe schudden met de PC :p maar dit:\n[QUOTE=tristandb;506016]....Ik heb automatisch dns toewijzen aangevinkt...[/QUOTE]\nwas niet mijn idee.[I] Automatische DNS[/I] is iets anders als [I]automatische IP toewijzijng[/I].\n\nDNS (Dynamic Name System) is een systeem dat op diverse plaatsen onderweg op Internet de namen die gebruikt worden (zoals [url]www.microsoft.com[/url]) vanzelf in IP adressen worden omgezet (opzoeken in tabellen) zodat dat adres bereikt kan worden via de makkelijker te onthouden naam.\n\nDHCP (Dynamic Host Configuration Protocol) is de automatische IP toewijzing binnen een netwerk aan verschillende items zoals PC\'s of servers of mediaboxen etc.\n\nMaar als het werkt heeft niemand wat te klagen toch ? (Y) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 9 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 9 januari 2010 [QUOTE=erikdenhouter;506017]Alle dingetjes zullen wel geholpen hebben, stekkertje er in, stekkertje er uit, effe schudden met de PC :p maar dit:\n\nwas niet mijn idee.[I] Automatische DNS[/I] is iets anders als [I]automatische IP toewijzijng[/I].\n\nDNS (Dynamic Name System) is een systeem dat op diverse plaatsen onderweg op Internet de namen die gebruikt worden (zoals [url]www.microsoft.com[/url]) vanzelf in IP adressen worden omgezet (opzoeken in tabellen) zodat dat adres bereikt kan worden via de makkelijker te onthouden naam.\n\nDHCP (Dynamic Host Configuration Protocol) is de automatische IP toewijzing binnen een netwerk aan verschillende items zoals PC\'s of servers of mediaboxen etc.\n\nMaar als het werkt heeft niemand wat te klagen toch ? (Y)[/QUOTE]\n\nZonder \"Automatisch een IP adres laten toewijzen\" aangevinkt te hebben kun je ook niet \"Automatisch een DNS serveradres laten toewijzen\" aanvinken. Dus waarschijnlijk heeft ie dit ook al gedaan . Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 9 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 9 januari 2010 Ah ja, ik zie het, dat is wel een verklaring. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 16 januari 2010 Oke, na een een week doet dit probleem zich weer voor. Het heeft eerst gewerkt, maar nu niet meer. Ook heb ik de kabel en alles nagekeken door een andere computer aan deze kabel te hangen. Geen probleem. Dus moet het aan de computer liggen. Ik herrinner me dat de computer is schoongeblazen, zou hierbij iets beschadigd kunnen zijn en wat kan ik hieraan doen. Degene die zo stom is geweest hem schoon te blazen heeft de sticker verbroken, dus er zit geen garantie meer op. Moet ik nu alsnog contact opnemen met acer of is het beter om gewoon naar een computerzaak te gaan en het daar te laten oplossen?\r\nGroet, \r\nTristan Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 17 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 17 januari 2010 Wel raar dat het een tijdje goed gegaan is.\nIs het mogelijk om op je netwerk icoontje rechts te klikken, en voor \"[I]Herstellen[/I]\" te kiezen ?\n\nKijk anders eens in een opdrachtprompt (met administratieve rechten geopend) bij beide machines als het probleem zich voordoet (en ook er voor) wat het toegewezen IP is, en of dat verandert, of hetzelfde is bij beide machines.\nGebruik daarvoor \n[CODE]IPCONFIG /ALL > c:\\ip[B].[/B]txt[/CODE]\ndan kan je in c:\\ip[B].[/B]txt de uitvoer van die opdracht lezen.\n\nWat je het beste kan doen om een reparatie uit te voeren, hmm, ik denk teruggaan naar dat bedrijf wat die PC opgeschoond heeft. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen