Anoniem2 Geplaatst: 7 januari 2010 Delen Geplaatst: 7 januari 2010 bij een kennis van mij heb ik zijn zelfgemaakte mappen geexporteerd naar een externe harde schijf.\r\ndeze zijn als DBX bestanden weggeschreven.\r\nals ik ze nu terug wil importeren worden ze niet door Outlook Express 6 herkent.\r\n\r\nkan iemand me uitleggen hoe ik deze mappen weer terug in Outlook Express kan krijgen Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 7 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 7 januari 2010 Plaats de bestanden gewoon op de locatie waar nu de default .dbx bestanden staan. Of plaats ze in een map, wijzig in MSOE de map naar de zelfgemaakte, en het ziet daar de bestanden wel staan. Het vraagt of je de daar aanwezige bestanden wilt gebruiken of vervangen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 7 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 7 januari 2010 [QUOTE=couch_potato;505836]Plaats de bestanden gewoon op de locatie waar nu de default .dbx bestanden staan. Of plaats ze in een map, wijzig in MSOE de map naar de zelfgemaakte, en het ziet daar de bestanden wel staan. Het vraagt of je de daar aanwezige bestanden wilt gebruiken of vervangen.[/QUOTE]\r\n\r\nje bedoeld dat ik DBX in MSOE moet veranderen Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 7 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 7 januari 2010 Ik weet niet hoeveel mappen (losse .DBX bestanden) je hebt ?\nHadden ze sub-mappen ?\n\nProbeer dit eens: \n( Zorg uiteraard wel dat je van alles een backup hebt, ook van alle bestanden die al in de OE map staan. Gewoon om eventueel opnieuw te kunnen beginnen)\n\nMaak in een werkend OE een nieuwe map onder \"[B]Lokale mappen[/B]\". Gebruik even een gemakkelijke naam, bv [B]map1[/B].\nSluit OE af, en plaats het gewenste .DBX bestand in de OE map, en noem het zoals je de map in OE genoemd hebt, [B]map1.dbx[/B]. Let op hoofd/kleine letters.\n(De map van OE kan je vinden in het menu van OE, \"[I]Extra - Opties - tab Onderhoud - Archiefmap[/I]\")\n\nStart nu OE, en als het goed is is de map toegankelijk, en kan je hem ook hernoemen.\nIndien niet toegankelijk, of mocht je inhoud missen zoals mappen, hernoem dan in die map (OE afgesloten) het bestand [B]folders.dbx[/B] in iets anders, b.v. [I]folders.db_[/I]. Zorg minstens dat de extensie geen .dbx meer is.\n\nAls OE gestart wordt, zal [I]folders.dbx[/I] gemist worden (daar staat de mapstructuur in gearchiveerd) en opnieuw opgebouwd worden. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 7 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 7 januari 2010 [QUOTE=Grandad;505844]je bedoeld dat ik DBX in MSOE moet veranderen[/QUOTE]\nNee.\nMSOE moet je even lezen als [I] Microsoft Outlook Express[/I] (naar ik aanneem). Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 8 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 8 januari 2010 wat de mappen betreft die had de persoon zelf aangemaakt totaal 36 stuks zover asl ik weet geen submappen\r\n\r\n[QUOTE=erikdenhouter;505851]Ik weet niet hoeveel mappen (losse .DBX bestanden) je hebt ?\r\nHadden ze sub-mappen ?\r\n\r\nProbeer dit eens: \r\n( Zorg uiteraard wel dat je van alles een backup hebt, ook van alle bestanden die al in de OE map staan. Gewoon om eventueel opnieuw te kunnen beginnen)\r\n\r\nMaak in een werkend OE een nieuwe map onder \"[B]Lokale mappen[/B]\". Gebruik even een gemakkelijke naam, bv [B]map1[/B].\r\nSluit OE af, en plaats het gewenste .DBX bestand in de OE map, en noem het zoals je de map in OE genoemd hebt, [B]map1.dbx[/B]. Let op hoofd/kleine letters.\r\n(De map van OE kan je vinden in het menu van OE, \"[I]Extra - Opties - tab Onderhoud - Archiefmap[/I]\")\r\n\r\nStart nu OE, en als het goed is is de map toegankelijk, en kan je hem ook hernoemen.\r\nIndien niet toegankelijk, of mocht je inhoud missen zoals mappen, hernoem dan in die map (OE afgesloten) het bestand [B]folders.dbx[/B] in iets anders, b.v. [I]folders.db_[/I]. Zorg minstens dat de extensie geen .dbx meer is.\r\n\r\nAls OE gestart wordt, zal [I]folders.dbx[/I] gemist worden (daar staat de mapstructuur in gearchiveerd) en opnieuw opgebouwd worden.[/QUOTE] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 8 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 8 januari 2010 Dan kan je die methode eens rustig met één bestand proberen ?\n\nPersoonlijk zou ik eerst die OE archiefmap in zijn geheel kopiëren onder een iets andere naam, en de originele naam goed noteren. \nDan kan je er op los proberen met de originele map, tot het werkt.\n\nWerkt het niet, dan wis je de originele map, en hernoem je je kopie terug naar de originele naam.\n\n(Al het hernoemen en kopiëren doen als OE afgesloten is natuurlijk) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 14 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 14 januari 2010 sorry voor de late reactie maar heb na aanlijding van julie tips alles terug kunnen plaatsen\r\n\r\nallemaal hartelijk dank Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 14 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 14 januari 2010 Dank je, goed om te horen :) Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen