Anoniem2 Geplaatst: 7 januari 2010 Delen Geplaatst: 7 januari 2010 Goedemorgen forumleden,\r\n\r\nik zoek een mogelijkheid om voorgedrukte formulieren in te scannen, die op de pc in te vullen en dan uit te printen zonder dat het voorgedrukte deel ook nog eens geprint wordt. Dat is namelijk de enige manier die mij wel lukt en dat is niet de methode die ik zocht. Bij Voorbaat Dank\r\n\r\ncf4 Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 7 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 7 januari 2010 Hi,\r\n\r\nWaarom maak je het in te vullen gedeelte niet na in [COLOR=\"Blue\"][B]Word[/B][/COLOR]?\r\n[COLOR=\"DarkOrange\"]Invoegen [/COLOR]>> [COLOR=\"darkorange\"]Veld [/COLOR]>> kies het veldtype.\r\nVoeg alle noodzakelijke velden/veldtypes in m.b.t. het papieren voorbeeld. \r\nSla het ding (leeg) op als [COLOR=\"Red\"][B]sjabloon [/B][/COLOR]en hij staat steeds ter beschikking.\r\n\r\nWord starten >> klik op [COLOR=\"Blue\"][COLOR=\"RoyalBlue\"]Bestand [/COLOR][/COLOR]>> [COLOR=\"RoyalBlue\"]Nieuw [/COLOR]en kies je sjabloon.\r\n\r\nJeep;) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 8 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 8 januari 2010 Is het de bedoeling dat de ingevulde tekst terug op het lege formulier geprint wordt?\n\nIn dat geval kun je de scan als afbeelding in Word zetten en dan met tekstvakken werken om de tekst op de juiste plek te zetten. Vervolgens de afbeelding met het formulier weer verwijderen, waarna de tekst op de juiste plek achter blijft. Dit principe kun je natuurlijk ook uitvoeren met ieder willekeurig (foto)bewerkingsprogramma dat met lagen kan werken.\n\nLet er wel op dat er geen enkele printer is die consequent op exact dezelfde plaats print. Een en ander kan al gauw een paar millimeter verschuiven. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 12 januari 2010 Auteur Delen Geplaatst: 12 januari 2010 Ik zal beide manieren proberen, maar of dat gaat werken voor ong 40 verschillende formulieren weet ik nog niet, daar gaat wel veel tijd in zitten.\n\nMaar bedankt voor de tips.\n\nLeuke nick: Jeep! Heb zelf een GC 5,9. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen